• Ginnungagap

Var kan man få tag på en svarta förlovningsringar

Hejsan allihopa.

Jag ska överraska min flickvän inom en överskådlig framtid med en liten ring... och eftersom vi båda inte är som alla andra vill jag även att ringen ska vara speciell. Jag vet att hon kommer älska den oavsett, men jag önskar att jag kunde få tag i svart ringar.

Jag är helt rudis på att leta ringar och så. Googla går ju alltid men jag tänkte att nån här kanske hade nåt tips.

Tacksam för svar
    //Ginnungagap

• Svar på tråden Var kan man få tag på en svarta förlovningsringar
  • vitamina

kolla om det finns någon butik där du bor som säljer kritaller och liknande, "andliga" butiker brukar ju göra det , Där kan man oftast köpa svarta bergskristallringar.

det finns även snygga stålringar nu som har svarta mönster i , jag kan skicka dig en länk du kan kolla på

• Sarah81

Vill du ha dem helsvarta eller med bara svart i?

• vitamina

hematit heter stenen man ofta gör ringar och smyken av
    sök på det

• Ginnungagap

Garna helsvarta, men för att det inte ska se ut som en leksaksring så kanske det skulle passa med en liten sten i hennes eller nåt liknande... Tips mottages gärna. :D

Svart ska den vara, det är det enda som är säkert.

Tips på hur man luskar ut ringstorleken utan att hon märker nåt mottages väldigt gärna... :D Hon har bara en ring, men den har hon på sig jämt...

• Ginnungagap

Den första var skitsnygg... men hur är det att beställa från USA? Funkar det bra?

Helst av allt vore det ju bäst med en svensk butik. Funderar även på om någon vet om någon ringtillverkare i närheten av Norrköping som kanske kan ordna med nåt liknande det jag är ute efter.

Är ledig på onsdag o tänkte gå ett varv då, men jag antar att t.ex Guldfynd inte klarar av mina krav. ;)

Ursäkta stavningen i de förra inläggen, men jag höll på att somna...

• Sarah81

Vi beställde våra ringar från Justtitanium och det var inga problem alls, bra mailkontakt och snabb leverans. Och vi blev supernöjda Var lite tveksam själv men det gick toppen!

• Ginnungagap

Då har jag ju en dum fråga till.

Ska man ha likadana ringar? Om dom är släta eller utan stenar är det ju enkelt, men om hennes har stenar så kan ju inte jag ha det... Det skulle kännas rätt fel. :D

Men om jag sätter stenar i hennes, ska jag ha en så lik som möjligt utan stenar?

• Sarah81

Jag tycker det nästan inte finns några regler om hur det bör vara, men det ger ju en ökad känsla av samhörighet om era ringar är så lika som möjligt, men bara för att hon har sten så måste inte du.

Svar på tråden Var kan man få tag på en svarta förlovningsringar