Ta bort födelsemärken..
Har en fråga..skulle ni våga ta bort synliga födelsemärken(där ärr kan synas) 7 mån innan dagen D?!Är kluven,men vill gärna göra det..
Har en fråga..skulle ni våga ta bort synliga födelsemärken(där ärr kan synas) 7 mån innan dagen D?!Är kluven,men vill gärna göra det..
Oj vilka dyra priser för att ta bort födelsemärken.
Jag har tagit bort flera födelsemärken och små utstående skönhetlprickar lite här och där på kroppen med laser och jag betalade 150kr. Då får man ta bort hur många som helst.
Denna privata läkaren är känd för att gilla att skjuta med din laserstråle, hehe
Det blir inte fula ärr som av dom skär bort men lite färg förändring på huden kan det dock bli men det kan man ju alltid sminka över.
Jag har haft ett lite större födelsemärke vid näsan och det var lite utsående. Det tog jag bort för ca 12 år sen men sen kom det tillbaka men då var det bara helt ljust.
Så eftersom jag ska gifta mig i februari så tog jag beslutet i sommras, god tid i förväg, att ta bort det igen.
Man får sen ett "honungsplåster" som måste sitta på i ca 10 dagar då såret ska läka. Sen får man inte vara i solen den närmsta tiden, eller i alla fall dölja området så det inte bränns sönder.
De närmsta 3 mån efteråt så var det väldigt rött men nu nästan 6 månader så är det ljust som resten av huden och det sysns knappt. Det är nog bara jag själv som tänker på det.
Så jag kan verkligen rekomendera att ta bort utåtstående födelsemärken eller bara små röda/ljusa prickar med laser. Men jag ser ingen anledning till att det ska kosta så mycket som en del av er har angett.
Jag skulle råda er att isåfall leta efter en klikik/prvatläkare som har just den här laserutrustningen. Men av vad jag har hört med folk just här i Stockholmsområdet så verkar det vara ganska sällsynt att ta bort med laser av någon anledning.
Själv gjorde jag detta uppe i Luleå.
Jag har tagit bort mina på laserkliniken i Uppsala. Jag tror att det finns flera i kliniker i Stockholmsområdet. De kliniker som tar bort tatueringar m.m. brukar även ta bort leverfläckar bra.
Tips från sjuksköterska på en akutmottagnig som sett många läkare sy: Gå till plastikkirurg! Läste lite i tråden och ser att vissa gjort det och ändå fått fula ärr. Det finns ju inga garantier att ärret blir sytrådstunt.. men oddsen att det ska bli fint ökar absolut ju mer erfaren läkaren är på att sy med fin teknik. Be dem tejpa såret oxå och pilla inte på det tills stygnen ska tas! Lycka till allihopa!
Har inte läst hela tråden men läste det sista inlägget (av tofflisar) och vill gärna lägga till ett tips.
Jag är opererad 10 gånger eller mer. Ärren från operationer gjorda av vanliga kirurger är breda och fula medan ärren gjorda av plastikkirurger är smala och fina. Jag kan avslöja en orsak till det, förutom tekniken av läkaren.
*Plastikkirurger säger alltid till att små ärr ska tejpas i 3mån och att stora ärr ska tejpas i 6mån.
Detta är något som vanliga kirurger aldrig säger något om och det är en stor anledning till att ärren sedan blir breda och fula.
Ja jag har fått tips från min vc faktiskt om en plastikkirurg som tar bort dem för ca 800 kr.det tycker jag ändå är rimligt!
Jag har tagit bort ett födelsemärke mitt i urringningen hos en plastikkirurg. Ärret är rött och fult trots att jag hade det tjepat. Ärret är också mycket större än vad födelsemärket var. Folk brukar fråga om jag har gjort en hjärt operation. Så jag kan verklgien inte rekommendera plastikkirurger i Uppsala i alla fall.För mig finns det bara en metod LASER
Jag har klippt bort en del och tagit bort en del med laser. Dom flesta togs bort med laser. Det gav inga superfula ärr, däremot så ser det numera ut som vita leverfläckar istället för bruna. Haha.. Pga att det blivit ett ärr istället för själva leverfläcken.
*hoppar in en runda* en fråga. om ma tar bort en utåtstående leverfläck med laser, gör det ont??? ca var kan det kosta?
Tänkte bara tillägga att en nackdel med laser är att man inte kan undersöka födelsemärket efteråt. Är man det minsta osäker på om födelsemärket är "friskt" eller inte så är det alltså en bra idé att skära/stansa bort det istället. Men en hudläkare bör ju kunna titta på märket och säga vad man bör välja.
Själv har jag precis tagit bort två upphöjda födelsemärken. Det var min läkare på vårdcentralen som gjorde det eftersom de skavde och hon skar bort dem eftersom de inte kan ta bort med laser på vårdcentralen (åtminstone inte på "min"). Det kostade bara 100:- som ett vanligt besök. Kan dock inte säga något om ärrbildning än eftersom det bara var ett par veckor sedan...
Förresten, Snöflinga08, jag tror jag vet vilken läkare du skriver om...