• lillamini

missfall 10dagar före vigsel? ..

jaha nu är det bara 10 dagar kvar..
    jag fick ett mycket chockande men positivt besked i förrgår.. ajg var gravid!!!! super lycklig.
    idag var jag i norrköping och provade klänningen sissta gången och när jag stog där började jag blöda..
    så det blev ingen heldag där med sista minuten julklappar eller så utan raka vägen till tåget och hem.
    gick upp till mödravården på stört för besked men de visste inte utan sa att jag skulle vila och vänta och se..
    det kan jag ju inte göra så nu har jag bokat tid hos en privat klinik så 16.20 ska jag dit på ultraljud.

det värsta av allt är nog att när jag ringde till min m2b och berättade vad som händer så säger han jaha du får väl ringa om du vill att jag kommer hem...(han är ledig och hälsar på sina föräldrar med våran dotter nu)
    när jag kom hem ringde jag till honom igen och sa att jag skulle göra ultraljud och han säger att våran dotter leker så bra att han inte vet om han hinner hem till dess... oj det här blev långt men det är nära till paniken.

• Svar på tråden missfall 10dagar före vigsel? ..
  • lillamini

ni är så fina allihopa
    nu är jag livrädd för smärtan... finns det någon som vill dela med sig av egna erfarenheter så snälla gör det.
    kram på er

• gustafmatilda

Jag vaknade upp en morgon och vips, där var det blod i sängen... Kände ingen fysisk smärta, vilket var skönt. Men det kändes tomt efteråt i hjärtat efteråt. Jag hade inte vetat om det speciellt länge, men redan bestämt mig för att det var efterlängtat. Och så blev det inget. Det var mycket svårt att ta sig över. Men jag hade en fantastisk pojkvän (numera fästman) som hjälpte mig igenom och förstod att det var svårt för mig. Det var naturligtvis inte lätt för honom heller, en sån här sak.

Många omstängdigheter säger att det är bra att det hände. Vi bor 45 mil ifrån varandra (det hade naturligvis ändrats) och har många stora förändringar framför oss ännu. Men jag har fortfarande svårt att förstå i mitt hjärta att det var det bästa som kunde hända...

Det blir enklare med tiden, naturligtvis. Man glömmer inte, men man lär sig leva med det. Och glädas åt alla andra underbara ting man har i sitt liv.

Lycka till gumman. Och ha en fantastisk bröllopsdag! =)

• bumblebee jonis

Kan tydligen vara väldigt olika. Jag hade nog tur i oturen. Kändes som vanlig mensvärk ungefär. Behöver inte kännas "mycket" mer men tyvärr (inte för att vara elak) så kan det kännas mer. Försök att bara ta det som det kommer. Vet att det inte är så lätt men...
    Tänker på dig...!

• Efter 11 år är det min tur

Sänder massor av kramar till er,försök att inte gräva ner dig! Glöm inte av varandra och ha en UNDERBAR bröllopsdag ...Kram Anna

• Äntligen är det min tur

Jag kände inte min alls!! Så tidigt att det ... tja... liksom inte hade hänt nåt tror jag. Beror kanske även på hur långt det gått. Vilken vecka var du?

• lillamini

var bara i vecka 7 men det e otäckt... jag vill att det ska komma igång nu.. det e jobbit att vänta

• bumblebee jonis

Det är inte säkert att det blir mer...
    På mig blödde det bara lite grann sen var det över förutom lite molningar då. Väntade också på mer men det var det.

• lillamini

jo men det är mer min gynläkare visade mig med ultraljudet vad som skulle ut och det har inte kommit nått alls..

• bumblebee jonis

Ok... på mig visade de också men jag såg aldrig något heller. Var på en efterkontroll för att se att allt var ute och det var det. Var med i ca v.7 då när det hände.

Vad jag hört så är det en del som ser och en del inte. En del får ont och en del inte.

Hoppas du får det mildare av dem. Jobbigt nog ändå

Hoppas att du kan lägga tankarna på bröllopet nu de sista dagarna och som flera andra sagt: -Ta hand om varandra. Tala om för din sambo hur du känner och att du behöver hans stöd nu.

Hoppas att ni får en underbar bröllopsdag! Det är ni värda!

• jennysnartfru

Hoppas det går bra. Stor kram från mig!

• lillamini

godmorgon på er
    det har inte hänt nått än så nu sitter jag i telefonkö till sjukhuset och ska fråga om lite hjälp på traven

• Mistefy

Hoppas du kommer fram fort då!!
    Sa läkaren hur lång tid det skulle ta??
    Hur tar din m2b det då??
    Tänker på dig!!
    Kram

• CaCC

Vad jobbigt, jag har själv inte varit i en sån situation, men jag kan försöka tänka mig hur jobbigt det måste vara.

Kram på dig.

• lillamini

läkaren ska ringa upp snart så får jag se vad han säger..
    min m2b förstod igår kväll vad som hänt och blev jätteledsen så vi grät en skvätt tillsammans..
    usch vad det e jobbit nu

• Mistefy

Ja jag förstår det!!
    Men skönt att det gick in i alla fall. Ni behöver ju vara två om det här om ni ska klara det!!
    Kram

• Marsaphir Marlean

Tänk på att var 3:dje graviditet avslutas i missfall *de flesta så tidigt att man inte ens märker det* så är det ett missfall får du inte misströsta för mycket, utan testa igen!

Svar på tråden missfall 10dagar före vigsel? ..