• sanber
    Äldre 18 Jan 09:57
    150112 visningar
    399 svar
    399
    150112

    öviksbrudar!! hohooo

    men titta! jag sökte på övik men hittade inte er då!
    Hej hej!

    Ja jag har ju inte den JÄTTE stora turen att veta då jags ka gifta mig men jag planerar och drömmer glatt ändå!
    Samlar på mig MASSA bra tips!

  • sanber
    Äldre 18 Jan 14:18
    #59

    jag har Aldrig blivit besviken på lenas,fast ajg är kanske partisk.

    Mari är ju jätte duktig! Hon har ju även varit tjänsteledig och gått make up utb i sthlm!

    Diana har jag oxå hört bara gott om, resten vet jag inte riktigt..
    men det ingår väl provuppsättning och prov smink? då får ni ju en käsnla!

  • sanber
    Äldre 19 Jan 09:02
    #63

    jag ahr själv inte klippt mig hos Lady Di!
    Så egentligen ska ag kanske inte säga nåt!
    Så...

    Men Som Sagt Mari är mycket duktig!
    Men jag tänkte på det...att de alltid gör samma frisyrer - lätatst är väl om man tar med en bild på vad man sett så får de göra den typen?
    från början hade jag jämt med en bild till mari och var skit nöjd nu känner hon mig så väl så nu klipper hon alltid på eget bevåg..

    men om jag ska rekomendera nån annan salong...hmm..stylisterna i domsjö har jag hröt bra om men inte provat själv..

  • sanber
    Äldre 19 Jan 11:09
    #66
    grabbarna skrev 2008-01-19 10:16:53 följande:
    ja alltså det som gör att jag aldrig går dit igen är att jag skulle klippa topparna och vi pratade igenom det och hon sa att ja det är ung 1,5-2 cm som skulle behöva klippas bort..men när hon är färdig hade hon klippt upp håret ung 1 dm överallt det var inte bara topparna med andra ord och det märker man ju inte alltid när man sitter där...(hon visade med fingrarna också så det är inte så att hon sa 1 dm och jag uppfattade fel.)och sedan när hon hade gjort ordning håret såg jag inte klok ut!!jag fick gå in på en toalett och blöta det som gick under kranen för min sambo bara stirrade konstigt på mig när han såg mig..och jag såg exakt ut som tjejen innan och hon var typ 13 hallå jag är 35 och ska inte ha samma frisyr.men det som stör mig är att hon klippte mer än vi kommit överens om och därmed sabbade håret fullkomligt.Hon kanske är duktig eg och just den dagen vandrade tankarna iväg och hon glömde bort vad hon höll på med eller nåt men det räckte för att avskräcka mig.
    förstår absolut att du känner så!!
    klart man blir askräckt..har vart med om samma sak - uttryckte mig heeeeelt klart hur jag inte ville ha det å fy 17 jag såg inte klok ut efteråt - hon hade inte lyssnat å till den salongen har jag inte gått till mera...
  • sanber
    Äldre 20 Jan 09:43
    #69

    jamen hörrni, vart ska ni hålla era fester?
    och hur många är ni?

    vi kommer emst troigt att ebhöva en hyffsad stor lokal...
    nån som vet nåt om Gnistan?
    hur mycket det tar i hyra? får man ah emd egen mat/alkohol osv?

    annars nåt tips på en lokal som tar drygt 100...typ 120 kanske!

  • sanber
    Äldre 21 Jan 11:19
    #87

    alltså jag vet ju en GRYYYYM kille som enligt mig har underbar röst.
    Han sjunger bla i mammas salonger : fredrik forsberg heter han..skulle kunna tänka mig att han skulle göra den skit bra med sin "hesa" röst...

    sen hmm...har inte nummret men Patrik Forslund som selar i Pink hink och många andra band har typ "företag" där han kan hyra ut band...kanske han vet av nån kille som passar?

  • sanber
    Äldre 22 Jan 09:09
    #91
    järvedsullis skrev 2008-01-22 07:50:58 följande:
    en annan kille som är duktig är ju Magnus Ödling. Han skulle jag kunna tänka mig har gjort den låten några gånger. Han spelar med... ja förr hette dom CCCCP men nu är det ...Lords någonting... Vet inte om det kan vara något. Patrik Olsson är ju också duktig...
    Ja precis!
    Både magnus å Patrik är ju jätte duktiga...att jag inte tänkte på det!
    Magnus är kusin med min kusin!*hahaha*
    Å Patrik tillsammans med en av mina bästa vänner!
    *Skäms på mig*
  • sanber
    Äldre 22 Jan 21:03
    #93
    miapias skrev 2008-01-22 19:36:19 följande:
    tjena alla jag har haft jätte svårt att komma in på BT de senaste dagarna...Vi ska ha vår fest på stensödens hembygdsgård...jätte fint läge o fina lokaler...bra pris oxå....Vad säger ni om mässa i sundsvall...kul jag kan själv inte fara till ume på¨lördag...men sundsvall vore skoj...
    Stensödens hembyggdsgård...vart ligger det?
    Hur många personer får man in?
    ad kostar det? är det per dag eller kan amn hyra en hel helg så man kan förberdea/städa?!

