• CeciliaA

Snabb hjälp önskas!! Madeira i slutet av januari!?

Vad tror ni om det, rent vädermässigt!??! Har varit där i oktober och det var helt fantastiskt men hur är det där på den tiden av året?!?! Snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Snabb hjälp önskas!! Madeira i slutet av januari!?
  • EdLi

Var i madeira i slutet av januari för två år sen, var som svensk vår, för kallt för att bada. När solen inte var framme var det långbyxor och kofta som gällde.

• CeciliaA

Gick det inte att bada i hotellpoolen heller? Hur varmt var det när det var sol framme? Upplevde du att ni hade tråkigt på grund av vädret? Jag menar att det finns ju mycket att göra på madeira även om inte solen är framme. Berätta gärna hur ni tyckte, vad som var bra/dåligt?

Tack på förhand!

• EdLi

Var 16 grader i poolen så där ville inte jag bada. Jag var där med en tjejkompis, mest för att slappa och sola och det förstördes ju en del av vädret. Skall finnas mycket fina ställen att vandra på och ön är ju känd för sina blommor, så det beror ju helt klart på vad man vill. Min kompis hade skadat knä så vi kunde inte gå så mycket heller. Blåste och regnade en del men hittade man en solig plats i lä gick det bra att ligga i bikini. Vi kanske bara hade otur med vädret den veckan för de som åkte hem när vi kom ner var betydligt brunare. Kan tillägga att det var många 50+ som åkte så vi kände oss väldigt unga (20).

• CeciliaA

Jo det är lite pensionärsvarning men jag älskar ön över allt, vackrare plats på jorden får man leta efter... Men vi håller nog ut och väntar till i höst med att resa till Madeira igen, vädret verkar så ostabilt på våren om man inte vill vänta till april/maj.

• majsanna

Kompisar till mig var på bröllopsresa till Maderia i januari och det var som sagt ganska kallt.
    Jag skulle sats på senare på våren eller hösten. Vi var där i oktober förra året och vet var helt underbart. Ibland för varmt när man vandrade.
    Visst är det lite pensionärsvarning, men jag skulle gärna åka dit igen. En helt underbar plats!

Svar på tråden Snabb hjälp önskas!! Madeira i slutet av januari!?