• litenbrud17maj08

17 maj 08, någon mer

Någon mer som ska gifta sig då? Hur långt har ni kommit- hur ska ert bröllop se ut? hoppas det blir fint väder!

• Svar på tråden 17 maj 08, någon mer
  • Nikajo

Här är en till! Vi gifter oss i Västra Tunhems kyrka i Trollhättan kl.15 på norges nationaldag! Har bokat kyrka, lokal, frissa och smink, bröllopsresa än så länge. Letar fotograf. Köpt klänning och klänningar till våra barn som skall vara blomsterflickor.

• Samos07

Och ytterligare en till
    Vigseln äger rum kl 14, dock är platsen inte helt säker. Vi hade bokat Falsterbo kyrka, men då de nu hittat mägel där kommer den vara stängd och inte öppna igen förrän till advent 2008 . Därför är nu skanörs kyrka bokad, men jag/vi tänker nog försöka genomföra vigseln i Falsterbo trots allt. Hoppas verkligen på hyfsat väder då det nog blir utomhus.

Förutom detta orosmoment har vi bokat präst, lokal, fotograf, värdpar, toastmaster och bröllopsnatt. Klänningen, skor och diadem är också inköpt.

Frisör och sminkös har jag upplevt som lite problematiskt. Hoppas verkligen att det löser sig snart.

Nikajo: Lyckliga ni som får vigas i västra Tunhems kyrka. Den är såå vacker och absolut en kyrka jag hade kunnat tänka mig om vi skulle vigts här uppe i västra götaland! Hoppas ni får en underbar dag!

• Nikajo

Ja, har inte varit inne i kyrkan än, men min m2b sa redan när vi träffades, att bröllopet blir där när det blir. Ser väldigt mysigt ut utifrån. Lääääängtar!

• Stisse 79

Här är en till som gifter sig den 17 maj, i Köpenhamn endast med föräldrar och syskon som gäster... våra två döttrar ska vara näbbar.
    Vi har bokat ett spa hotell och ser fram emot en härlig weekend i Köpenhamn med våra närmsta!!

• sviiden

En till lycklig brud ska gå till altaret 17 maj. Dock på andra sidan östersjön ;)
    Kyrka (magistrat) - bokat
    Festplats inkl catering - bokat
    Studiofotograf - bokad
    Klänning - köpt
    Frack - köpt
    Smink + frissa - bokad
    Tärneklännignar -beställda
    Bröllopsresan - bokad
    Inbjudningarna - skickade =)
    Dekorationer - under arbete
    Transport - under arbete

Ganska bra under kontroll tror jag.
    Försöker göra undan så mycket som möjligt, som bara går att göra på förhand. Har bla som kvällssyssla att göra rispåsar medan man tittar på tv. Väldigt rogivande och avstressande =)

• Samos07

Hörrnini... har ni funderat på ngt att ha på sig ifall det är kallt? Ngt över axlarna liksom. Detta slog mig häromdagen och jag har ingen aaning om var man i så fall ska leta.

• sviiden

Jag har en kaninpäls på lut om det skulle behövas(från en vinterbrud)... Desto mer har jag inte tänkt på lösningen, dock på problemet. Ideér?

Svar på tråden 17 maj 08, någon mer