• Svar på tråden Ännu mera rödbetor
  • 2008-08-09

Inte lika rolig som alla andra här men ändå...
    Jag cyklade hem i regnet från jobbet en dag i somras och skulle bara in på affären och handla lite.
    Som sagt regn, inga skydd på cykeldäcken, skitigt ute osv..

Tycker att många tittar konstigt på mig inne på affären men bryr mig inte så värst..
    Väl hemma igen och jag går in i hissen där det finns en spegel så ser jag totalt KRIGS-målad ut!!

Förmodligen, hade jag säkert tagit mig själv på benen eller nåt och eftersom jag hade fingervantar kände jag inte att jag blev skitig..och sen strök jag väl undan håret från ansiktet eller nåt...

Haha, så dumt det kan bli!

• Sosofofia

Första gången jag träffade svärmor så var självklart bonusbarnen med... Vi hade varit och badat i sjön och var på väg tillbaka till svärmors sommarstuga... Gick på en smal stig... Svärmor och älsta flickan (då 4 år) går hand i hand framför mig... Hör att svärmor frågar: Hur är pappas nya tjej? Är hon snäll?... Jaaaaaa, jättesnäll. Men hon är ganska trött också för så fort hon kommer hem till oss så får vi titta på film för hon å pappa måste vila i sängen...

Pinsamt? JA!

• Limbolight

En ganska söt...

Jag och sonen, då 3 år, satt i soffan o tittade på TV. Då dyker reklamen för Dolmio pastasås upp, och i slutet på denna undrar man: "vilken dag är din Dolmiodag?"

Varpå sonen kryper intill mig och frågar lite försiktigt:

"vilken dag är vår Dolmiodag mamma?"

• zukigirl
    Limbolight skrev 2007-11-27 18:37:24 följande:
    En ganska söt...Jag och sonen, då 3 år, satt i soffan o tittade på TV. Då dyker reklamen för Dolmio pastasås upp, och i slutet på denna undrar man: "vilken dag är din Dolmiodag?"Varpå sonen kryper intill mig och frågar lite försiktigt:"vilken dag är vår Dolmiodag mamma?"
    Gulligt!!!
  • Fröken Figo

hahahhaa...

här kommer en hemsk en.

jag ska på min superviktiga drömjobbsintervju. har förberett mig väl och känner mig hyfsat lugn. Tyvärr har jag sovit dåligt natten innan men ok, ingen panik.

På det otroligt fina kontoret möts jag av två korta och helt nyklippta farbröder med likadana kritstrecksrandiga kostymer.

Åsynen av dem får mig att fnissa till och jag vänder mig bort. Sen bryter jag ut i skratt och står och skakar. Tackar för mig och går där ifrån...

herregud... jag skrattar fortfarande bara jag tänker på det. Två korta och nyklippta farbröder! hahahhaa.... det var för mkt! Hade aldrig kunnat jobba där.

• fru Trul

Ha,ha,ha, underbart!
    Nån som har mer rödbetor vi kan garva åt?

• sussa84

Haha vad härligt.
    Jag måste berätta vad en arbetskamrat till mig gjorde, hon har precis varit mammaledig så jag stod brevid henne när hon satt i kassan för hon hade glömt så mkt o ville ha lite stöd. En kund kommer fram o lägger fram sin uttagslapp och ett leg. varpå min kollega säger "kan jag få se din legitimation också" kunden svarar att det är hennes leg.
    Till saken hör att kunden ifråga ser väldigt manshaftig ut på sitt leg, hon ser alltså ut som en man. Jag var tvungen att gå därfifrån o sprida historien vidare till resten av arbetsgruppen, haha. Tänker jämt på det när kunden kommer in o kan inte låta bli att skicka iväg ett snabbmail till henne att nu är din leg.kund inne som vi nu kallar henne=)

• sussa84

Haha vad härligt.
    Jag måste berätta vad en arbetskamrat till mig gjorde, hon har precis varit mammaledig så jag stod brevid henne när hon satt i kassan för hon hade glömt så mkt o ville ha lite stöd. En kund kommer fram o lägger fram sin uttagslapp och ett leg. varpå min kollega säger "kan jag få se din legitimation också" kunden svarar att det är hennes leg.
    Till saken hör att kunden ifråga ser väldigt manshaftig ut på sitt leg, hon ser alltså ut som en man. Jag var tvungen att gå därfifrån o sprida historien vidare till resten av arbetsgruppen, haha. Tänker jämt på det när kunden kommer in o kan inte låta bli att skicka iväg ett snabbmail till henne att nu är din leg.kund inne som vi nu kallar henne=)

• Fru Cinderella

Jag jobbar med att boka bilbesiktningar bland annat dragkroksbesiktningar. Och då ska man alltid be kunden ta med sig monteringanvisningen, varpå jag på fullaste allvar sa "Glöm inte ta med dig dragkroken" vart lite skratt där

• ILuv2BwU

En kompis till mig (ja, jag vet att det later clicheeigt men den har rodbeten ar jag oskyldig till) hade vart ifran sin sambo i 3v da han hade vart ute pa turne. Den dagen som han skulle komma hem hade hon tagit komp och handlat lite godsaker iform av mat och bubbel. Sedan pysslade hon hemma for att sakerstalla att mysfaktorn var pa topp
    Nar hennes sambo sedan ringde och sa att han skulle vara hemma om 10min svidade hon om till lite raffiga underklader m stay-ups och hela kittet. Sedan stallde hon sig och vakade vid ytterdorren. Hon kikar ut genom "halet" i dorren och nar hon sedan ser ryggtavlan pa sin sambo dar ute i korridorens morker sliter hon upp dorren och drar honom med sig honom in samtidigt som hon kysser honom passionerat i all hast.
    Dom om hennes forvaning da hon inser att det ar grannens 19ariga son hon har misstagit for sin sambo....hahahaha

Kan lagga till att de flyttade till hus 4manader senare

Svar på tråden Ännu mera rödbetor