• 3Maj08

Tapet Brun/Guld, tips?

Någon som har bra tips på en snygg diskret tapet som i basen är mörkbrun men har gulddekoration på?

Vi tänke duka tapet som löpare på festen.

Tips på Kollektion som har dessa?

• Svar på tråden Tapet Brun/Guld, tips?
  • Augustibruden 2008

Oj mkt tapet i meningen...

• Mirri

Ibland har inredningsbutiker tapeter som man kan beställa men då är det ofta dyrare, lite lyxigare tapeter som det gäller. Men det finns sååååå mycket snyggt. Vi letar också tapet som löpare och till inbjudan men vi vill ha blått och guld och det är svårare att hitta. Brunt och guld tyckte jag det fanns mer av.

• fröken kantarell

Jag var i tapet butiken idag och dom flesta tapeterna som har guld mönster är faktiskt ganska dyra. Hur många bord kommer ni att ha.
    Det är ju ca 10 meter i en rullle och dom rullarna jag såg idag som var snygga enligt min mening kostade från 500 kronor rullen och uppåt.
    Men det finns kanske billigare varianter och det jag tycker är snyggt behöver ju inte var det som du letar efter-
    Lycka till det är en djungel jag stog nog där i en timme idag och inte ett dugg klokare.

• Snart fru Wennerström

vi har också brun fär i temat, tillsammans med creme och vitt. Tänkte också satsa på ngt mönstrat till en början, dock med vitt, men då de e ganska dyra, och då man egentligen kan köpa andra billigare alternativ som löpare, så ändrade jag mig, och köpte en fin enfärgad brun tapet, med ett svagt svagt mönster i. Tänkte efter lite och kom fram till att det nog blir bäst, man har ju ändå en hel del på borden och det kan nog bli rörigt med en massa mönster också. tapeten köpte jag iaf på rusta för 59kr/rullen.

• Snart fru Wennerström

om jag inte minns fel bor väl ni också i gävle?.. du kan ju kika på den på rusta, fanns massor kvar.

• 3Maj08

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-02 22:35:21 följande:

om jag inte minns fel bor väl ni också i gävle?.. du kan ju kika på den på rusta, fanns massor kvar.
    Jasså, ja vi bor ju där oxå Kollade deras hemsida, menar du Atrium med prickar för 99:- rullen? Ska åka o kolla på den, som du säger kanske d bklr för mycket med mönster och vi som ska dekorera med hjärtan och en massa ljus osv så kanske en diskret brun blir bäst... ska åka in o kolla i butiken!
  • Snart fru Wennerström

hej.. nej jag menar en enfärgad brun tapet och det ser ut som dom har målat lite svepande mönster med en pensel lite slarvigt på den. det är inga ringar på den jag har iaf, men det kan ju bli snyggt det med. hoppas du hittar ngt du gillar

• 3Maj08

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-03 14:56:10 följande:

hej.. nej jag menar en enfärgad brun tapet och det ser ut som dom har målat lite svepande mönster med en pensel lite slarvigt på den. det är inga ringar på den jag har iaf, men det kan ju bli snyggt det med. hoppas du hittar ngt du gillar
    Var o kollade på den o den var skitfin, den ska vi oxå köpa o duka med
  • Snart fru Wennerström

jaha va skoj.. hoppas det blir bra, vad ska ni ha för dekorationer i övrigt på borden?

• 3Maj08

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-05 05:23:37 följande:

jaha va skoj.. hoppas det blir bra, vad ska ni ha för dekorationer i övrigt på borden?
    Ja du, vi har inte funderat så mycket men ska köpa ljus på Ikea, de där billiga ljuslyktorna fär 2:- styck tror jag de kostar. Sen ska jag köpa små guldhjärtan att strö över lite diskret. Blommor på borden blir det också men vilka beror på hur vädret är i Maj.

Såg i en tidning ett tips om att spraya blad i guldfärg. Det var superfint men vet inte om d blir för mycket. Man får väll provduka hemma och se hur man ska ha. Sen ska vi ha små presentpåsar till gästerna med lite choklad i. Hur ska ni ha?
  • Snart fru Wennerström

vi ska ha ormhasselkvistar som ska ligga på tapeten på lite olika ställen, och i dom ska vi hänga lite prismor som glimmar fint. sedan ska vi ha blockljus o olika bruna nyanser som skall stå på speciella glasfat för blockljus. Sedan har jag köpt typservetter 4st/19 förp på ikea, jättefinna, och dom kan man ju använda hela livet till olika festligheter bara att tvätta.. tyckte inte det var så farligt dyrt. dom fanns i vitt och creme. ev ska vi ha ngt mer, men jag vet inte riktigt vad än, ska nog också provduka så man får se hur det kommer att se ut .. men vilken tapet var det du köpte, den med cirklar lr den enfärgade?

• 3Maj08

Snart fru Wennerström skrev 2008-01-05 19:04:24 följande:

vi ska ha ormhasselkvistar som ska ligga på tapeten på lite olika ställen, och i dom ska vi hänga lite prismor som glimmar fint. sedan ska vi ha blockljus o olika bruna nyanser som skall stå på speciella glasfat för blockljus. Sedan har jag köpt typservetter 4st/19 förp på ikea, jättefinna, och dom kan man ju använda hela livet till olika festligheter bara att tvätta.. tyckte inte det var så farligt dyrt. dom fanns i vitt och creme. ev ska vi ha ngt mer, men jag vet inte riktigt vad än, ska nog också provduka så man får se hur det kommer att se ut.. men vilken tapet var det du köpte, den med cirklar lr den enfärgade?
    Det kommer nog bli superfint! Vi köpte ingen tapet utan kollade bara och den med cirklar såg jättefin ut på nätet men i verkligheten blev den för mycket så det blir någon av de enfärgade varianterna, det var ju bra pris på dem iallafall Min blivande ringde nyss och berättade att datorn gått sönder.. jippie.. hoppas det inte blir ngt knas med hårddisken.. har ju allt på den till Bröllopet. Gjort klart vigselprogrammet men inte skrivit ut det och har det inte sparat ngn annan stans.. typiskt.. blir en ny dator imorrn iallafall och hoppas allt finns kvar.

Jag börjar bli nervös inför den stora dagen
  • Snart fru Wennerström

ja det hoppas jag med .. ok.. meddela gärna sedan då vilket val av tapeter det blev .. näe!?.. gud va trist om allt är borta, det hoppas vi INTE på!.. visst är det kul att sitta med programmen, men det tar ju sin lilla tid, och det skulle kännas kämpigt att behöva göra om allt!

förstår det, det börjar närma sig för er nu mer och mer.. själv är jag rätt lugn än så länge men man vet aldrig när närverna kommer.

Svar på tråden Tapet Brun/Guld, tips?