Första frågan....
Hej, är ny här och inte alls pysslig av mig egentligen men ska försöka ändra på det under bröllpopplaneringen ialf :). Vårt färgtema kommer att vara vit/gräddvit möjligen och ljusblått. Några förslag på fina inbjudningskort?
Hej, är ny här och inte alls pysslig av mig egentligen men ska försöka ändra på det under bröllpopplaneringen ialf :). Vårt färgtema kommer att vara vit/gräddvit möjligen och ljusblått. Några förslag på fina inbjudningskort?
En enkel och stilren variant - ljusblått dubbelt kort med ett 2cm brett vitt/gräddvitt rispapper runtom som håller ihop det. (man drar av det för att läsa kortet) Skriv sen bara era namn på framsidan. Hoppas du förstår vad jag menar. Lite svårt att förklara
Tack bumblebee.. Tyvärr så fattade jag inte riktigt hur du menade"skäms"
Du behöver inte skämmas! Snart kommer du att vara expert på allt som har med bröllopsplanering att göra!
Ett tips är att gå in på sidor som säljer färdiga kort och titta lite så du kan få ideér. Calligraphen är en sådan. Finns fler men jag sitter på jobbet nu så jag har inte tillgång till mina favoriter.
Det är lugnt Ska se om detta hjälper annars gör vi ett nytt försök
Om du tar ett dubbelvikt papper (som en bok)
Runt pappret sätter du ett "band" (av rispapper) - från vänster till höger och sätter ihop det på baksidan
Skriv era namn på framsidan (över där "bandet" kommer att sitta)
Vill man kan man ha ett motiv på framsidan också.
Inuti skriver man det man vill skriva!
Tack så jättemycket för hjälpen. Kramar
Puffar för fler tips