Inlägg från: pannkaka |Visa alla inlägg
  • pannkaka

Januari februaritråden 08 del 3

jag fortsätter att haka på er lite om det går bra. Jag behöver nämligen lite rå (igen) men denna gången rör det inte klänningen. (Det kommer väl så småning om ) Hade en ganska så trist diskussion med en släkting igår och blev väldigt besviken. Hon är min "halvkusin" och egentligen har inte vi någon kontakt men hon blev bjuden iallafall som en trevlig gest från oss. På lördagkvällen träffade hon min syster och skäller ut henne för att hennes pojkvän inte är medbjuden. Syrran står så klart på sig och meddelar att hon inte har något med inbjudningarna att göra. Till saken hör ju också att hon byter pojkvänner som underkläder. Hon fortsätter med spydigheter och sånt till syrran igår och jag blev ju såklart arg, har fått nog av hennes fasoner-hon gör alltid sig ovän med min syster. Jag sms:ar henne (hade jag ringt så hade jag nog bett henne fara å flyga) och talar om att ifall hon har problem med inbjudningarna så ska hon ta det med mig och får såklart ett väldigt spydigt svar av henne. Både jag och min blivande vill stryka henne ur gästlistan, men jag vet inte om man kan göra så!? självklart svarade jag henne att man naturligtvis ska kunna fråga om pojkvän kan få komma men att jag tyckte man kunde välja en bättre attityd för att få igenom sina önskemål. Jag kanske är otydlig nu och rör ihop det men jag är ganska arg kan jag erkänna. Just nu känns det som om jag vägrar låta henne ta med pojkvännen av ren princip för att hon betedde sig så illa. Hur hade ni gjort?

• pannkaka

nej jag har sagt klart och tydligt att det är bara de som står på inbjudan. Jag hade tillåtit det om hon inte var så oförskämd. Men hon har sagt att han SKA med för annars har hon ingen att vara med...ja ni förstår nivån hon diskuterar på...

• pannkaka

ja et är det jag är orolig för...för min egen del så bryr jag mig inte, de har aldrig velat kalla mig som familjemedlem iallafall.(mamma är omgift så jag är inte tillräckligt fin för dem)Jag bjöd alla för att vara en "större" människa än dem. Problemet är att mamma skulle få smällen om det skulle eskalera och det vill jag inte. Men däremot så har hennes egen pappa knappt någon kontakt med "kusinen" så jag tror att det knappt skulle bli nå strul. Hur som helst så sitter vi i en svår situation. Och det är inte kul

• pannkaka

vi gifter oss den 23 februari. Ja faktiskt så hoppas jag att hon tackar nej. Vill inte gärna ta tillbaka den. Men det känns nästan som ett måste om hon fortsätter bråka. hon skulle inte ha något problem med att vara otrevlig och ställa till med bråk på vår dag. Och den som blir drabbad då är syrran...Men vi får nog hålla tummerna att hon inte kommer, eller eventuellt ber om ursäkt. Jag är ju inte långsur så pojkvännen är välkommen om hon kammar till sig och uppträder som folk.

• pannkaka

det låter som en bra idé. tack för hjälpen. Jag ska strunta i det där tills vidare. Hon ska inte få förstöra min bröllopsplanering.

• pannkaka

jag har ju tagit mig friheten att haka på er tidigare så jag fortsätter Ni har ju så himla bra tips här och det är en bra tråd...
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 Trettondagsafton (Stockholm)
    080105 Wembi
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 FruKnas

080202 Gotland-08 (Visby
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
    080202 Edli (Västra Götaland)
    080216 jennysnartfru (Stockholm)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080223 Pannkaka (Njutånger, Hälsingland)
    080225 c t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    080229 Skottdagen 2008 (Kiruna)

ps. har försökt ändra mitt namn här men det funkar inte så jag får helt enkelt heta pannkaka... men kalla mig gärna Anna. ds

• pannkaka

Har alla fixat ring redan (eller redan...vissa har ju en månad mindre på sig än vi ) jag provade en ring i lördags när vi var och julshoppade. tror jag hittade rätt på en gång.
    Vi har inte ens bestämt meny eller fotograf än. Vigsel och festprogrammen får jag fixa i januari. Känns som om jag har massor kvar. Vet inte ens hur jag vill ha festprogrammen än. Våra låtar i kyrkan är inte ens bokade och församlingen har inte fixat deras schema för februari så vi vet inte vilken präst eller kantor vi får...känns som om vi har fastnat lite, allt står still nu

• pannkaka

Jag bannade mig själv för att jag inte lagt bröllopet innan jul konstigt nog så gick jag ned 2,5 kg. Har aldrig hänt förut...
    All stress har väl gjort att julmaten inte har hunnit fastna ...haha. Har massor kvar att göra känns det som och allt är stängt eller så är det långa köer överallt när man ska göra sina inköp...tänkte hinna få klart allt snart så man kan slappna av lite sen. Åtta veckor kvar!

Gotland: låter som våra m2bs ska ha samma outfit

• pannkaka

hej alla...är lite nyfiken vad alla ska ha på sig på den stora dagen...
    Färg på klänning?
    Tiara? Slöja? eller annat?
    Övriga smycken?
    Något nytt, lånat och blått?
    Färg på skor? höga eller låga?
    Blommor...liten nätt bukett eller stor?Färger?
    Något över axlarna?
    Håret, sminket och naglarna gör ni det själva eller på salong?

• pannkaka

Jag kan börja...

Färg på klänning? Vit
    Tiara? Slöja? eller annat? Bara lite strassnålar.
    Övriga smycken? Vita pärlor i öronen. Halsband vit pärla och vitt guld.
    Något nytt, lånat och blått? Nytt: klänningen med tillbehör, Lånat...vet inte än, blått: syr in en blå tråd på insidan av klänningen
    Färg på skor? höga eller låga? Höga vita pumps
    Blommor...liten nätt bukett eller stor?Färger? Brunt, rosa och silver, kanske vitt oxå. Liten bukett.
    Något över axlarna? Cape utomhus
    Håret, sminket och naglarna gör ni det själva eller på salong? Allt görs hemma men av vänner. En är frisör, en är nagelskulptris och en är make-up artist. Har turen att ha långa starka naglar så det blir förhoppningsvis bara någon snygg lackning...om de håller genom stress och kyla...

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3