• fru Trul

Hur ofta har ni... ?

Såg ett inslag på tv för ett tag sedan där man räknat ut att normala par i genomsnitt har sex med varandra ca 10-15 ggr per år. Det är ju typ en gång i månaden! Först blev jag helt förskräck men sedan började jag fundera på min egen relation. Det har minsann varit så mycket på både jobbet å med bröllopsplaneringen att den biten tyvärr fallit åt sidan det senaste... Skrämmande när vardagsstressen tar över livet... När man pratar med andra par verkar alla så lyckliga å dom har all tid i värden för varandra..Är jag ensam om detta fenomen eller stämmer inslaget som jag såg för ett tag sedan?

• Svar på tråden Hur ofta har ni... ?
  • Tooticki

Shit, jag blir mörkrädd!!! Dels för att det låter grymt tråkigt, dels för att vi måste vara sexgalningar

Vi har haft sex i snitt 2 ggr i veckan senaste månaderna. Det är dock lite för att vara oss och något vi jobbar på att förändra nu. 2 vardagar och 2-3 ggr på helgen brukar vi ligga på.

• zukigirl

Börjar man verkligen prata med sina vänner om det här så märker man ofta att det är inte varje dag som det handlar om. För min del (och nat.vis för min man) går det i perioder. Vissa perioder är "kanin-perioder" medans andra är "stressperioder" då det blir mer sällan. Som du skriver så är det ju mycket runt omkring som påverkar. Fast 1 gång i månaden tycker jag personligen låter lite?

• fru Trul

Jag tror knappast ni är sexgalningar det låter mer sunt än det jag har just nu... Jag blir oxå mörkrädd... Hoppas på förändring när stressen har lagt sig efter bröllopet.

• 2008-08-09

1 gång i månaden lät ju verkligen inte mycket..
    För vår del får vi mysa till det om helgerna då sambon jobbar borta. Så det blir ju iaf 1 gång/helg och alltså då 1 gång/vecka.

• jenba

ja en gång i månaden låter väldigt trist, vi har sex minst 4,5 gånger i veckan... mer om vi är på solsemester

mycket mys blir det emallanåt också kramar och pussar...

• Anja 19 juli 2008

Vi har varit tillsammans länge, har tre barn och har nog sex mellan 2-3 ggr i veckan som genomsnitt. sen håller jag med om att det går i perioder!

I perioder när man jobbar mkt, har mkt omkring sig, stress etc, så blir det mindre och ibland är man mer som kaniner, vilket är trevligt

Handlar nog om att man måste ta sig tid och att prioritera. Menar ju inte att man ska ha sex om man inte vill men grejen är ju den att sex föder mer lust för sex, så ju mindre sex man har desto mindre sugen blir man ju på nåt vis! Sån är jag iallafall!

• rosa rosen

Vi har sex 2-4 gånger i veckan. Jag tror (och hoppas) att sådan statistik räknar medelsnittet under hela förhållandet. Låt säga från det att paret blev tillsammans i 20-års åldern till de att någon av dem dör i 80-års åldern. Räknar man ut ett genomsnitt på alla dessa år så kan nog kanske 10-15 gånger om året stämma.

• lillamaa

här beror det på hur sambon jobbar!

varannan vecka är det kväll och varannan förmiddag.
    när han jobbar förmiddag har vi sex så gott som varje dag.
    men när han jobbar kväll och slutar 23 händer det inte lika ofta. det är jobbigt att vänta uppe när man ska upp med tösan på morgonen. sen tycker jag inte de brukar finnas tillfälle mitt på ljusan dagen nu när tösan är i en lite mer krävande period och inte sover ås mkt

• rosesarered

Den första tiden hade vi sex 2-3 gånger per dag.
    Nuförtiden har vi sex ungefär 3-4 gånger per vecka. Det kan vara väldigt olika, ibland känns det som att tiden knappt räcker till att vara tillsammans överhuvudtaget.
    Beror mycket på hur det går för mig i skolan, hur mycket jag extrajobbar, hur mycket han har på jobbet osv.
    En gång i månaden låter lite men jag tror inte att det är ovanligt. Hur många är det som skulle erkänna det? inte direkt nåt man pratar om på fikarasten.
    Sen beundrar jag verkligen dom som har sex varje dag..hur hinner man det?

• Zozo

äh vem räknar?! Jag menar, det blir mer i perioderna när man har tid, mar bra etc och mindre i perioder med mycket stress eller annat.

Jag har vänner som MASTE sexa varje kvâll, som om det var nagonslags hygiengrej som att borsta tänderna... Jag föredrar att det blir när vi har lust. Vissa manader kan det nog bli bara 2 ggr eller nat, medan det andra manader kan vara 20 ggr...

Det är väl inget problem, sa länge som man inte ser det som ett problem..?

Svar på tråden Hur ofta har ni... ?