Min släkt sviker vårat bröllop. Vad göra?
När min sambo friade 2005 så tänkte vi åka till Antigua och gifta oss. Vi bjöd våra föräldrar på middag & berättade om detta, för att se om de ville/kunde följa med.
Mina föräldrar var positiva, medans min sambos föräldrar var tveksamma pga kostnaden osv.
Vi köpte hus som vi totalrenoverade 2005-2006, mina föräldrar skilde sig, och bröllopet rann ut lite sanden kan man säga...
I somras så bestämde vi oss (ännu en gång!) för att gifta oss.
Nu skulle vi ha ett kyrkbröllop med min konfirmationspräst som skulle viga oss. Sagt och gjort. Vi berättade för våra föräldrar, sambons nära släktingar mm.
Min familj och släkt är liten, men framförallt utspridd i hela landet. Jag har inte haft ngn kontakt med mina kusiner sedan jag var liten, och jag vet inte om jag skulle känna igen dem om jag såg dem.
Plus att min mamma är sjuk i MS, och kan endast gå korta sträckor (med hjälp) och absolut inte i trappor.
Detta har gjort att jag börjat oroa mig för hur hon skall komma in/ut ur kyrkan mm. Jag är rädd för att ngt skall gå fel på bröllopsdagen...
Min pappa har börjat kolla runt lite vilka som eventuellt kan tänkas komma på bröllopet, men intresset är lågt.
Min pappa sa igår när jag pratade om att det inte var så kul att hålla på och planera bröllopet när min släkt inte ens kommer, att det skulle kännas skönt om vi åkte bort och gifte oss (typ Västinden) som vi till en början tänkt att göra.
Men det känns fel att göra det då min sambos familj är väldigt engagerade i detta, och många på hans sida känner till att vi skall gifta oss 10:e maj. Och att ändra sig ännu en gång känns helt galet!!
Från min sida så kommer max 12 stycken.
Min sambos familj är stor, men framförallt så har de jättebra kontakt med varandra, träffas gärna & ofta.
Totalt kommer det 18 vuxna & 5 barn från hans sida till 100% säkerhet, även fast vi inte skickat ut inbjudan ännu. Det är bara så.
Vad skall vi göra? Behöver eran syn på detta!!
1. Gemonföra bröllopet, fast kanske utan min släkt?
2. Åka i väg och gifta oss & ha öppet hus då vi kommer hem.
3. Annat