14 juni 2008
Hej! Jag letade efter andra som ska stå brud 14 juni nästa år men jag hittade ingen tråd...
Är det bara jag som ska gifta mig då??? Är ju nyfiken på hur ni har det med planeringen!
Hej! Jag letade efter andra som ska stå brud 14 juni nästa år men jag hittade ingen tråd...
Är det bara jag som ska gifta mig då??? Är ju nyfiken på hur ni har det med planeringen!
Hej allihopa!!
Hur går det för er???
Här blev det lite skräckblandad panik som infann sig då vi fattade att den festplats vi bokat är för liten! Men vi hittade snabbt en ny och den är mycket bättre.
I övrig så är materialet till inbjudningskorten inköpta, klänningen bokad, mannens kläder fixade, cateringfirma bokad, fotograf bokad samt frisör bokad. Sedan tidigare är ju kyrkan och prästen också fixad!
Sitter nu och leter tiaror och halssmycke på nätet. Det lutar mot tiara T203 på www.nixa.se Vad tycks om den?
Hej hej!
Hos mig går det faktiskt framåt! Nu är min klänning beställd, en vadlång klänning från www.nixa.se. Finns tyvärr inte fotograferad på deras hemsida men jag lovar den är snygg
Min ring har även anlänt som jag är supernöjd med! Jag kan verkligen rekomendera www.titanringar.com! Sedan var det ju ett litet problem, den passade inte alls ihop med den titanring jag hade innan som förlovningsring så nu är även en ny förlovningsring på väg från titanringar.com. Jag tänkte om man nu ska dessa ringar resten av livet så får dem vara snygga ihop. Den nya förlovningsringen kostade bara 750 kr så det kan man ju leva med Inbjudningskorten är också klara och lokal och VF är fixade sedan tidigare.
herr och fru juni: Tiaran var fin, den ser lite lagom prinsessig ut Själv ska jag ha några strassklämmor i håret... rea på åhlens....
Jag hänger gärna på denna tråd!
Vigseln och festlokal är bokad, toastmaster, tärnor och bestman tillfrågade och tackat ja, tärnklänningar beställda från USA och har kommit, brudklänning och mannens kläder köpta. Limousine bokad. Dekorationer till borden inköpta. Inbjudningskorten gick ut efter nyår. Hemsidan är i princip klar. Festprogrammet påbörjat. Har valt ut ett cateringföretag, konditoriet för tårtan, florist men inte bokat än. Vigselringen har jag provat och kollat ut på men inte beställt än. Dj bokad idag! Ska boka hotell för bröllopsnatten idag.
Ni som ska boka hotell, kolla travellink.se eller hotels.se. Deras priser är mycket lägre än att boka via hotellen direkt.
Jag har kollat på ett Scandic. Kostar över 2000 kr för ett rum med två enkelsängar, via travellink kostar queen-size 1011 kr. Stor skillnad!! Man får ju försöka spara in där det går!
Såg nån som skrev att Sverige spelar EM-match 14 juni... hmm, det hade jag inte tänkt på.
Nån som tror på ryktet att Kronprinsessan Viktoria gifter sig 14/6?
Jag hänger på denna tråden :)
Har följande fixat:
Kyrka och festlokal bokat sedan 1.5 år
Klänning & frack hemma i garderoben
Solist & sång till festen bokad
Inbjudningarna skickas ut inom 2 veckor
Hemsidan klar
Maten kommer provsmakas kommande månaden
Bestämt att inte ha fotograf eller bröllopstårta
Kollat med lokala blomsterhandlaren om beställning av blommorna som svärfar ska binda
Klädsel för tärna & bestman klar
Det går segt med vår planering tyvärr. Kommer nog bli stressigt i slutet! Har dock bara lite panik ännu, känns som att det kommer ordna sig ändå. Det enda som är bokat är festlokal, ceremoniplats (utomhus)och frisör. Men vi har i alla fall börjat kolla upp en hel del saker som fotograf, klänning, mat och tält. Allt för att få det till ett så bra pris som möjligt för just nu har vi ingen aning om vad vi har budget till. Så "långt" har vi kommit i vår planering. Till skillnad från de flesta andra 14 juni-brudar i den här tråden
Hej alla!
Sitter nu och fixar finliret på inbjudan. Tänkte att de ska skickas ut snart. Känns spännande!
Har ni skickat era?
Skrev en fråga i en annan tråd. Ni får gärna skriva en kommentar!
www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m2709855.html
Vi kommer också att gifta oss den 14 juni 2008!
Idag var vi och prov-åt och tittade på herrgården och NU är den bokad!!! Skönt!
Det som är klart:
X Har hittat någon att gifta mig med. !VIKTIGAST!
X Brudklännig
X Tärnklännigar
X Kostym till m2b
X Meny
X Rum till bröllopsnatten
X Frisör
X Inbjudningskorten är gjorda Tapetbård klistrat på svagn glittrigt rosa papper. (texten fattas ännu)
X Prästen bokad (samtal med präst bokat)
X Fint väder beställt i hela sverige(utomhusbröllop)
Resten ordnar sig!!
Hej alla 14juni brudar! Här är en till Blir alldeles pirrig när jag tänker på hur nära det faktiskt är nu. Snart bara 4 månader kvar ju!
Här är en till 14:e juni :) Inte långt kvar... har fixat det mesta "viktiga" förutom catering, vilket jag gav min m2b ansvar för... Vilket gör mej lite stressad eftersom han inte tycker att vi behöver boka förrän ngn månad innan :S Men annars är jag rätt lugn fortfarande :P