• Citronella

Kärleksspel?

Jag tänkte ge min man ett kärleksspel i födelsedagspresent och undrar nu om någon har *spelat* ett sådant spel och i så fall vilket som ni kan rekommendera? Eller är de enbart fåniga? Jag var i affären och de hade säkert en 5-6 olika (Kärleksspelet, Romantikspelet, Sexspelet etc) Jag var för blyg för att fråga den manlige expediten vilket spel som var bäst
    Det ska alltså vara ett spel som man spelar två, man & kvinna, och det ska helst innehålla saker man *gör* mer än saker man säger... Hoppas någon vet mer...

• Svar på tråden Kärleksspel?
  • Anonym

Jag vet vilaak spel du menar, jag kollade faktiskt på dom för några dagar sen
    Men jag måste säga att det inte var något speciellt med dom, en tärning och två spelpjäser man flyttar runt.
    Måste finna andra sätt få det lite romantiskt, men är det bara "en kul grej" man är ute efter så varför inte.

Tyvärr har jag inte spelat det själv så jag kan inte yttra mig om det är bra eller dåligt, men det såg inte vidare kul ut.

• ester

Vi fick sk love-dices (kärlekstärningar, låter fånigt på svenska) i julklapp. På ena tärningen står det vad man ska göra tex pussa, massera etc och på den andra på vilken kroppsdel.

Kanske något för er? Vi har i alla fall haft roligt med dem.

• *mickis*

Vi har "Kärleksspelet" o har testat det en gång....kanske inte så sensuellt, men jösses vad vi skrattade. Bara själva grejen att helt plötsligt sitta där spritt språngande o spela spel...*skrattar*

En god investering för en lite kul kväll på tu man hand....*S*

• Anna-M

Jag har oxå spelat kärleksspelet och jag tycker att det är jättebra
    Det funkar!

• f.d. Svart brud

Hrm...
    jag arbetar extra med att sälja sån't.

Skulle säga så här:
    -"Kärleksspelet" är för par som kanske inte känner varandra såväl (man börjar utforska varandra, på sexnivå). Spelplan och tärningar och anvisningar...

-"Sexspelet" är nästa nivå, kan man säga... för par som känner varandra bra. Spelplan och tärningar och anvisningar...

-"Förspelet" är 3:e nivån, om man säger. Det bästa av dessa tre spel enligt min åsikt. Här handlar det om olika zoner, från varmt till kallt. Inget tärningsspel som de två ovannämnda spelen, utan lite annorlunda uppbyggt.

Sedan finns det ju "Ryska Posten", "Kamasutra" och "Romantikspelet".
    De har jag inte kollat upp än förutom "Kamasutra", som består av spelplan och en massa bildkort. Verkar roligt...

• Señora A

Lovedice har jag kollat på och tyckte att det lät jättefånigt. Är jag fånig? Kändes det inte dumt,Ester?

• Citronella

Känner varandra väl gör vi ju; vi är ju gifta Jag kanske ska satsa på Sexspelet eller Förspelet trots allt... Tack alla, särskilt f.d Svart Brud för hjälpsam analys! Om nån mer har nån kommentar vilket spel som är bäst så säg till; jag har några dagar på mig innan jag måste köpa det.

• Annki

Har testat Förspelet, kom bara ihåg att det krävs lite tillbehör, tex champagne, vispgrädde(det ska inte ätas från porslin direkt....)
    Lite krystat till en början, men efter lite fnissande gav det resultat som utlovat...

• ester

Señora A!
    Alla är vi olika, och vi tyckte att det var rätt mysigt att använda dem. Nu har jag i och för sig inte testat de andra spelen som nämns i inläggen ovan, men jag kan tänka mig att konceptet är liknande för spelen och tärningarna. Om det är fånigt eller inte, får var och en avgöra.

• pinglan

Vi har spelet "Kamasutra" hemma. Det har vi inte spelat än, men det innehåller MÅNGA bilder på olika positioner och det kan vara kul att bara titta på bilderna...

• Jaffe

Var i hela världen köper man såna spel - vill också ge bort!!!

Knappast i leksaksaffären va..?

• Anonym

En butik som heter "Tradition" har de spelen. "Tradition" finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, mfl städer.

• TeaSpoon

Maken fick kamasutra i 30-årspresent... ser liiite avancerat ut på bilderna men tyvärr så har vi inte kommit oss för att spela det än..

• Fii

Hej

Om du bor i Stockholm kan jag rekommendera att gå till en affär som heter "Secrets" på Katarina Bangata, ganska nära Götgatan. Vi har köpt flera grejer där och det som är så skönt med den affären är att personalen är inte det minsta pinsam. Där kan man lungt ställa en fråga om vad det är för skillnad på spelen och få ett bra svar utan att de rodnar, fnissar eller så. De är helt enkelt proffs på erotikgrejer. Tycker att det känns mycket bättre att handla på ett sådant ställe än på "Tradition" som har alla möjliga spel.

• Hestia

är det nagon som har lust att berätta vad kamasutra gar ut pa? Det pratas om ställningar hit och dit, men det är väl knappast meningen att man skall flänga runt i olika ställningar var femte minut? Föga upphetsande i sa fall... ;)

• pinglan

I spelet Kamasutra finns det olika nivåer. Den första nivån ska man kanske ta på varandra, den andra nivån pussa på varandra, osv. När man kommer in till den sista nivån ska man dra fyra kort (med positioner) och de ska man rätta sig efter.

• Hestia

pinglan - tack för förklaringen!
    Fast om det är sa avancerade ställningar som det verkar vara, sa kanske ett kort räcker? ;)

/Hestia

Svar på tråden Kärleksspel?