• bridesilly

Augustilistan 2008 del 3

Tadaaaa här är nu del 3 av vår augustilista som är till för alla brudar som ska gifta sig under augusti månad 2008. Listan har blivit längre Mycket längre

engel79 engelholm.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    tolonta 080801
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    MyStyle 080802
    Sussa84 080808
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808 wontrapp.weddingannouncer.com/
    Jeenny 080808
    Äntligen är detmin tur 080808 home.gamman.se/angelicapeter/
    Brud 080808
    Hedebris 080808
    Victorius 080808
    ElinJonas 080809
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    blivandefrularsed 080809 catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com
    Nilia 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Humlanekerö 080816
    tofflisar 080816 lindaandfredrik.weddingannouncer.com/
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823
    Schatzilein 080823
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    balibaby 080830

Du som vill vara med på listan till nästa gång tråde uppdateras kopierar listan och lägger till ditt namn i ett inlägg i tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 12:35
    För att undvika att listan läggs in hela tiden så ber vi alla som inte är med på listan att titta om ca 2 månader när tråden går ut och lägga in sig då. Jag kommer uppmana alla att det är dags för ny tråd i god tid!

• Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3
  • Hofsan

Jag sitter just nu och räknar på hur mycket man tjänar på att köpa i Tyskland jämfört med systemet och det är en hel del(nu bor vi ju i Skåne också så vi har nära)
    Hittils har jag bara hunnit räkna med spriten vi ska ha dvs Baccardin, vodkan, Whiskeyn, Ginen, Baylisen och Jägermistern. Bara där kommer vi att spara närmare 2000 kr.
    Sen har jag inte räknat på vad vi kommer att spara på vinet, champangen, cidern och ölen men det kommer bli en hel del där också. Så det lönar sig trots båtkostnader osv.

• jizz
    jennyfer skrev 2008-02-22 13:04:34 följande:
    Tänk på att tältalternativet kan bli ganska dyrt eftersom det förutom själva tältet kan bli rätt dyrt med allt extra som tillkommer. Stolar, bord, golv till tältet etc. SEdna kanske man ändå vill ha möjligheten att vara inomhus ifall det blir dåligt väder.Jag hade kört på lokalalternativet. Ska ni ha catering eller fixa maten själva så behöver ni några so mka nservera. Antingen kanske ni kan hitta några studenter som vill jobba extra, eller kanske kontakta en restaurangskola. De borde väl kunna detta med servering?
    Tält har vi tillgång till gratis. Golv är svindyrt, kanske man kan skippa det och hoppas på uppehåll ! Bord stolar och porslin måste vi hyra i så fall och jag har hittat priser för detta på ca 1500:- Dyrt eller billigt? You tell me?
    Personal tar vi antingen av cateringfirman eller så införskaffar vi från restaurangskola.
  • jizz
    Hofsan skrev 2008-02-22 13:22:50 följande:
    Jag sitter just nu och räknar på hur mycket man tjänar på att köpa i Tyskland jämfört med systemet och det är en hel del(nu bor vi ju i Skåne också så vi har nära)Hittils har jag bara hunnit räkna med spriten vi ska ha dvs Baccardin, vodkan, Whiskeyn, Ginen, Baylisen och Jägermistern. Bara där kommer vi att spara närmare 2000 kr.Sen har jag inte räknat på vad vi kommer att spara på vinet, champangen, cidern och ölen men det kommer bli en hel del där också. Så det lönar sig trots båtkostnader osv.
    Okej, då får det nog bli det då. Har också ganska nära då vi bor vid skånegränsen.

Vad ska ni alla ha för dricka? Räcker ett rött och ett vitt några olika ölsorter/cider och 2 olika avec, 2 olika spritsorter?
  • Hedebris

golv är ju ganska mkt att rekommendera med tanke på allas nya finskor och långa klänningar... hade inte velat festa en hel kväll i gräs eller på grus..

jizz skrev 2008-02-22 13:23:07 följande:
    Tält har vi tillgång till gratis. Golv är svindyrt, kanske man kan skippa det och hoppas på uppehåll! Bord stolar och porslin måste vi hyra i så fall och jag har hittat priser för detta på ca 1500:- Dyrt eller billigt? You tell me?Personal tar vi antingen av cateringfirman eller så införskaffar vi från restaurangskola.
  • Miss Y

jizz

Vi försöker också hålla nere budgeten! Vi har en bekant som jobbat mycket med catering och han har lovat att hjälpa till. Det känns tryggt med någon som vet hur mycket mat som ska köpas och vad som är lätt att laga till så många (70 pers). Så han blir liksom en arbetsledare men han får hjälp från släkt och vänner.

