• Aurelia

alla fyra

Är jag den enda tjejen i världen som inte älskar parmiddagar? Tycker ofta att det känns krystat. Vad tycker ni?

• Svar på tråden alla fyra
  • Zozo

det beror ju pa paren! Parmiddag bara för parmiddags skull har jag inget till övers för!

• Bride in England

Hm...beror som sagt pa hur val man kanner paren osv. Om det ar min m2b's kompis med flickvan eller fru som jag knappt kanner blir det saklart inte helt avslappnat utan mer smaprat. Om det ar ett par bra kompisar blir det kul.

• Bluerose

Man brukar ju inte ha roligare än man gör sig ;)

• jenba

jag tycker att det kan vara trevligt med rätt par.

jag och min sambo känner inte så många par att träffa, vi har ett som vi lärde känna efter att vi blev tillsammans. min sambo var kompis med honom innan då. och sen lärde jag känna hans sambo efter det då.

och det tyckte jag var suuuperkul, eftersom hon är en suuupermysig tjej som jag kan umgås med bara vi också. men dem är väl de enda par vi träffar som parmiddagar eller reser med.

och det har varit jääättetrevligt.

men jag kan även förstå din tanke om krystat känslan, men det tror jag kan ha och göra med vilka detta par är för några. eller vad tror du om det?

• Tooticki

Jag har också svårt för det där. Har ett par tjejkompisar som jag känt ett tag och efter jag träffade min blivande make har vi umgåtts alla fyra ibland, men det känns som om att man gör det bara för att man ska vara jämnt antal. Killarna har ju knappast funnit varandra och börjat umgås själva för det liksom.

• DetOrdnarSig

Definiera parmiddag. Är det att det bara är par där eller att det finns en tanke att det bara ska vara par? Vi har middagar rätt ofta och jag tycker det är mysigt men vi brukar bjuda dem vi bjuder oavsett par-status, så då är det kanske inte en parmiddag. Men sen hade det ju hänt att det blir så att bara par dyker upp.

• Aurelia

Tack Tooticki,
    precis det jag menar... jag tycker att det är mycket enklare och roligare att träffa mina kompisar på tu man hand. Det är ju inte alls säkert att det "klickar" mellan ens pojkvän och kompisens pojkvän och så kan man ju inte ha samma jargong med sin kompis som man brukar utan man måste förklara sig hela tiden om man pratar gamla minnen eller om gemensamma bekanta som man bara har med sin kompis osv. Tycker bara att det är så mycket trevligare att, som par, gå på större fester där man kan "mingla runt" och prata lite här och där med vem man vill. Hm... förstår ni? Med parmiddagar menar jag alltså (se rubriken) när man ses två par och äter ihop.

• Sofia08

Vi är jämt på parmiddagar!! *skratt* Jag tycker det är jättmysigt och roligt! Är det ens vänner så är det väl aldrig krystat...?? Om man känner varandras respektive. Alla är vi olika, men jag älskar parmiddagar! Guu så trevligt det är!! Ha,ha!!

• Zozo

Jag gillar parmiddagar med par vi gillar bada tva; men det har ju eg inget med "par" att göra; Tycker det blir lika krystat att ha singlar man inte trivs med vid bordet.

Själva grejen med "parmiddagar" som jag hört i Sverige (själv bor jag utomlands och har aldrig stött pa det fenomenet) är en slags middag med flera olika par där singlar inte är bjudna.. DET maste vara nat av det fanigaste jag hört talas om!

• anne på grönkulla

Älskar också att bjuda vänner på middag - oavsett deras relationsstatus! Min mans vänner och deras respektive är mer än välkomna - jag lär gärna känna dem.

• be happy

Håller med "DetOrdnarSig"! Spelar absolut ingen roll om de vi umgås med är ett par eller singlar. Jag hatar när folk bjuder in till "bara vi par". Vi har massa singelkompisar men vi är i stort sett det enda paret som umgås med dem, alla andra gamla kompisar vill bara umgås med andra par...

Svar på tråden alla fyra