• Akvavit

Nattvaken katt som jamar... HJÄLP!!!

Varför har ni inte möjlighet att ha en katt till? Det är inte direkt mer jobb med en katt till... Min kisse var otroligt rastlös på kvällar och nätter tills jag bestämde mig för att skaffa en kompis till henne, då lugnade hon ner sig för då kunde de ju busa tillsammans på dagtid och med varandra på nätterna.

Menar du att kissen tystnar när du går upp på natten? Vad gör du då? LEker med den?

Posta annars en fråga här, där kan du nog få fler svar:
    www.kattforum.se/

• Akvavit

Jag tror också den är understimulerad. När min kisse var ensam hos mig, instängd i lägenheten under dagen, var hon jättebusig när jag kom hem, och for som en galning genom lägenheten, sprang runt och hoppade på mig och ville få mig att leka. Jag själv var ju trött efter en dag på jobbet och ville slöa i soffan, så hon busade genom nätterna också...för då fanns ju någon hemma i alla fall som man kanske kunde locka till lek...
    Det gick över med en sällskapskatt.

Sort vet jag inte. Själv hade jag en kastrerad hona, och skaffade en till hona som också kastrerades.

• Akvavit

Men katthemmen brukar ju gå med på att man får ta hem en katt med avsikt att behålla den, men med en provperiod om man redan har katt. Kanske ska testa det då? Se om det blir bättre?

Svar på tråden Nattvaken katt som jamar... HJÄLP!!!