• matteve

40-tals frisyr!

Jag är helt inne på 40-talets frisyrer. Man kan nog göra något väldigt elegant.. exempelvis: www.hairarchives.com/private/archive2/40s2/40s.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 00:13
    Självklart hann jag inte skriva klart innan det skickades!

Men vad tror ni? Man kan väl göra det i en liten modernare tappning?

• Svar på tråden 40-tals frisyr!
  • Fröken Figo

Jättefint!

Alla bilder påminner mig av min farmor. Hon såg ut så i sina ungdomsbilder som hon hade på väggen hemma.

Åh vad jag saknar henne...

Men jättefina frisyrer!! Det är också snyggt att ha utsläppta 30-tals vågor tycker jag.

• Lilla My
    matteve skrev 2007-12-06 13:18:44 följande:
    Lilla My, du skulle ju passa i nått sånt! Du har ju rätt längd med...
    Tack! Jag föll för den direkt. Den är väldigt jag, fast ändå finare än vardags.
  • Lilla My

Nu snor jag visst din frisyr Tooticki. Förlåt!

• matteve

Hahaha.. Ni ska ju ändå inte vara på samma bild!

• Lilla My

True that! Men jag har fått lära mig att det är fult att härmas.

• Tooticki

Haha, det är lugnt. Det bevisar ju bara att jag har exceptionellt god smak!

• MissLovely

Låter riktigt fint tjejer. Det är jättefina frisyrer på de som passar i dem . Önskar att jag kunde ha mitt hår så

• Lilla My

Hur får man till sånna där fina vågor då? Vågjärn? Heter det det?

• Tooticki

Vet inte. Jag ska bli stylad av tjejen som har hemsidan jag länkade till. Har varit noga med att poängtera att jag inte vill ha en traditionell brudfrisyr eller sminkning utan mer åt festhållet, vill inte ha det för avancerat!

Lilla My skrev 2007-12-07 18:11:02 följande:

Hur får man till sånna där fina vågor då? Vågjärn? Heter det det?
  • MissLovely
    Tooticki skrev 2007-12-07 18:13:43 följande:
    Vet inte. Jag ska bli stylad av tjejen som har hemsidan jag länkade till. Har varit noga med att poängtera att jag inte vill ha en traditionell brudfrisyr eller sminkning utan mer åt festhållet, vill inte ha det för avancerat!Lilla My skrev 2007-12-07 18:11:02 följande:
    Får jag bara fråga var den tjejen håller till, i vilken stad. Hon verkar vara jätteduktig.

Sen tror jag inte det är så enkelt att göra vågorna själv, så de blir riktigt fina med vågjärn.
  • Tooticki

Hon håller till i Göteborg. Har både en salong och gör hembesök.

• matteve

Jag hittade mormors gamla vågspännen!! Så nu ska jag trixa lite å se om man kan göra ngt själv.

Första gången blev lite misslyckad - gjorde bara luggen, men blev lite kul när man tog ett svartvitt foto! (galleri)

Kan nog bli jättecoolt!

• Lilla My

Åh, det blev jättefint Matteve!

Svar på tråden 40-tals frisyr!