• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • BarbaBruden

Bäst att skriva lite nu medans man kommer in!

Vad kul det ska bli med möhippa! Och vi börjar bli några stycken nu! Är det bestämt att vi ska vara hos Amor?

Carin
    Samma här, vi måste nog oxå fixa till våra förlovningsringar oxå så att de går bättre ihop med den vigselring som jag absolut måste ha. Krångel, krångel....

Snart är det dags för oss att träffa fotografen. Och eftersom både Astriden och Amor (?) har träffat henne redan och gett henne med beröm godkänt är jag inte det minsta orolig.

Men just nu tänkte jag slå en pling till prästen! Lite nervös.....

• CRISTAL

Jag kom in alls på BT igår =( men jag ser att vi blivit ett gäng nu på hippan vilket är otroligt roligt.

Sitter på skolan och muttrar...skulle träffa två av mina klasskompisar nu men de skickade ett meddelande precis nör jag kommit fram som löd "vi kommer efter 2-tiden" morrr....

Idag har vi fått svar om att vi kan ha vår fest/vin d'honneur på Carl Johans församling till det enorma priset av 500kr i hyra =) + att fotograf är fixad vilket är brudtärnan själv.

Ska puffa lite på M så han ringer prästen som evt viger oss för det har vi ingen än sålänge.

• carinokenneth

Ja det känns lite roligare att ha fler ringar att titta på, vill ju görna ha en slät ring ev en sten i men det kommer inte funka med de ringar vi har nu...

BarbaBruden skrev 2008-02-06 12:55:55 följande:
    CarinSamma här, vi måste nog oxå fixa till våra förlovningsringar oxå så att de går bättre ihop med den vigselring som jag absolut måste ha. Krångel, krångel....
  • CRISTAL

Om vi åker så blir det till Tyskland och gärna ihop med någon så resekostnaden minskar. Annars var planen att köpa på systembolaget och lämna tillbaka de flaskor som inte öppnas.

Majsis2008 skrev 2008-02-06 10:37:15 följande:
    Hur många av er här ska åka till t-land eller d-mark och handla dom roliga dryckerna?vi/m2b ska väl åka ner med kompisen/arna i slutet av april...blir nog en hel del handlat, han har tänkt att han ska köpa 50 flak...hehe han vill väl ha över sommaren sen med själv...undra hur många bag in box man ska köpa, ska även köpa vodka i bag in box...
  • 31 maj 2008

Vi träffade vår catering igår, och det kändes så bra! Vi kom med förslag på det vi tycker om, så ska de sätta ihop ett menyförslag till oss utefter det. Tjejen har varit i final i Wilhelmina (årets kock för tjejer) och killen är sommelier, så det känns riktigt tryggt!

Vi har inte bestämt oss för vickning eller ej. Ska ni ha det? Vigseln är kl 15, och vi har festlokalen till 2:00.

Och så ett tips: jag är på jakt efter ett enkelt, men speciellt diadem, och fick tipset om Prickig Katt. Jag var där och pratade med dem på lunchen, och de gör diadem efter önskemål, och man kan på så sätt få halsband, örhängen, armband etc i samma stil! Super, det ska jag beställa!

• 31 maj 2008

Ang alkohol, så har vi inte med oss egen, men om vi skulle haft det, skulle jag utnyttjat de kunniga säljarna på systembolaget, man kan ju ha privata konsultationer med dem. Tycker inte det finns samma utbud i Tyskland + att man kan lämna tillbaka det som inte går åt.

Ni som ska ha eget vin/sprit/dricka: har ni någon som är ansvarig för baren, eller ska alla blanda egna drinkar? Hur mycket beräknar ni att folk dricker efter middagen?

Ni som har dricka via restaurangen/festlokalen etc: Hur gör ni med baren efter middagen? Vi är i valet och kvalet att bjuda på baren eller inte. Vet inte hur mycket folk dricker efter middagen, det kanske inte blir så dyrt att bjuda på det...

• stenbruden

Hej!!
    Har också haft problem att komma in här.. morr!

Barba - det var jag som har träffat My också.. Du behöver inte vara orolig! Jätte trevlig!

Jag vill gärna vara med den 8/3
    Astriden - Nina
    Grund - Maria
    Barba
    Mrs D - Ida
    Långserud- Catrin
    Majsis- Malin
    Cristal
    Carinokenneth - Carin
    Amor - Veronica
    Stjärngudinnan- Erica

Hörrni ni kan väl hålla hippan uppdaterad här också, jag har inte FB...

• stenbruden

MEN glömde ju skriva in mig

Jag vill gärna vara med den 8/3
    Astriden - Nina
    Grund - Maria
    Barba
    Mrs D - Ida
    Långserud- Catrin
    Majsis- Malin
    Cristal
    Carinokenneth - Carin
    Amor - Veronica
    Stjärngudinnan- Erica
    Stenbruden - Linda

• AyBee

31 maj 2008 skrev 2008-02-06 13:50:26 följande:

Och så ett tips: jag är på jakt efter ett enkelt, men speciellt diadem, och fick tipset om Prickig Katt. Jag var där och pratade med dem på lunchen, och de gör diadem efter önskemål, och man kan på så sätt få halsband, örhängen, armband etc i samma stil! Super, det ska jag beställa!
    Jag älskar den butiken. Har också tänkt att gå in till dom o kolla vad de har för idéer. Hoppas du blir nöjd!!
  • stenbruden

Oj det lät ju toppen!! Missade det tipset förut!

Vart ligger det där Prickig katt?? Gör de allt möjligt eller mera av en viss stil?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2