• skoda

Självinbjuden

Jag anser att får man ingen inbjudan så är man inte bjuden,
    det håller ni nog med om, eller hur. men nu är det så här att när min svägerka ringde och tackade ja, så bjöd hon för det första in sitt ex. Dessutom frågade min m2bs kusin som okså var där om han fick komma. Min sambo svarade att han fick det, nu är jag bara orolig att hans andra (fyllo)kusiner ska komma också. jag tycker att han skulle ha sagt nej, men då är kruxet att alla mina kusiner ska komma. Vad tycker ni visst är det fräckt att bjuda in sig själv. Iövrig har han ingen nykter kontakt med sin kusin.

• Svar på tråden Självinbjuden
  • jenba

oj ja, detta är alltid en svår fråga. om man bjuder mina kusiner, måsteman bjuda hans också... men alltså egentligen tycker jag att man ska bjuda dem personer som man har någon form av relation med. alltså som kan känner och tycker om, man ska inte behöva vara orolig en sån dag för några gäster som eventuellt inte kan bete sig som vuxna människor.

umgås ni med dessa kusiner? har ni något gemensamt förutom att ni är släkt?

• tofflisar

Men hallååååå?????!!! Sådär gööör man ju bara INTE!!! Vilka jäkla släktingar!! Prata med din sambo om hur du känner så ni kör en enad front mot omvärlden. Lycka till!

• johansdotter

Att bjuda in sig själv är såååååååå tabu....så trodde bara att det var hillbillys som gjorde sånt....

Var otroligt fräckt imo och jag skulle inte köpt det.
    Inte för att han inte får bjuda sina kusiner, utan för att dom såg till att bli inbjudna även om han egentligen inte ville det.
    Är juh fruktansvärt genant att få en sådan fråga....

• jenba

att bjuda in sig själv gör man bara inte, man har ju inte inte fått en inbjudan utan anledning.

de kusinerna borde göra är att fråga sig varför dem inte fick någon inbjudan.....isället för att bjuda in sig själva!

• självklartja

Det spelar ingen roll vad det handlar om, så fort man har gått ut med en inbjudan så verkar det vara fritt fram för folk att gå in och lägga sig i. har många gånger varit med om folk som bjuder in sig själva, vill ändra dagar och tider eller plats.

Blir det offentilgt verkar det vara öppen för var och en att ha åsikter. Om man inte är nöjd med arrangemanget eller inbjudningslistan kan man ju ta ställning till det genom att komma eller inte komma.

Nej, fram med folket som tycker att det är roligt att fira någonannans lycka utan att lägga sig i detaljerna.
    Undra om hon kommer för er skull eller sin egen?

• DetOrdnarSig

Bjöd hon in sitt ex!? Jag var tvungen att gå tillbaka tre gånger och kolla att jag läst rätt. Och ja, det är fruktansvärt oförskämt att bjuda in sig själv!

• KIKKIHOLMBLAD

Usch vad oförskämt :(

• Pärlplattan II

Ex? Varför? Och frågade hon ens? Eller sa hon bara det som om det vore självklart?

Hursom - Det borde vara självklart att man inte bjuder med folk som man själv tycker! Okej om de har en egen fest och bjuder lite som de tycker - de får stå för dem i så fall - men det borde ju höra till vanligt folkvett att man vet att man inte bjuder in sådär!

Har ni pratat med henne om det? För annars tycker jag att ni ska sätta ner foten, ordentligt, och säga att ni bara har bjudit henne (om ni nu har det) och att det är ER fest, det är NI som ska gifta er och det är NI som bestämmer vilka ni vill ha med på festen. Har hon svårt att acceptera det, så kanske det inte är någon ni vill ha på festen alternativt, skyll på att det inte finns plats. Rak kommunikation tror jag på!

• skoda

Tack ska ni ha allihopa för svaren. Vet ni vad mer hon sa?
    "Bara inte alla tycker det är så trevligt att träffa xx så han tar hela uppmärksamheten" pinsamt!!! Dessutom var de inte nyktra när de ringde i söndags.

Svar på tråden Självinbjuden