• bridesilly

Augustilistan 2008 del 3

Tadaaaa här är nu del 3 av vår augustilista som är till för alla brudar som ska gifta sig under augusti månad 2008. Listan har blivit längre Mycket längre

engel79 engelholm.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    tolonta 080801
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    MyStyle 080802
    Sussa84 080808
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808 wontrapp.weddingannouncer.com/
    Jeenny 080808
    Äntligen är detmin tur 080808 home.gamman.se/angelicapeter/
    Brud 080808
    Hedebris 080808
    Victorius 080808
    ElinJonas 080809
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    blivandefrularsed 080809 catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com
    Nilia 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Humlanekerö 080816
    tofflisar 080816 lindaandfredrik.weddingannouncer.com/
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823
    Schatzilein 080823
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    balibaby 080830

Du som vill vara med på listan till nästa gång tråde uppdateras kopierar listan och lägger till ditt namn i ett inlägg i tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 12:35
    För att undvika att listan läggs in hela tiden så ber vi alla som inte är med på listan att titta om ca 2 månader när tråden går ut och lägga in sig då. Jag kommer uppmana alla att det är dags för ny tråd i god tid!

• Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3
  • nilia

äntligen min tur:
    Tråkigt att era toastmasters tackade nej! Hoppas att ni kan hitta några andra, men jag förstår om det inte blir enkelt när man egentligen redan har ställt in sig på några!

Bridesilly:
    Hoppas prästen ställer upp! Vi har sådan tur att min sambos pappas kusin ska viga oss=) Hon är hur mysig som helst så det känns sååå bra! Hon kunde egentligen inte den helgen men styrde upp det ändå för hon ville så gärna viga oss. Håller tummarna för att er präst oxå är smidig och vill lösa det för er!

• Äntligen är det min tur

Ja det blev lite snopet!!

Men nu ska jag fråga mina 3 bästa vänner om de vill vara tillsammans. Då kan de ju peppa varandra liksom. Vi ska ha tjejmiddag på fredag... HOPPAS de vill!!

• nilia

Då håller vi tummarna för att de ställer upp=) Är det dina bästa vänner så kommer det ju garanterat blir hur bra som helst!

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-05 23:17:33 följande:

Ja det blev lite snopet!!Men nu ska jag fråga mina 3 bästa vänner om de vill vara tillsammans. Då kan de ju peppa varandra liksom. Vi ska ha tjejmiddag på fredag... HOPPAS de vill!!
  • Äntligen är det min tur

Ja jag tycker det.

Jag frågade en av dom först. men hon ville inte direkt. Men om dom är tillsammans så...

• Humlanekerö

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-05 23:17:33 följande:

Ja det blev lite snopet!!Men nu ska jag fråga mina 3 bästa vänner om de vill vara tillsammans. Då kan de ju peppa varandra liksom. Vi ska ha tjejmiddag på fredag... HOPPAS de vill!!
    Vi har samma dilemma..både alternativ 1 & 2 har avböjt av två olika skäl..känns tungt,men hoppas att en av min närmsta tjejkompisar kan o vill o vågar =)
  • Miss Blue

Ja det var väl ingen rush vid telefonen igår (skickade inbjudningarna i tisdags), förutom familjen är det ETT par som hört av sig...
    Iof hade vi inte förväntat oss mycket mer, ibland tar dessutom posten 2 dagar på sig så vi får väl se.
    Men man vill ju få en reaktion
    Vi satt igår och funderade hur snabbt vi själva svarat på inbjudan på de 4 bröllop vi varit på, kom fram till att vi inte ringt den dagen vi fick inbjudan.....så man är väl inte mycket bättre själv Vi har nog hört av oss inom en vecka iaf.

• jizz

Miss Blue skrev 2008-03-06 08:27:26 följande:

Ja det var väl ingen rush vid telefonen igår (skickade inbjudningarna i tisdags), förutom familjen är det ETT par som hört av sig...Iof hade vi inte förväntat oss mycket mer, ibland tar dessutom posten 2 dagar på sig så vi får väl se.Men man vill ju få en reaktion Vi satt igår och funderade hur snabbt vi själva svarat på inbjudan på de 4 bröllop vi varit på, kom fram till att vi inte ringt den dagen vi fick inbjudan.....så man är väl inte mycket bättre själv Vi har nog hört av oss inom en vecka iaf.
    Va kuligt! Och det är väl lite så. När det är ens egna bröllop så ska ju alla ringa och gratta!

Själv har jag inte påbörjat (gjort ett par prover) för det finstilta måste falla på plats, dvs lokal

För ca 3 år sen serverade jag på ett bröllop som hölls i en loge. Nu när vi började planera så var logen den första lokalen jag tänkte på. MEN när jag sen skulle höra mig för så fick jag till svar att personen som äger den egentligen inte hyr ut den.
    Det var nog internt så att säga. MEN igår kommer min mamma och säger att hon pratat med en arbetskamrat som tydligen hade någon koppling till ägaren. Så vi håller tummarna!
    Ett plus i kanten är även att hon är mamma till en trubadur som jag länge velat få tag i.
    Sambons pappa känner visseligen också trubaduren då dom har jagat en del ihop och vi tänkte kontakta honom på så sätt men han får aldrig tummen ur. Så nu ska min mamma prata med hans mamma.

