• fjutjur brajd

De som jobbar med bröllop...

Jag har funderat angående det här med att det enligt reglerna inte är tillåtet på sin presentationssida:

"? Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen."

men ändå finns det en status-kategori som heter "jobbar med bröllop". Det är alltså tillåtet att säga att man jobbar med bröllop, men inte att nämna inom vilket område?

Sen undrar jag också om det är tillåtet att i diskussionsforumet nämna sin titel eller yrke om det är bröllopsrelaterat.

(Jag tog upp en del av detta i en annan tråd, men den handlade från början inte riktigt om det här, och jag fick aldrig något klart och tydligt svar, så jag tar upp det igen.)

• Svar på tråden De som jobbar med bröllop...
  • Communityansvarig

I och med att vi lanserade nya Bröllopstorget med de utvidgade dialogtjänsterna ökade reklaminläggen stort. Vi blev därför tvugna att införa reklampolicyn som nu gäller tillsammans med övriga regler och policys.

Jag ska se över de här olika "rollerna" som vi valt att kalla dom. För det är inkonsekvent att ha de båda rollerna "Bröllopskonsult" och "Festarrangör" men att inte tillåta det i signaturer eller på presentationsssidorna. Rollerna bestämdes innan reklampolicyn förtydligade vad man får och inte får i de här lägena.

Jobbar med Bröllop är så pass vag att jag inte ser den som ett problem, många användare uppskattar också att det finns en sådan markör för de medlemmar som har en dold ekonomisk agenda för att vara här.

I diskussionsforumet är det bara ok att relatera till sitt yrke om man inte gör reklam. Men det är inte det lättaste att lyckas med i alla fall inte om man egentligen vill det. Sen är det också så att alla de företagare som håller till i forumet urholkar vårt medium om det leder till att vi förlorar annonsörer, därför ser vi helst att man söker nå fram genom annonser eller genom att delta i företagsregistret.

• fjutjur brajd

Tack för svaret!

Jag tycker iofs att det är bra att det finns proffs som kan tipsa om vad man bör tänka på i kontakt med dessa, eller tips på hur man kan lösa problem om man vill göra saker på egen hand utan att ta hjälp av proffs (t ex binda sin egen bukett, baka sin egen tårta eller be en anhörig fotografera). Men problemet blir ju att dessa proffs då lätt får frågor om hemsidesadress till deras företag (om man tycker att han/hon verkar vettig), och då får de inte svara... eller?

Det är ju bra också att veta vilka som är här i egenskap av proffs, men då förstår jag inte riktigt varför de inte kan nämna sin titel på sin presentationssida...

Kanske det vore bättre att låta de som är med i företagsregistret ha en egen profil på sidan, där det tydligt framgår att de är ett betalande företag med reklamsyfte (t ex genom att deras signatur har en annan färg). Då skulle man ju kunna sortera ut de som bara vill ha gratis reklam och samtidigt låta de som betalar ge tips. Deras medverkan i forumet skulle ju då alltså inte gå ut på att nämna sin hemsideadress överallt utan just ge tips inom sin profession, och om folk tycker att de verkar vettiga och vill göra affärer med dem så kan mn kontakta dem genom att gå in på deras profil. Jag vet inte, det var bara en tanke jag fick. Men det kanske är svårt att genomföra...

• Communityansvarig

Vi var tvugna att införa reklampolicyn, och vi var också tvugna att göra den tillräckligt tvingande för att den skulle ha någon effekt. Vi funderar på hur vi kan göra företagsregistret mer atraktivt och synligt. Bra förslag du kommer med, ska jobba vidare på detta i samråd med övriga här på redaktionen/trevlig helgGlad

• fjutjur brajd

Jag förstår absolut tanken med reklampolicyn, och jag tycker att det är bra att den finns. Ha en trevlig helg du med!

• Pumpkin

Jag tyckte det lät som ett alldeles lysande förslag!

• fjutjur brajd

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-12-07 23:43:16 följande:

Jag tyckte det lät som ett alldeles lysande förslag!
    Tack
  • Little Nikki

Det låter som en bra idé tycker jag. Jag tror ändå inte att jag personligen kommer att logga in mig på det sättet så att jag visar vem jag är. Jag är här för att hjälpa till i frågor och upplysa tjejer å killar här om för å nackdelar med mitt yrke - inte för att ragga kunder. Och för å va me i en tråd där vi skriver om att gå ner i vikt (för å bli lite peppad) Jag hoppas att det kommer att vara ok i fortsättningen med. Jag vill ju inte synas så att säga. Mina kunder kommer ändå.

