• lillamaa

nu är Planen klar :D

den 3 dec:
    fila hans naglar (brukade jag alltid göra just när vi blev tillsammans)

den 4 dec:
    massage

den 5 dec:
    duscha tillsammans och tvätta hela honom ;) (något vi alltid gjorde i början av vårt förhållande)

den 6 dec:
    uppfylla en av hans fantasier i sängen ;)

den 7 dec

det hela börjar med att sambon kommer hem efter jobbet. han slutar 12. på dörren finns ett kuvert med texten "Läs mig. gå INTE in"
    där inne finns ett brev som förklarar att han måste ta på sig en ögonbindel och ringa på dörren. han får inte ställa några frågor.
    jag öppna och leder in honom på toan, utan ett ord. där finns ett till kuvert där det står "mer info här". i det finns en lapp som förklarar att vi ska ha myskväll men att han måste göra lite saker själv först. i det kuvertet finns det flera numrerade kuvert som han ska öppna i rätt ordning. i varje kuvert finns en tid. tex 12-13 och han får inte öppna nästa förrens då 13 (allt är förklarat på ett bättre sätt i brevet!)

ok, nr1
    han ska duscha och raka sig. efter det (för han har gått in med skor och allt) ska han klä på sig och ta på sig ögonbindeln igen.

nr2
    han ska iväg på ett ställe och käka lunch. pengar finns i kuvertet

nr3
    han ska på 60 min helkroppsmassage (fast i "brevet" står det bara att han skall till en viss adress och säga vad han heter och att det är jag som skickat dit honom. det är redan betalt)

nr4
    han ska iväg till bolage och köpa vin och hyra en film. detta ska han komma hem med och lämna utanför dörren, plinga och åka iväg igen. (mest för att få tiden att gå tills det är dags för nästa grej)

nr5
    ansiktsbehandling på 60 min.

nr6
    han ska hem igen. på med ögonbindeln och in i duschen, igen. tänkte att de kan vara skönt att duscha efter att ha blivit inoljad :). har ställt fram fina kläder som han ska ha på sig.

sen ska vi äta middag som jag gjort iordning. sedan äter vi, antagligen samtidigt som vi ser på film för det är så typiskt "oss".
    efter de ska vi kolla i ett album jag gjort i ordning. massa bilder på oss! och längst bak finns det en "dörr" och när han öppnar den står det "vill du gifta dig med mig?" och så hänger ringarna där i ett band
    (bilder finns i mitt galleri)

vad tror ni om det?

• Svar på tråden nu är Planen klar :D
  • lillamaa

nu är han på nr 3!!! 14-15 ska han vara där.
    själv har jag fixat lite med maten.
    kan dela med mig av vad vi ska äta.

gurka, tomat, paprika och fetaost lite balndat på tandpetare
    skivade baguetter med olika röror
    klyftpotatis och lite beanäsås (har en jättesöt kanna att ha de i)
    vitlöksmarinerad fläskfile i skivor
    ägghalvor med majonäs och räkor
    grillchips

sen finns det både rött och vitt att dricka till. och öl. och champange, men den kommer först fram efter.
    och julmust ifall han inte vill dricka alkohol till maten

• Bride in England

Spannande!! Misstanker han nagot? Jag menar, brukar du vara sa har romantisk eller borjar han ana ugglor i mossen?

• lillamaa

ja jag vet inte. jag kan ha mina stunder, men det här övertäffar nog de flsta saker jag gjort ;)

• Snökristall8

Jag tycker att det låter himla mysigt. Undrar vad han tänker, det måste vara en massa tankar som snurrar i huvudet.

Det låter som om det verkligen blir en lyckad kväll.

Jag kommer med spänning sitta och vänta vid datorn för uppföljning i och med att jag också sitter och förbereder inför överraskning imorgon då jag ska förlova mig. Det kommer dock inte alls bli i samma omfattande grad som med dig.

Lycka till med fortsättningen!!!

• stenbruden

Läste just ditt inlägg TS - Va spännande!!!!!!!!!!!! Vilket frieri, otroligt!

Hlöm inte att uppdatera oss! Lycka till ikväll!

• Lajsan

Spännande uppföljning! Lycka till!

• AoM

Gud så roligt!!
    Väntar med spänning på att höra hur det går!!

• lillamaa

ja han kom hem alldeles för tidigt (25 min)! maten var inte riktigt klart! slängde in honom i duschen och sprang omkring som en lite tok och fixade de sista, tände ljus, bättrade p maken och dukade fram.
    så när han äntligen fick komma ut ur duschen så vart de tjorv med dvd:n! filmen fungerade inte omen vi slog igång en annan. kunde inte koncentreramig utan vill veta hur han hade haft det. han tyckte allt vart jättebra! han hade pratat med massören (eller vad de nu heter när de är en kvinna) en massa och hon hade frågat om han trodde att jag skulle fria men han hade sagt "nej men vi ska förlova oss på alla hjärtans dag" (har sagt de åt honom när jag ville veta strl på ringarna!). nå iaf så vart jag nervös och kunde inte vänta så efter vi ätit (vilket tog typ 5 sek frö vi båda var jättehungriga) så tog jag fram albumet.
    han tyckte de var jättefint och skrattade en del. sen när vi kom till sista sidan och han öppna den så var väl reaktionen "nä men gumman..." och så väntade jag ett tag och så var jag tvungen att fråga "ja men vill du då?!" och så fick jag äntligen ut ett "JA"
    sen skåla vi i champagne och hade en liten hedersstund i sängen och han bara ÄLSKADE de nya underkläderna. knappt s¨jag fick ta av mig dem.

nu fyller han i en "du och jag bok". man ska fylla i saker om varandra, själv har jag fyllt i min del under dagen.

• Tooticki

Grattis!

Lycka till med bröllopsplaneringen nu!

• fru Trul

Grattis, vilket frieri! Lät helt underbart, ett stort grattis igen.

• matteve

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! Jag dööööööör!! Grattis! Förlåt, men jag hoppar typ av glädje i stolen! Vad romantiskt.. å du, vilket fantastiskt jobb du har gjort!!

• lillamaa

ja nu var de bara bröloppet kvar då! :D

• mooogn

Hahaha, vad fantastiskt allt låter!! GRATTIS!

• Lajsan

Åhh va kul! Bara det roliga kvar nu då

• TyresöBrud

Stoooooooooooooooooooooort grattis till er båda!

Svar på tråden nu är Planen klar :D