• bridesilly

Augustilistan 2008 del 3

Tadaaaa här är nu del 3 av vår augustilista som är till för alla brudar som ska gifta sig under augusti månad 2008. Listan har blivit längre Mycket längre

engel79 engelholm.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    tolonta 080801
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    MyStyle 080802
    Sussa84 080808
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808 wontrapp.weddingannouncer.com/
    Jeenny 080808
    Äntligen är detmin tur 080808 home.gamman.se/angelicapeter/
    Brud 080808
    Hedebris 080808
    Victorius 080808
    ElinJonas 080809
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    blivandefrularsed 080809 catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com
    Nilia 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Humlanekerö 080816
    tofflisar 080816 lindaandfredrik.weddingannouncer.com/
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823
    Schatzilein 080823
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    balibaby 080830

Du som vill vara med på listan till nästa gång tråde uppdateras kopierar listan och lägger till ditt namn i ett inlägg i tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 12:35
    För att undvika att listan läggs in hela tiden så ber vi alla som inte är med på listan att titta om ca 2 månader när tråden går ut och lägga in sig då. Jag kommer uppmana alla att det är dags för ny tråd i god tid!

• Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3
  • bridesilly

Men till kyrkan tycker jag gott dom kan komma de som vill. Är bara roligt om det är fler som vill närvara

• Miss Blue

Absolut!

Jag fick förresten stora skälvan härom kvällen, fick en massa tankar om att kyrkan inte var bokat ordentligt mm mm
    Kunde inte somna..
    Ringde därför till församlingen (eller vad det heter) och var tvungen att kolla upp det ordentligt, för någon bokningsbekräftelse får man ju inte....
    Fick prata med en snorkig dam som inte verkade vara så förtjust i vår präst.....!?!?!?
    "Ni ska inte boka med prästen, det ska ni göra med mig. Hon brukar kunna glömma att göra en fullständig bokning bla bla bla". Det var några nervösa (LÅNGA) minuter innan hon bläddrat fram augusti och sett att vi HADE en bokning!! Sen säger hon "det är inte säkert att ni får ha XX som präst då". VAAAA??? "nej vi har inte gjort planeringen utav alla vigslar än, så det är inte säkert att ni får XX." HALLÅ!! Vi vill inte ha någon annan.....!!! Ännu en sak att oroa sig över......
    Kommer nog ringa till prästen och dubbelkolla, vill inte ha någon annan gammal stofil prälle...
    Hon sa senare att "troligtvis blir det XX eftersom den andra prästen har semester då". Vilka serviceminded personer som jobbar inom kyrkan!! Man blir mörkrädd!!
    Hon verkade tro att jag visste allt om rutinerna - jag har väl inte gift mig förut!?!?!?!?

• Majoanli

Hej!

Håller med om att till kyrkan får ju alla komma, men de är svårt hur man ska göra till festen.... Kan ju inte bjuda allt och alla de har man inte råd med. Men på mitt jobb är jag väldigt bra vän med en person,´men känns konstigt oxå och bara bjuda 1 av 9... Ja ja man får väl tänka över de hela ett par gånger till. Våra inbjudningar ska inte skickas förens i April så jag har lite tid på mig.

Hade

• bridesilly

Jag kommer faktiskt att bjuda just bara en ifrån jobbet men det är för att hon och jag är goda vänner och de övriga har jag ingen vidare relation till så vill dom komma så får de gärna närvara i kyrkan men en formel inbjudan skickas bara till de som ska närvara på resten också!

• Äntligen är det min tur

Hörni mina vänner.... jag har ett problem. Diskuterat fram o tillbaka med lite olika folk o släkt. Nu behöver jag er input på det hela.

Är det konstigt att skicka inbjudan till vigsel plus lite snittar o champange direkt efter? Men inte till middagen. Sen skulle jag kunna vilja att de kom till festen igen...
    Man önskar man hade råd o bjuda på allt till alla men...

Eller ska man bara bjuda in några till vigsel utan att skicka nåt?

Jag vet inte vad som är trvligt eller inte.... GAHH! Suck ... hjälp!

• bridesilly

Bästa lösningen är nog att göra som vi andra. De som vill komma som du inte har råd att bjuda kan du muntligt föra vidare att dom gärna får närvara under själva vigselakten. Jag kommer säga typ såhär om någon säger att oh va trevligt med bröllop. Ja till kyrkan får vemsomhelst komma men jag har inte resurser till att bjuda alla till festen efteråt utan där blir de bara de närmaste.
    Äntligen är det min tur skrev 2008-01-03 17:30:51 följande:

Hörni mina vänner.... jag har ett problem. Diskuterat fram o tillbaka med lite olika folk o släkt. Nu behöver jag er input på det hela.Är det konstigt att skicka inbjudan till vigsel plus lite snittar o champange direkt efter? Men inte till middagen. Sen skulle jag kunna vilja att de kom till festen igen... Man önskar man hade råd o bjuda på allt till alla men... Eller ska man bara bjuda in några till vigsel utan att skicka nåt? Jag vet inte vad som är trvligt eller inte.... GAHH! Suck ... hjälp!
  • Hedebris

vi skickar inbjudan till alla vi känner.

skriver att middagen är för släkten. önskar övriga komma på middagen så får man anmäla sig till oss och betala kuvertavgift.

mellan middagen och kyrkan har vi en mingelfest där även alla är välkomna

• nilia

När en av mina kompisar gifte sig i höstas så hade de mingel direkt efter vigseln där de bjöd på fika. Det var både för de som var bjudna på festen och för sådana som "bara" kom till kyrkan. Jag tror det var uppskattat av dem som kom till kyrkan så att även de fick träffa brudparet lite, men det blev ganska långdraget för oss som var bjudna till festen. Känndes lite meningslöst att fika när man visste att det var mat snart;)
    Men din idé med champagne och snittar tycker jag passar bättre än bullar och kakor=)
    Men jag måste erkänna att det kändes lite skumt när man stod där och pratade med folk, blev lite pinsamt när man frågade om de oxå skulle med på middagen/festen sen och de sa nej.
    Jag tror inte att de skickade ut någon inbjudan till de som kom och minglade utan de hade en notis i tidningen där det stod att man var välkommen på mingel direkt efter vigseln.
    Vet inte om du blev något klokare av detta inlägget men ändå=)

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-03 17:30:51 följande:

Hörni mina vänner.... jag har ett problem. Diskuterat fram o tillbaka med lite olika folk o släkt. Nu behöver jag er input på det hela.Är det konstigt att skicka inbjudan till vigsel plus lite snittar o champange direkt efter? Men inte till middagen. Sen skulle jag kunna vilja att de kom till festen igen... Man önskar man hade råd o bjuda på allt till alla men... Eller ska man bara bjuda in några till vigsel utan att skicka nåt? Jag vet inte vad som är trvligt eller inte.... GAHH! Suck ... hjälp!
  • bridesilly

Det är ofta en bra ide att sätta ut en annonsering om bröllopet istället för att endast bjuda vissa till kyrkan. Såg på nåt program att det är emot etikett att bara bjuda till kyrkan med en riktig inbjudan. Då kanske det är bättre att göra som nilia sa? Ja jag vet inte, man behöver inte följa etikett slaviskt heller!

• Miss Blue

Är jag den enda som skickar "sent" (mars)?????
    Verkar som de flesta skickar iväg sina inbjudningar tidigt....

Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3