Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

***080823 del 2***

Hofsan
    Vad tråkigt!!
    Men jag håller med AnnaochHenrik, låt planeringen ligga lite på is ett tag. Just nu känns det säkert jättemotigt med allt strul. Men du ska se att det ordnar upp sig. Nummer 1 är att du och din M2B älskar varandra och VILL gifta er. Då är det bara att köra!!! Stor kram!!
    Jag har oxå haft lite motigt, min ena brudtärna vill helt plötsligt inte vara med hos frissan på fm......har funderat jättemycket på hur jag ska göra..men just nu låter jag det vara. Jag har sagt till henne att jag är besviken så det vet hon...ja ja jag avvaktar iaf tills vidare...

• Miss Blue

Vad kul att festen bidde bra!

Vi ska inte åka på någon bröllopsresa i samband med bröllopet har vi bestämt. Ekonomin tillåter inte det (bröllop, vi har hus som vi renoverar mm mm). Så vi avvaktar till längre fram får vi se. Någonstans ska vi åka men det får bli när vi har pengar....

nicolina2008 skrev 2008-01-06 20:16:57 följande:
    Hoppas helgen varit bra! Min har varit super. Festen blev lyckad. Då vi inte bor så stort kom släkten på dagen och vänner på kvällen så det var inte en lugn stund! AnnaochHenrik och ni andra: Vart har ni tänkt åka på bröllopsresa? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni?
  • Miss Blue

Vilken bra idé!
    Låter spännande
    Kommer ni boka i förväg boendet eller ska ni åka lite på måfå??

AnnaochHenrik skrev 2008-01-08 14:30:35 följande:
    Vi hade tänkt oss att åka 2 veckor till Egypten till hösten, men jag ska skriva C-uppsats i höst, och min handledare menar att 2 veckor är för lång tid att vara ledig, det skulle bli för stressigt... Så vi har planerat om totalt, nu blir det 1 veckas bilsemester i Sverige istället! Vi ska bila från Östersund (där vi gifter oss) och söderut, och bo på tjusiga hotell, slott och herrgårdar längs vägen... Det kommer bli lyxigt och härligt!Nu när vi väl bestämt det känns det jättebra, det blir dessutom lite billigare än vad en utlandssemester skulle ha blivit.
  • Miss Blue

Suck nu börjar problemen..
    Min ena tärna (inte hon som strulat tidigare) backa ur...
    Hon ligger i skilsmässa och hennes ex strular med underhåll, plus att hon pajat ryggen och måste gå till kiropraktor (dyrt/gång), hennes mamma är dålig mm mm mm
    Hon ville vara schysst och säga det i god tid, hon har inte bestämt sig 100% men det lutar nog åt att hon tackar nej...
    Inte såå bra med tanke på att min andra tärna är jätteoengagerad...bläää vad det känns trist...
    Ska man verkligen fråga en tredje person????
    Visserligen är det en gammal gymnasiekompis som jag ångrar lite att jag inte frågat, så nu kanske det är läge?
    Men just nu känns allt skit faktiskt.....

• Miss Blue

Vi ska gifta oss i kyrkan och jag vill gärna ha åtminstone en tärna, men är det så att INGEN utav dessa tre kan eller vill då kommer jag strunta i det helt.
    Håll tummarna för jag har tänkt fråga nr 3 nu på lördag gaahhhh ännu ett stressmoment

• Miss Blue

Det var precis så det blev!
    Hon, kalla henne tärna nr 1(tärnan som strulade, ej hon som ligger i skilsmässa - ja det är virrigt!!)ringde mig här innan lunch och vi har rett ut det hela! Hon kommer att vara med mig på fm och det känns jättebra att vi pratat igenom det.
    Tärna nr 2 (skilsmässo) har jag gett till mars på sig, då skickar vi ut inbjudningarna.
    Tärna nr 3 ska jag fråga på lördag - AAAAAAAAAAHH
    Hänger ni med?
    Hur som haver det känns toppen och som en tyngd lättat från mina axlar faktiskt, nu ska jag bara njuta!
    Hur går det för er andra, har ni fler saker klara?
    Har alla hittat klänning, ring mm?
    Jag har fått prisuppgift på min drömbukett (den som är vid mitt nick) 1250kr (lite mer än jag räknat med), vi får se om det blir den eller inte.......Kram!!

