Inlägg från: Troll-P |Visa alla inlägg
  • Troll-P

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Nu har jag hittat hit! Funderade just på hur det går för alla - tiden går ju fort nu...

Nästa vecka ska vi skicka in hindersprövningen
    Och ringa till kyrkan och fråga vem som är präst resp kantor den dag vi gifter oss

Vi har börjat pyssla lite med möjlig bordsplacering. Vi ska träffa hon som ska laga maten när osa har gått ut (14:e jan) och vi har bestämt vem som ska få göra vigselringarna och bestämt att gå dit efter nyår.

Det jag just nu spekulerar på är mina skor, vilken frisyr jag ska ha och håller tummarna att de vi vill ska sjunga i kykan kan. Funderar också på morgongåva... har fått en idé som hade varit perfekt men kan vara knepig att genomföra (sorry att jag bara berättar hälften men min älskling kanske läser mina inlägg...).

Någon som har bra bilder på håruppsättning? Har tidigare mest tittat efter hängade frisyrer men min frisör var mycket bestämd: det ska sättas upp till den klänningen. Har långt hår (till nedanför skulderbladen), halvlockigt. Det får inte vara strikt eller stelt. Ska varken ha slöja, krona eller tiara. Eller kanske tiara...

• Troll-P

Idag ska vi lämna in hindersprövningen...

Nu ska jag återgå till fönsterputsningen, tänkte avsluta 2007 med en ren och fräsch lägenhet.

Lägger till Aprill bröllop:

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Troll-P

Vi har catering och ska ha sittande 3-rätters. När vi brukar ha fest fixar vi alltid själva och vill därför inte göra det när vi gifter oss.

Vi ska träffa hon som ska laga maten vecka 3, när vi vet hur många som kommer. Vårt lilla "dilemma" just nu är att vi hittat ett riktigt bra rödvin, men eftersom vi ännu inte bestämt mat så vet vi inte om det passar, och det är inte från Systembolaget så vi måste skynda oss att köpa för att det inte ska ta slut... Drycken får vi mao fixa själva.

Jag hade nog också kollat upp catering om jag var du. Det är faktiskt inte så dyrt och ofta får man MASSOR med mat. Här på jobbet har vi på någon sommarfest fått mat från den lokala lunchrestaurangen - supergott och otroligt billigt per person.

• Troll-P

Vi har inte valt mat ännu, men du hittar några menyexempel på www.vipskonsult.se som vi ska anlita. Vi kommer landa lite högre eftersom vi vill ha kött typ vilt till huvudrätten och nattamat.

• Troll-P

Med skånska mått mätt så kanske man kan tala om snöoväder dvs det kommer några snöflingor, blåser nästan kuling och är kallt som f-n.

• Troll-P

Ni kanske kan ta på er något som är fint ur minnessynpunkt, tex samma kläder som när ni förlovade er?

• Troll-P

Om du har något som är ok kan du kanske lyxa till med någon detalj: ha en läcker scarf/sjal, ha en mini-bukett med din älsklingsblomma, gå till frisören och låt dem tvätta/torka håret, ha nya skor, fixa naglarna...

Igår fick vi ett brev med posten - nu har vi fått tillbaka hindersprövningen!

• Troll-P

Kvar... oj, massor!

Allt detta saknas:
    Musik i kyrkan (kör eller solist) + psalmer mm
    Präst och kantor? Schemat är inte lagt, ska ringa igen om två veckor.
    Frisyr? Saker i håret?
    Klänningen ska läggas upp, skor köpas, underkläder mm köpas.
    Brudgummens kläder.
    Vigselprogram och festprogram.
    Vilken mat och dryck vill vi ha?
    Besluta om och beställa vigselringar.
    Blommor.
    Morgongåva.

Men kyrkan är bokad och hindersprövningen klar. Festlokal och kock bokad. Bröllopsnatt, brunch och mini-smekmånad är bokat. Musik till festen är bokad. Klänningen är köpt, hår och smink bokat. Gäster kommer - så gifta blir vi och kul får vi!

• Troll-P

Idag var vi och beställde vigselringar! De kommer 20:e feb. Och i början av februari ska vi lämna in våra förlovningsringar. Hihi!

Imorgon eller på onsdag får vi veta om kören vi gärna vill ska sjunga i kyrkan tackar ja eller nej...

Mindre än 8 veckor kvar...

• Troll-P

Nataluskan
    Åh, jag älskar mat! Ska kommentera din tråd när jag är hemma och kan rota i lite kokböcker. För att tjuvstarta så kan jag berätta att vi fick en tunnbrödsrulle med avacado, philadelphia-ost, chili på nyår. Den skulle frysas så man tog bara fram den när den skulle ätas så tinade den super snabbt. Mmmm, tyckte tjejen sa att det var ett Buffé-recept (tidningen). Tänk bara på att ha ett tunnt lager med kräm, annars är den svår att äta med fingrarna. Sedan finns det massor av varianter med smördeg som man bara rullar med fyllning och stoppar in 5 min i ugnen. Eller en mini-paj gjort på smördeg och soltorkade tomater....

Undrar om jag borde gå och äta nåt...

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....