• zsandora

Före eller efter???

Nu blev jag förbryllad, jag hade ju velat att mitt brudfölje gick före oss in... Vår son, då på 3 1/2 år ska va ringbärare och jag tror inte jag får in honom utan följet... Funkar de alltså inte att de går först in å sist ut???

Vi har två brudtärnor och två marskalkar.

• Svar på tråden Före eller efter???
  • 26maj2007

Det är bara man själv som kan bestämma.

var tänkt att våra barn skulle gå först och sen tärna och jag sisit. men våra bara ville inte det.

tärnan gick in först tillsammans med vår dotter. sen kom min pappa med vår son i famnen och jag gåndes bredvid min pappa.

går inte alltid som man tänkt men det blev jättebra ändå.

• Danielaa

Självklart kan ni göra så! Jag hade tänkt mig först att mina tärnor skulle gå in först. men nu blir de nog inte så ändå! Men de kan komma å ändras igen...! Men de tror jag iaf e en bra idé om er son ska vara ringbärare!

• 2008-08-09

Min tärna ska gå före mig. Ut går tärna + bestman före oss.

• 26maj2007

vår tärna och bestman gick efter oss när vi skulle gå ut ur kyrkan.

• Kjell Präst

Det traditionella är att näbbet går först, brudparet sedan och tärna/marskalk sedan. Är det små barn inblandade kan det gå si och så med uppgjord planering - och vem tar skada av det, egentligen?

• zsandora

Tack för snabba svar! Skönt med människor som vill dela med sig om sina ideér och tips! Nu har jag lite mer på fötterna :)

Svar på tråden Före eller efter???