• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • cesse

Vi har varit i kontakt med en tjej som heter Robin. HOn har musiken inspelad på något format och sjunger live. JAg har pratat med hennes referenser o de verkar nöjda.

Om jag inte minns fel så kostade det ca 3000 för en kväll.

• Akvavit

cesse,
    Jag inbillar mig att jag har kontroll, men emellanåt får jag små utbrott av panik när jag tycker att det känns som det är alldeles för mycket kvar att göra. Vi får väl se, det dyker upp små saker hela tiden känns det som...

Jag har inte gjort provuppsättningen hos Zarris än, jag ska ringa henne och boka in den snart. Bruduppsättning hos henne kostar nog 2400 kr har jag för mig...minns faktiskt inte riktigt. Har nog förträngt kostander... Men då ingår alltså provuppsättning och "uthyrning" av löshår.
    Jag kommer vara hos henne i ca 2 timmar för uppsättningen, sen går jag tvärs över gatan till Lust och Fägring för sminkning där även m2b kommer bli pudrad, sen har jag en timme till hos Zarris för påklädning och finputsning. Nånstans där ska vi äta lunch, det blir också hos henne.

Det som ligger närmast i tiden nu är tredje valslektionen imorgon, på torsdag ska vi träffa våra fiolspelare och på lördag ska vi träffa tårtmakaren, det ska bli spännande! Nästa vecka ska jag träffa floristen också....jösses, det börjar verkligen kännas som att det närmar sig!!

• asaonthehill

Jag har hittat en underbar sida för en dekorations-junkie som jag... Finns även supermycket fina frisyrtips! www.projectwedding.com - med risk för att ni blir sittande i timmar...

• bomsan

Tänkte bara höra lite med er som närmare er den stora dagen =)
    Vart har ni gått på danslektioner. Jag måste få med mej min blivande man på några =)

• Akvavit

bomsan,
    Vi har tagit privatlektioner på RG's Dala Dansstudio i Falun. De är jättebra! Det kostar 400 kr/par och timme och man får lära sig grundstegen och höger & vänstersväng samt någon liten extra showgrej. Vi ska dit ikväll på vår tredje och antagligen sista lektion.

Alla typ intensivkurser vi kollat i Stockholm kostar över 1000 kr/person, så en totalkostnad på 1200 för oss båda känns väldigt prisvärt. Samt att man kan välja hur man vill lägga upp timmarna i stället för 3 timmar på raken, plus att du ju får läraren för er själva. Och så bokar man en timme i taget, om man vill och orkar fortsätta så gör man det. Vill man bara lära sig grunderna kanske det räcker med en timme.

Det är jättekul!!

• Nenwood

Tack för tipsen om Rättvik, det blir nog först tidigast nästa sommar (en eventuell bebis är ev. inplanerad först haha) så kyrkan hinner nog renoveras klart då..

En fråga dock.. Rättviks kyrka är jättefin men känns nästan lite stor för den sortens bröllop vi tänkt.. Vet någon om något litet kapell-liknande som ligger i närheten annars? Runt Rättvik-Mora någonting?

Tacksam för svar :)

• SuperRultan

Tänkte höra om det är någon som vet om ICA Maxi i Borlänge gör bröllopstårtor... läste här i någon tråd att det var många i
    Stockholmstrakten som köpte där till bra pris, men att det inte är alla Maxi som gör det.

• cesse

Maxi i Borlänge gör ej, men MAxi i FAlun gör. Dock är det absolut billigaste stället i Falun Focus då jag ringt runt och kollat överallt! De tog endast 25 kr biten!

• moonstruck

Stryker mig från listan. Allt blir inställt på grund av min jävla bror!

Han har nu efter jul lämnat sin fru för en annan som han varit otrogen med sen i höstas. Jag, min sambo och mina föräldrar fick reda på det på juldagen.

Nu menar min mamma att det inte blir kul för våra släktingar att gå på vårt bröllop efter att detta kommit fram. Så vi har först fått julen förstörd och nu vårt bröllop.
    Till saken hör att mamma varit totalt ointreserad av vårt bröllop från start, allt hon sa när vi sa att vi ska gifta oss var: jaha. Så fort vi har försökt pratat om bröllopet så har hon börjat prata om helt andra saker.

Så här ser då den aktuella listan ut:

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080607, SanSa, Dalarna
    080614, mijja, Falun
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705 el. 080712, Cesse, Falun
    080712, SusanneLee, Leksand
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)