Någon som såg sikta mot stjärnorna för länge sen?
    Han har varit med där som Cornelius Wresvik (stavas)... Tror han kom 2:a i en final.
  • jennyfer

Det där med toastmaster blev ett halvtrist kapitel för vår del. Vi berättade att vi ska gifta oss för en av våra kompisar och frågade samtidigt om han vill vara toastmaster. Han inledde starkt med att tycka att det var dumt av oss att lägga bröllopet i semestertiderna (den 2/8) och undrade om inte vi kunde flytta datumet. Inte för att han eller hans fru har något planerat då "men de kanske får några planer längre fram" (eftersom vi har lagt bröllopet mitt i semestertiderna). Sedan vill han inte ge besked om han kan vara toastmaster efersom ha ninte vet om han komer att vara med, men han erbjöd sig att börja spåna lite på detta och lämna över till någon annan ifall han får andra planer.

SUCK!!! Vad är det för kompis egentligen? Jag blir så förbannad!! Alla andra som vi har berättat om bröllopet för har direkt reserverat datumet, även de som vi inte ser som lika nära vänner som den tillfrågade toastmastern. Min sambo var dessutom toastmaster på hans bröllop. Behöver jag tillägga att de OCKSÅ gifte sig på sommaren...

Vi kommer att dra tillbaka toastmasterförfrågan. Man vill ju ha en toastmaster som gläds över uppdraget och inte någon som kan tänka sig att ställa upp ifall inget annat dyker upp.

• Miss Blue

Man är ju själv så insnöad på allt som har med bröllopet att göra så man tycker att de ska slänga sig på telefon!

Låter som en mysig lokal, och den killen var urbra (trubaduren du nämner), vilket kap om ni kan få honom!!!
    Håller tummarna!!
    Återigen det är via kontakter man hittar bra folk..
    Vi har stora problem att hitta någon som kan sjunga i kyrkan, vi vill inte anlita något proffs för att betala massor för två sånger i kyrkan tycker jag inte är värt. Ska försöka hitta någon i bekantskapskretsen som är glad amatör och kan tänka sig att sjunga för en slant....

jizz skrev 2008-03-06 09:10:19 följande:
    Miss Blue skrev 2008-03-06 08:27:26 följande:
    Va kuligt! Och det är väl lite så. När det är ens egna bröllop så ska ju alla ringa och gratta! Själv har jag inte påbörjat (gjort ett par prover) för det finstilta måste falla på plats, dvs lokalFör ca 3 år sen serverade jag på ett bröllop som hölls i en loge. Nu när vi började planera så var logen den första lokalen jag tänkte på. MEN när jag sen skulle höra mig för så fick jag till svar att personen som äger den egentligen inte hyr ut den. Det var nog internt så att säga. MEN igår kommer min mamma och säger att hon pratat med en arbetskamrat som tydligen hade någon koppling till ägaren. Så vi håller tummarna!Ett plus i kanten är även att hon är mamma till en trubadur som jag länge velat få tag i. Sambons pappa känner visseligen också trubaduren då dom har jagat en del ihop och vi tänkte kontakta honom på så sätt men han får aldrig tummen ur. Så nu ska min mamma prata med hans mamma.Någon som såg sikta mot stjärnorna för länge sen?Han har varit med där som Cornelius Wresvik (stavas)... Tror han kom 2:a i en final.
  • Miss Blue

Tråkigt!
    Ni gör helt rätt att inte ha den killen som toastmaster...varför ska ni ändra ert datum för att passa DEM???? Helt ofattbart hur fräcka en del är!!!!!!

jennyfer skrev 2008-03-06 10:00:47 följande:
    Det där med toastmaster blev ett halvtrist kapitel för vår del. Vi berättade att vi ska gifta oss för en av våra kompisar och frågade samtidigt om han vill vara toastmaster. Han inledde starkt med att tycka att det var dumt av oss att lägga bröllopet i semestertiderna (den 2/8) och undrade om inte vi kunde flytta datumet. Inte för att han eller hans fru har något planerat då "men de kanske får några planer längre fram" (eftersom vi har lagt bröllopet mitt i semestertiderna). Sedan vill han inte ge besked om han kan vara toastmaster efersom ha ninte vet om han komer att vara med, men han erbjöd sig att börja spåna lite på detta och lämna över till någon annan ifall han får andra planer.SUCK!!! Vad är det för kompis egentligen? Jag blir så förbannad!! Alla andra som vi har berättat om bröllopet för har direkt reserverat datumet, även de som vi inte ser som lika nära vänner som den tillfrågade toastmastern. Min sambo var dessutom toastmaster på hans bröllop. Behöver jag tillägga att de OCKSÅ gifte sig på sommaren...Vi kommer att dra tillbaka toastmasterförfrågan. Man vill ju ha en toastmaster som gläds över uppdraget och inte någon som kan tänka sig att ställa upp ifall inget annat dyker upp.
Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3