• bridesilly

    Augustilistan 2008 del 3

    Tadaaaa här är nu del 3 av vår augustilista som är till för alla brudar som ska gifta sig under augusti månad 2008. Listan har blivit längre Mycket längre

    engel79 engelholm.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    tolonta 080801
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    MyStyle 080802
    Sussa84 080808
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808 wontrapp.weddingannouncer.com/
    Jeenny 080808
    Äntligen är detmin tur 080808 home.gamman.se/angelicapeter/
    Brud 080808
    Hedebris 080808
    Victorius 080808
    ElinJonas 080809
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    blivandefrularsed 080809 catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com
    Nilia 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Humlanekerö 080816
    tofflisar 080816 lindaandfredrik.weddingannouncer.com/
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823
    Schatzilein 080823
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    balibaby 080830

    Du som vill vara med på listan till nästa gång tråde uppdateras kopierar listan och lägger till ditt namn i ett inlägg i tråden!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 12:35
    För att undvika att listan läggs in hela tiden så ber vi alla som inte är med på listan att titta om ca 2 månader när tråden går ut och lägga in sig då. Jag kommer uppmana alla att det är dags för ny tråd i god tid!

  • Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3
  • Miss Blue

    Vi har hemsida istället för infoblad, i princip alla våra gäster kommer garanterat att kolla in hemsidan
    Där har vi mer utförlig information rörande bröllopet.

  • Miss Blue

    Är det förresten fler som ska ha buffé?
    Hur gör ni med drycken till maten; kommer den stå på borden eller kommer den serveras??? (nu menar jag öl och vin inte alkoholfritt alt)

  • Hedebris

    vi har både infoblad och hemsida. med tanke på att vissa av de äldre i släkten inte kommer överrens med internet...
    min blivandes mamma har en dator men hon vet inte hur hon sätter på den.. och pappan är inte till mycket hjälp eftersom han aldrig har använt den heller.. känns lite önödigt att han lämnade kvar datorn när vi flyttade ihop ;)

    har inte gått över. är beräknad till den 20:de.
    men jag har varit fixerad sen i mitten av december och har haft värkar i 1½ månad nu.. och bebisen ligger jättelångt ner... men men.. den klamrar sig kvar

  • Humlanekerö

    Miss Blue skrev 2008-02-12 11:17:16 följande:


    Är det förresten fler som ska ha buffé?Hur gör ni med drycken till maten; kommer den stå på borden eller kommer den serveras??? (nu menar jag öl och vin inte alkoholfritt alt)
    Vi har buffé med serverande personal som alltså sköter dryckesservering,uppläggning av mat,bakverk mm samt städ,disk och bar på kvällskvisten!Hur gör ni?
  • Cote

    Miss Blue skrev 2008-02-12 11:17:16 följande:


    Är det förresten fler som ska ha buffé?Hur gör ni med drycken till maten; kommer den stå på borden eller kommer den serveras??? (nu menar jag öl och vin inte alkoholfritt alt)
    Vi ska ha buffé

    hm... det är nåt jag inte har tänkt på, det kanske är bättre att det står på bordet så att man inte har en massa personalsom går omkring och fyller på glas samtidigt som gästerna hämtar mat...det kan bli lite rörigt. Men det tål att tänkas på!
  • Humlanekerö

    Ja vi har nog iofs gäster som väljer både och..alltså både hemsida och pappersvarianten ,men skickar för säkerhets skull med ett infoblad för att undvika missförstånd

    Hedebris: I know the feeling..men ska hålla en tumme nu för att du snart får gosa bebis

  • Miss Blue

    Jo när det är många äldre är det nog mycket bättre med ett infoblad (vi har inga äldre släktingar som ska komma på bröllopet).

    Lycka till med bebben!
    Spännande!
    Jag gick 5 dagar över tiden och då hade min barnmorska sagt att nää du kommer inte gå över tiden du är redan öppen och bla bla men tydligen så hörde vår lille son det och ville vara kvar en stund till
    vilket datum i augusti ska ni gifta er?


    Hedebris skrev 2008-02-12 11:21:07 följande:
    vi har både infoblad och hemsida. med tanke på att vissa av de äldre i släkten inte kommer överrens med internet...min blivandes mamma har en dator men hon vet inte hur hon sätter på den.. och pappan är inte till mycket hjälp eftersom han aldrig har använt den heller.. känns lite önödigt att han lämnade kvar datorn när vi flyttade ihop ;)har inte gått över. är beräknad till den 20:de.men jag har varit fixerad sen i mitten av december och har haft värkar i 1½ månad nu.. och bebisen ligger jättelångt ner... men men.. den klamrar sig kvar
  • Cote
    Humlanekerö skrev 2008-02-12 11:23:28 följande:
    Miss Blue skrev 2008-02-12 11:17:16 följande:Vi har buffé med serverande personal som alltså sköter dryckesservering,uppläggning av mat,bakverk mm samt städ,disk och bar på kvällskvisten!Hur gör ni?
    Det låter inte så dumt det heller, man kanske ska disskutera det med de som har hand om maten och se vad de föreslår.
  • Miss Blue

    Det är det som jag funderar på...
    Vi har ett mindre bröllop och kommer att ha buffe och en som serverar (en erfaren som klarar det själv) men just med drycken har jag funderat på hur vi ska göra..
    Ställer man fram det på bordet så dricker ju folk mer...men den stackars människan som ska servera kan ju knappast fixa det själv oxå (med drycken)...*klurar*
    Vi har inte helt bokat cateringfirman än heller så jag ska faktiskt fråga dem hur vi kan göra..!!


    Humlanekerö skrev 2008-02-12 11:23:28 följande:
    Miss Blue skrev 2008-02-12 11:17:16 följande:
    Vi har buffé med serverande personal som alltså sköter dryckesservering,uppläggning av mat,bakverk mm samt städ,disk och bar på kvällskvisten!Hur gör ni?
  • sussa84

    Precis så har vi också gjort, eller jag menar av den anledningen har vi gjort infoblad.


    Humlanekerö skrev 2008-02-12 11:13:34 följande:
    Vi kommer informera om övernattningsställen,vägbeskrivning och vissa telenr samt hemsidor till berörda hotell bla.Känns trevligare att ha det på ett infoblad än på själva inbjudan!nu längtar jag så tills vi sätter igång!
Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3