• fjutjur brajd

Little Nikki skrev 2007-12-08 11:56:16 följande:

Det låter som en bra idé tycker jag. Jag tror ändå inte att jag personligen kommer att logga in mig på det sättet så att jag visar vem jag är. Jag är här för att hjälpa till i frågor och upplysa tjejer å killar här om för å nackdelar med mitt yrke - inte för att ragga kunder. Och för å va me i en tråd där vi skriver om att gå ner i vikt (för å bli lite peppad) Jag hoppas att det kommer att vara ok i fortsättningen med. Jag vill ju inte synas så att säga. Mina kunder kommer ändå.
    Självklart måste det ju fortfarande vara ok att vara här som privatperson, även om man råkar vara företagare. Jag tycker att det kunde vara ok att i så fall ha två konton, ett som företagare och ett som privatperson, om man vill. Så att man kan vara "anonym" om privata saker och angående sitt eget bröllop, om man vill.
  • Blomsterbrud

fjutjur brajd skrev 2007-12-07 15:00:31 följande:

...Kanske det vore bättre att låta de som är med i företagsregistret ha en egen profil på sidan, där det tydligt framgår att de är ett betalande företag med reklamsyfte (t ex genom att deras signatur har en annan färg). Då skulle man ju kunna sortera ut de som bara vill ha gratis reklam och samtidigt låta de som betalar ge tips. Deras medverkan i forumet skulle ju då alltså inte gå ut på att nämna sin hemsideadress överallt utan just ge tips inom sin profession, och om folk tycker att de verkar vettiga och vill göra affärer med dem så kan mn kontakta dem genom att gå in på deras profil. Jag vet inte, det var bara en tanke jag fick. Men det kanske är svårt att genomföra...
    Jag tycker oxå det låter jättebra, och de som ändå inte är här för reklam klara sig ju under sina vanliga nick och nöjer sig med att ge råd och inte reklam. Som Little Nikki säger att kunna skilja på saker och kunna bara vara brud och inte företag när man är här, råd kan man ju ge i egenskap av brud...
  • Little Nikki

Snårigt det där - man har ju förstått på vissa trådar att de e en å samma person som har två konton å sitter å "pratar" med "varandra"

Luuurigt!

• GME76   080802

Supersmart!!!!!!

fjutjur brajd skrev 2007-12-07 15:00:31 följande:

Tack för svaret!Jag tycker iofs att det är bra att det finns proffs som kan tipsa om vad man bör tänka på i kontakt med dessa, eller tips på hur man kan lösa problem om man vill göra saker på egen hand utan att ta hjälp av proffs (t ex binda sin egen bukett, baka sin egen tårta eller be en anhörig fotografera). Men problemet blir ju att dessa proffs då lätt får frågor om hemsidesadress till deras företag (om man tycker att han/hon verkar vettig), och då får de inte svara... eller? Det är ju bra också att veta vilka som är här i egenskap av proffs, men då förstår jag inte riktigt varför de inte kan nämna sin titel på sin presentationssida...Kanske det vore bättre att låta de som är med i företagsregistret ha en egen profil på sidan, där det tydligt framgår att de är ett betalande företag med reklamsyfte (t ex genom att deras signatur har en annan färg). Då skulle man ju kunna sortera ut de som bara vill ha gratis reklam och samtidigt låta de som betalar ge tips. Deras medverkan i forumet skulle ju då alltså inte gå ut på att nämna sin hemsideadress överallt utan just ge tips inom sin profession, och om folk tycker att de verkar vettiga och vill göra affärer med dem så kan mn kontakta dem genom att gå in på deras profil. Jag vet inte, det var bara en tanke jag fick. Men det kanske är svårt att genomföra...
  • Blomsterbrud

Little Nikki skrev 2007-12-10 22:16:26 följande:

Snårigt det där - man har ju förstått på vissa trådar att de e en å samma person som har två konton å sitter å "pratar" med "varandra"Luuurigt!
    Låter som ett klart tecken på psykisk ohälsa tycker jag.
    Kanske någon stackare som gifter sig med två brudar på en gång då
  • Lilla My

Little Nikki skrev 2007-12-10 22:16:26 följande:

Snårigt det där - man har ju förstått på vissa trådar att de e en å samma person som har två konton å sitter å "pratar" med "varandra"Luuurigt!
    Hehe, vardå? Det vill jag se....
Svar på tråden De som jobbar med bröllop...