• Blomsterbrud

Charader, vilka funkar bäst???

Detta blir lite fortsättning på avslöja bröllopet med humör..
    Vi kom fram till att charader var bra, men nu måste jag ha några som funkar, det får ju inte bli för svårt..
    Hjälp mig välja och kom gärna med egna förslag..
    Tänka på att farmor och mormor inte är akrobater..

Tomten åker spark och äter påskägg, haren jagar grisen.

Tomten kör rally med renarna.

På misommarafton grillas svinet,ni är välkomna på bröllop..

På midsommarafton blir det trädgårdsfest med bröllop.

Midsommarafton grillas svinet, det blir trädgårdsfest och bröllop..

• Svar på tråden Charader, vilka funkar bäst???
  • tonårsmorsa

Jag tycker det är roligt om det inte är alltför uppenbart att det är på riktigt. Ex. "Midsommarafton grillas svinet, det blir trädgårdsfest och bröllop". Tycker den är jättebra. Då kanske de tror att det "bara" är en charad och inget avslöjande. Har ni sedan fler charader av den typen så lär de väl förstå så småningom. Det gör ju inget om de får klura en liten stund!!!

• Blomsterbrud

Det är en svår balansgång mellan allvar och gissa, sen får det inte bli för långt och svårt...

Vad tror du om:
    Inga små grodor runt stången på midsommar utan vals...

Kanske innan midsommar charaden

• tonårsmorsa

Om du har flera efter varandra av det slaget så blir det nog bra. Det tar säkert olika lång tid för alla att förstå att det är allvar. Sen kan man ju avsluta med en som är uppenbar (om man tycker att det tar för lång tid för någon att koppla): "På midsommar blir X och X man och fru."

• Blomsterbrud

Det är nog sant bra att ha ett par stycken i fall det tar en stund för poletten att ramla ner...
    Den där men man och hustru är ju bra om de inget annat fattar...

• tonårsmorsa

Ja, alla är inte lika snabbtänkta!!! Kan kanske behövas något övertydligt att ta till - utifall att...

• Blomsterbrud

Kom på att avslöjandet kanske gör sig bäst efter Kalle och klapparna annars blir det kanske svårt att organisera alla och blir folk inte glada kan man ju skicka hem dem

• tonårsmorsa

Ok, har ni bestämt att avslöja det på jul? Det gör vi - med paket.

Har också tänkt dra ut på det lite. Först Kalle, sen middag och sist klapparna. I de allra sista paketen ska det då ligga något som är kopplat till bröllop. Först var jag inne på att göra luffarschack med brudpar, men jag tror inte jag hinner och orkar, så det blir nog champagne som jag bytt etiketter på. Gör egna etiketter med vårt monogram och bröllopsdatum!!!

• Blomsterbrud
    tonårsmorsa skrev 2007-12-09 18:34:52 följande:
    Ok, har ni bestämt att avslöja det på jul? Det gör vi - med paket.Har också tänkt dra ut på det lite. Först Kalle, sen middag och sist klapparna. I de allra sista paketen ska det då ligga något som är kopplat till bröllop. Först var jag inne på att göra luffarschack med brudpar, men jag tror inte jag hinner och orkar, så det blir nog champagne som jag bytt etiketter på. Gör egna etiketter med vårt monogram och bröllopsdatum!!!
    Jag ville men inte gubben men sen igår när vi skulle sova flinade han och sa att det var bäst vi avslöjade det på jul eftersom han såg att jag blev så besviken..

Jag tycker det där med att byta etiketter verkar mysigt, får se om jag kan få ihop något monogram annars blir det nog namn och datum...
  • tonårsmorsa

Monogrammet kanske blir något tillfälligt, man kan ju alltid ändra till bröllopet.

• Blomsterbrud

I fall man hinner byta karl menar du

• Blomsterbrud

Usch det vore ju för hemskt...

• tonårsmorsa

Nä, jag behåller honom nog. Jag tänkte mer på konstnärligheten i utformningen av monogrammet. Kan ju behövas lite mer tid än två veckor för att klura ut något snyggt. Vi har ju dessutom den enormt *hm* roliga kombinationen SJ. Med ett tåg bakom så är det ju fulländat...

• Blomsterbrud
    tonårsmorsa skrev 2007-12-09 19:51:49 följande:
    Nä, jag behåller honom nog. Jag tänkte mer på konstnärligheten i utformningen av monogrammet. Kan ju behövas lite mer tid än två veckor för att klura ut något snyggt. Vi har ju dessutom den enormt *hm* roliga kombinationen SJ. Med ett tåg bakom så är det ju fulländat...
    Ha ha ja där ser man, då vet ma ju vad ni har för färrdmedel under bröllopsresan...
  • Blomsterbrud

Är det ingen mer som vågar sig på en liten åsikt?

Svar på tråden Charader, vilka funkar bäst???