Han sa att för 100 kr per person kan vi laga jättefin 3-rätters middag och antagligen få pengar över. Sedan tillkommer dryck och tårta. Vi ska vara i ett församlingshem under middagen och där är det alkoholförbud. Jag ska höra med dem ifall vi får ha en brudskål utanför eller ett glas vin till maten eller så, men det är inte säkert :-/ Så tänkte vi ha ca 4 personer som hjälper till att servera huvudrätten, de kanske behöver vara där ca 2 timmar...
    Sedan ska vi ha betalbar under festen (som är hemma i vårt hus), ifall vi får pengar över i budgeten så bjuder vi på baren.

Porslin finns men vi tänkte nog köpa bestick och glas ändå så att dukningen blir lite finare.

Lokal kan ju bli rätt smidigt ändå om den är bra. Finns det några som kan hjälpa dig dagen innan?? Mamma har lovat oss att vi inte ska behöva göra något dagen innan eller samma dag utan att de fixar allt. Det är ju väldigt snällt och väldigt skönt för oss! Så jag förstår dig som är lockad av restaurangen: man vet vad det kommer sluta på i pengar och man vet vad man får. Dessutom slipper man bli gråhårig på köpet Men jag tror att det blir både mer smidigt och billigt än vad man tror med egen lokal...det är lätt att man förstorar upp arbetet!

Jag tycker att man ser mycket bröllop i tält på tv och tidningar, men jag fattar inte hur man gör rent praktiskt. Inte i Sverige i alla fall! Måste ju vara så att de har en reservplan inomhus någonstans??

(En annan sak jag har tänkt på är att ingen verkar få influensan just när de ska gifta sig, det kanske är nåt kärlekshormon som stoppar bacillerna )

• Brud 080808

Miss Y
    100 kr per person!
    Oj kan han/han trolla?

Vad sk ani ha för middag? För just nu så har vi räknat lite och det blir ev på en resturang och då blir det 300 per person + tårta för ca 1500.

Skulle var aunderbart att komma billigare undan då vi inte riktigt har dom pengarna.

• Miss Y

Jag ska träffa honom på påsk så ska vi gå genom menyn. Jag minns inte vad det var för förrätt, men till huvudrätt var det varmrökt lax med potatis och sallad och bröd. Sedan tror jag att vi kör tårtan som efterrätt.

Jag är student och på vårt kårhus ordnar vi sittningar med trerätters middagar rätt ofta. Då kan vi lätt handla till ca 50 pers för under 2000 kr och ändå göra väldigt god mat! Då har det t.ex. blivit
    Förrätt: ruccolasallad med mozarella och vitlöksrostat bröd
    Huvudrätt: varm ugnsbakad lax med ugnsbakade rotsaker och kall limesås
    Efterrätt: vit chokladmousse med bär och kaffe.

Sedan satsar ju vi studenter mycket på alkoholen så där försvinner mer pengar

Jag tror att det är realistiskt om vi har 7000 kr att tillgå till 70 pers när vi studenter utan erfarenhet fixat middag till 50 pers för under 2000! Hoppas det i alla fall...

• Miss Y

Tips: om det finns en stor ugn där man kan köra flera bleck samtidigt samt stora grytor så går det väldigt lätt att göra mycket mat. Oväntat mycket kan dessutom fixas i lugn och ro dagen innan, så innan middagen behöver man nästan bara stoppa in allt i ugnen en stund så blir det finfint! Lokal med bra kök alltså

• 16 aug

Miss Y, ja det var billigt!
    Influensan ha ha, ja sant
    jizz: hmm ja jag vet inte.. klart mer jobb med lokal, men då kan man få det som man vill ha det mer. + att det kan bli billigare

• jizz

Miss Y: skicka hit honom vet ja

Jag är fortfarande osäker.
    Kanske ska ta en helt annan lokal (som har bra kök) och fixa någon privat att ordna med mat och servering.
    Varför ska det vara så svårt. Här finns inte heller något stort utbud.
    Jag tor det är helt rimligt med en super måltid för under 100:- per person om man gör det själv!
    Tänk själv vad tex en kycklingfilé kostar. Eller en köttbit.
    Du kan få en bra oxfilé för ca 50:- per person och då kan du ändå komma undan med 100:- allt som allt. Så visst skulle det gå.

Ska ringa mina lärare från gymnasiet. Dom har en del kontakter.
    Tack miss Y nu ser jag nog klart igen

Svar på tråden Augustilistan 2008 del 3