• 31 maj 2008

placeringskort på festprogrammet?

Kan man ha bordsplaceringskort på framsidan av festprogrammet? Alltså att man lägger festprogrammet på tallriken, och har namnet på framsidan? Eller tycker ni att man ska ha bordsplaceringskort också? Tänkte att det blev en trycksak mindre att tillverka...

• Svar på tråden placeringskort på festprogrammet?
  • miss u

Jag tycker det låter som en jättebra idé. Samtidigt har ju alla koll på sitt festprogram eftersom det står namn på dom. Det enda negativa är väl att du måste göra ett program per person. I vanliga fall funkar det att samsas. Fast å andra sidan så är det kanske inte så mycket mer besvär att göra fler exemplar av festprogrammet än att göra bordsplaceringskort.

• sanola

Jag var på bröllop i somras där de gjort så. Funkade. Jag hittade min plats

• Brud 080823

Vi ska ha det på samma.Smart tycker jag, då det minskar arbetet och plats på bordet.

• 31 maj 2008

Men vet ni nu vad jag kom på... Om man har "vanliga" bordsplaceringskort, borde man ju ha namnet åt båda håll, så både den som ska sitta på en plats ser det, och den som sitter mittemot, så den vet vad man heter. Eller? Det går ju inte om man har det på festprogrammet. Hur tänker ni som inte ska ha placeringskortet på festprogrammet?

• pudan

På vårt festprogram (på längden dubbelvikt i A4-format) hade vi vårt monogram embossat längst upp, gästens namn en bit ner och längst ner menyn. Det blev superbra!

• scottishwife

vi hade placeringskorten på festprogramen, vi gjorde som ett band/bård runt som vi placerade på mitten och på det skrev vi gästernas namn. nu var vi så få så det var inget problem för gästerna med namnen men om man är många så kanske man vill ha placeringskort där namnen syns från båda håll. om ni har en gästpresentation i festhäftet så ser ju gästerna ändå vad de heter som sitter brevid o mittemot

• Fru Cinderella

vi hade festprogram med placeringskort.. fungerade toppen! Vi valde det för att det annar skulle se så belamrat ut på borden..

• 31 maj 2008

Bra, då får det bli så tror jag. Vi hade ändå tänkt ett festhäfte per person. Ehh, eller, jag hade tänkt det, jag frågade min m2b igår, och han hade tänkt att man skulle dela två och två, men jag ska motivera varför... vi slipper ju göra bordsplaceringskort också!

• scottishwife

plus att en del faktiskt vill spara sitt häfte och ta med sig hem som ett minne från bröllopet så ett var är nog bra

• Zozo

Vi hade festhäftena staende vid varje tallrik (svarta med namnet pa personen i silvertext) och det funkade jättebra.

Vi hade dessutom festhäftet i flera sprak sa det gjorde att vi säkert kunde koll att var och en fick rätt sprak i häftet. Plus att alla tog med sig sina hem...

• Höstbrud-07

Vi hade namnet på gästen tryckt på festprogrammet så det blev jättefint som namnskylt.

• Humlanekerö

Hmm..det här var en bra idé att anamma!Tack!

Svar på tråden placeringskort på festprogrammet?