AnnaochHenrik skrev 2008-01-09 11:09:22 följande:
    Då håller vi tummarna för tärna nummer 3 då! Hoppas det löser sig, du tror inte att hon som tvekar nu kommer ändra sig när det gått några veckor? Det kanske bara känns jobbigt nu när hon har mycket på gång menar jag, och att hon är mer positivt inställd längre fram?
  • Miss Blue

Välkommen!
    Ja vad kan du göra mer, det finns massor!
    Trycksaker (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort, tackkort)- ska ni göra själva eller köpa färdigtryckta?
    Tillfråga ev toastmaster/madame, tärna/tärnor, bestman
    Mat & dryck - 3-rätters eller buffé
    Klänning -hyra eller köpa?
    Frisyr & makeup - kolla upp vem du vill ska göra det
    Blommor - brudbukett, corsage ev tärnbuketter
    M2B´s kläder - hyra eller köpa?
    Dukning & dekorationer?

Det finns massa mer men här var lite iallafall

Soon2beW skrev 2008-01-09 14:54:04 följande:
    Då gör jag ett försök till! Tack för inbjudan, alltid kul att höra hur det går för andra. Själv har jag då inte kommit så långt mer än att kyrka och plats är bokat. Tips vad man ska ta tag i efter det är välkommet.
  • Miss Blue

Ja det är en lättnad!
    Men man får nog räkna med att det kommer att dyka upp fler hinder på vägen....får ta det då! Det löser sig, bara vi blir gifta!!!!
    Håller tummarna för att du får ta i vigselförrättaren idag, det är inte kul att ha grejer hängade över sig som man kan boka redan i dag!!

AnnaochHenrik skrev 2008-01-09 15:01:45 följande:
    Miss Blue: Skönt att det verkar lösa sig med tärnorna, det är ju inte kul att behöva gå och fundera på hur det ska lösa sig hela tiden!Jag har försökt boka vigselförrättare och Rådhusets stora sal nu tre dagar i rad, men inte fått tag på damen som sköter det hela... Irriterande! Det är visserligen evigheter kvar, men jag vill ha klart att vi får den tid vi tänkt oss. Imorgon skulle hon i alla fall inte vara ledig, så jag får ringa som en galning då!
  • Miss Blue

Skrev i din gästbok
    ringen är jättefin!!

AnnaochHenrik skrev 2008-01-11 13:29:33 följande:
    Har för mig att jag gav en virrig förklaring på hur min ring ser ut för ett tag sen... nu har jag i alla fall fått tummen ur och lagt in en bild i mitt galleri om någon är intresserad... Förlovningsringen är alltså den närmast handen och vigselringen sitter då förstås ytterst. Love it!
  • Miss Blue

Vi har ljusblått, vitt och silver som färgtema.
    Tärnorna bekostar sina klänningar själva,kommer att ha ljusblå klänningar (är det tänkt), korta enkla men eleganta.
    Hofsan vi velade oxå om vi skulle ha kort eller långt...svårt.
    Men vi kom fram till att det är ju sommar och jag bruden ska ha lång klänning och synas mest....
    Och som du skrev då kan de använda klänningarna igen (förhoppningsvis).

Det gick inget vidare med den planerade frågan till tärna nr 3...vår son blev sjuk så vi fick ställa in "träffen". Får ta det en annan gång eftersom jag inte vill fråga per telefon...men det är ju typiskt! Jag som hade laddat
    Vi får prova igen.....

Svar på tråden ***080823 del 2***