    hihi oj så frågvis jag blev!
  • sanber
    Äldre 23 Jan 09:45
    #96

    Brud 080808 skrev 2008-01-23 08:57:23 följande:


    Räknade i går vad det skulle kosta att gifta oss. Och vi hade inte tänkt ha ett så påkostat bröllop utan göra tex mat själv osv.Men herregud! Runt 30 000 kommer det kosta ändå! (fast då har jag tagit till lite också) Trodde inte att det skulle bli så dyrt! Lika bra att börja spara massor.Vad kommer era kosta ungefär?
    har oxå räknat och vi vill isåfall göra det mesta själv för att hålla nere kostnaderna...
    vi lyckas om jag har räknat rätt hålla oss till 30 tusen oxå..fast då är vi närmare 100 st oxå så..!
  • sanber
    Äldre 29 Jan 13:40

    måste ju tipsa om laila sandström som fotograf!
    Tycker hon är super duktig!

    Hemsida: studiosandstrom.se
    hoppas det är rätt adress!
    Gilalr hennes mer"moderna" kort eller hur amn beskriver!

  • sanber
    Äldre 30 Jan 12:49

    vilken skillnad pris ändå!!!
    7 kr biten - blir ju en del om amn är ett gäng!

    100 pers = 700 kr...de lägger man ju gärna på annat kanske!

  • sanber
    Äldre 9 Feb 08:28
    Lolailola skrev 2008-02-09 08:06:02 följande:
    Jag tänkte på er som ska åka till Sundsvall för bröllopsmässa. Den 13/4 kommer det vara en här i Övik ok, lite mindre men lokala företag som ställer ut istället.
    åh va kul!!!
  • sanber
    Äldre 10 Feb 12:55
    miapias skrev 2008-02-10 12:02:46 följande:
    Jag är på jakt efter serveringspersonal..till bröllopet...har ni några bra tips...Jag har mailat till parkskolan men där får jag inget svar.
    såg att din syster är 17...
    hon har inte ett gäng kompisar som vill ställa upp för en billig peng?!
  • sanber
    Äldre 15 Feb 13:28

    ni som ska ta kuvert avgift...enf råga. hur mycket tar ni per pers?
    och tar ni även bet för barn?

    vad ingår då?

    nyfiken i en strut men man måste ju kolla alla vägar OM det nånsin kommer bli av!
    hahaha är ju bara måttligt avunfdsjuka på er eftersom ajg intee ns är förlovad!*rackarns*

  • sanber
    Äldre 15 Feb 13:59

    den dagen jag gifter mig ska jag inte ha traditionell musik såsom ingång/utgångs orgelsmusik så jag tycker helt klart1 blir ju jäkligt pampigt - nothing else matter är ju fin text!

  • sanber
    Äldre 19 Feb 09:53

    Brud 080808 skrev 2008-02-15 14:55:54 följande:


    jag hade tänkt mig just den.Men Sandra snart är det väl ändå er tur Får säga åt P att du vill ha en ring!
    hahaha han VET det!!

    nämen seriöst är jag ju så lite tarditionell att om jag förlovar mig vill jag gärna sätta datum på vigsel snabbt...
    allafall inom 2 år så det är väl lite därför oxå, är ju dyrt att gifta sig!
    Och jag väntar ändå på ett frieri för då VET jag ju att han är redo eller vad man säger!
    han vill gifta sig nångång men hahaha när är ju frågan!
    Men just nu skämtar vi och pikar honom alla runt omkring och då kommer han DEFINITIVT att fortsätta dra ut på det!
    Men men...den som väntar på sin prins....
  • sanber
    Äldre 19 Feb 11:11

    hahahahaha UNDERBARt!!!

    Ja det rä bara att vänta...det positiva är ju att då det väl är dax så har jag allt planerat i princip!
    Peder och jag är ute efter samma "upplägg" men han är ingemn vidare planerings människa å jag rä tcvärtom och tar GÄÖÄÄRNA på mig det!
    Så nu sitter man här4 å drömmer och tar del av alals ideer får veta vad som funakde bäst/sämst osv!

    Det enda jag evt är att vi inte kommer ha ett Super duper tarditionellt bröllop...vill ha fest roligt avslappnat..!

  • sanber
    Äldre 21 Feb 21:47

    kom på vad han hette: fotografen alltså

    Andreas st äh va klåååen!!!!

  • sanber
    Äldre 10 Mar 19:35

    kolla blocket - Andreas Lundin! Super kille!

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo