• MyJohansson

förlovning redan?

mi pojkvän och jag har vart tillsammans i 3 månader nu och vi är så himla kära. han säger att han vill satsa 110% på oss och att han vill att vå skall gå hela vägen,, vi har pratat mycket fram och tbx och nu är frågan är det för tidigt att förlova sig. ja är 20 och har är 32

• Svar på tråden förlovning redan?
  • 2008-08-09

Finns väl ingen rätt "tid". Man gör det när det känns rätt helt enkelt. Jag kan bara säga att för mig personligen skulle jag aldrig kunna veta redan efter 3 månader att jag vill dela mitt liv med en man.

• MyJohansson

för mig så är det ganska klart redan då vi är mycket kära och aldrig har känt så här innan... vi har känt varandra i ca 8 månader men av vänskapen började de komma kärlek

• 2008-08-09

Jamen dåså!
    Jag tror såhär, känner man minsta tvekan inför det, så ska man vänta..
    Det verkar som att du känner lite aningen tvekan eftersom du efterhör om andras åsikter.
    Huvudsaken är ju iaf att du och killen är överens, känner ni att det är rätt så är det ju det, för ER.

• MyJohansson

jag är bara mer nyfiken på vad andra tycker vi är så pass säkra på att vi vill göra de..... det är äkta kärlek från första ögon kastet...... jag får en sådan härlig pirrig känsla i kroppen varje gång jag får en kyss,,,,

• Tuss78

Ok, seriöst. Det fick jag oxå de första åren eller så... den där nykära pirriga känslan går över efter ett tag. Har vart ihop i 10 år och förlovade i ett år... Det går inte att känna pirr jämnt, tyvärr. Men om mi känner att det är rätt så kör på det. andra kan ju inte dömma era känslor.

• MyJohansson

nej jag håller med,,, min mamma gjorde samma sak hon flrovade sig när hon var 21 och gifte sig för 1o år sedan och det har hållit med samma karl

• Tuss78

Ja, du ser! tycker att ni ska lita på vad ni själva känner!

• MyJohansson

ja tacakr, du såg väldigt fin ut på kortet och grattis

• sockerr

Jag håller med alla om att man såklart ska göra som man själv vill & det som känns rätt... MEN...

Personligen kan jag känna att det är synd att ta alla de där stora stegen för snabbt. Jag menar bara att ska man inte njuta lite av den där nyförälskelsen först?? Sen när den känslan mattats av lite kan man ju exempelvis ta nya steg som att flytta ihop, sen efter ett tag förlovning osv osv. Det blir ju ganska tråkigt om man "klarar av" allt det där extra runt omkring en själva för snabbt, då hinner man ju inte njuta av det ordentligt?? För det är ju trots allt så att ALLA förhållanden upplever studer där det kanske inte händer så himla mycket (oavsett att man älskar varandra jättemycket) som kan behöva piggas upp med nåt lite större, för att ta ett steg i rätt riktning..

Bara lite väldigt ostrukturerade tankar...

• Hedvig

Vi förlovade oss efter 7 månader tillsammans & har nu vart ihop i snart 8 år, jag tror att man känner ganska fort när det verkligen är "rätt"; allt bara stämmer ...
    Nu väntar jag som sagt bara på frieriet ...

Svar på tråden förlovning redan?