• also

Ot Delad vårdnad

Jag och mitt x separerade nyår 01/02 och kom då överrens om att våra 2 barn ska bo hos mig och varannan helg hos honom. Idag är dom 10 och snart 12 år och vi har haft så hela tiden. Han har aldrig haft dom mer än han ska och han har aldrig ringt dom när han inte har dom för att höra hur det är eller bara småprata.
    Jag har suttit på sjukhus X antal ggr, torkat spyor hela nätterna långa, vankat uppe på nätterna, lagat trasiga knän, tröstat när livet är jobbigt. Jag har även betalat all medicin under dessa år (är en hel del med astmabarn) jag har betalat fästinvaccin som han lovade att stå för, glasögon åt dom båda flera par, kläder, skor osv osv han har aldrig gjort något.
    Han fanns inte ens där när vi bodde ihop.
    Igår säger han till mig att han vill att ungarna bor mer hos honom och hans nya fru (som mina barn inte tål för hon är så elak) men han vill bara ett barn i taget.
    Är det någon som vet om han bara kan riva upp vårt avtal sen 5 år och göra som han vill?
    Vad ska jag göra? Jag vill inte att dom bor mer där och dom vill inte heller det.

• Svar på tråden Ot Delad vårdnad
  • also

Blomsterbrud

Jag kommer aldrig aldrig aldrig att tillåta att han delar på dom. Min stora kille överlever inte det, han får så mycket skit att han inte är vatten värd av pappas fru. Min lilla kille är den som finns där som trygghet när dom är där. Han klarar sig bättre för han anpassar sig på ett annat sätt. Så han tar hand om sin storebror.

• also

071201

Vad kostar det att dra upp det i rätten?
    Hur går det för dig där?

• 071201

Jag fick ensam vårdnad redan 01, men han kunde inte acceptera det. Sen kidnappade han ena sonen under 3 månader.

Det är inkomstbeprövat och jag fick betala 5% av kostnaderna sista gången. 15000:- Då gick jag på föräldrapenning.

En kompis fick betala 32000:-

En advokat kostar ca 1500 i timmen

• also

071201

Det har jag aldrig råd med. Men jag får väl lösa det på något sätt.
    Han drog med våra besparningar när vi separerade, lämnad emig med 300:-

Har du fått ordning på allt nu?

• 071201

Idag träffar inte nån av barnen honom. Äntligen mår dom bra. Att barnen inte träffar honom är hans eget val så alla som dömmer mammor som inte låter barnen träffa pappan behöver inte lägga sig i.

Jag tycker han ska klargöra varför dennna förändring kommer just nu och inte tidigare.

Mitt ex gjorde ett uppehåll i umgänget på 6 månader med anledningen att det var så jobbigt med vårdnadstvisten. Suck, jag hade 3 små barn och tvist men var tvungen att fixa allt. Trots det tyckte familjerätten synd om honom, det är inte lätt att vara pappa, sa dom. Idag har jag förstått att dom var rädda för honom.

• also

071201

Vad skönt att höra att det löst sig för dig men trist att det ska behöva gå så långt.

Ja han måste tala om för mig vad han är ute efter och varför han väljer att göra det nu. Om barnen säger i familjerätten att dom vill ha det som det är nu, lyssnar dom på dom då?
    Jag vill inte ta deras pappa från dom men jag vill inte utsätta dom för hans fru

• 071201

Ja i den åldern lyssnar dom på barnen

• also

071201

Känns ju bra att höra iallafall

• Lilla My

Ett barn i taget?! Det var det värsta jag har hört. När ska barnen träffa varadra då?

• fröken kantarell

Jag förstår att detta är en jobbig sits för dig och att du vill göra allt du kan. Tänk bara på att försöka lösa det innan det går så långt som till rätten, det är en oerhört jobbig sits och smutskastning på hög nivå i nästan alla fall.
    Att han inte brytt sig speciellt mycket tidigare är tyvärr inget som dom bryr sig om. Hoppas att ni löser det på bästa sätt för barnen. Stå på dig

Svar på tråden Ot Delad vårdnad