• Sara Cervall

Stilrena kort

Hej!

Jag letar efter fina trycksaker till vårt bröllop. Kommer behöva inbjudningskort, vigselprogram, festprogram samt placeringskort.
    Letar efter stilrena kort som gärna kan ha inslag av lila och grönt (vårt färgtema.
    Problemet är att jag tittat på alla de vanliga, Calligraphen etc och tycker dessa ser tråkiga ut. Är det någon som har någon annan bra leverantör att tipsa om?

MVH kortlös

• Svar på tråden Stilrena kort
  • matteve

Gör egna!! Det är så roligt :) Det ska jag göra.

• Sara Cervall

Jag vet att många gör det och jag beundrar er kreativitet, men jag är inte pysslig av mig, har 100 gäster och jobbar dessutom mycket och har inte tid att göra korten.
    Därför känner jag verkligen att jag vill köpa dem istället.

• bridesilly

vi beställde våra på kortdesign för där hittade vi så enkla som vi ville ha dom, vita med silverhjärtan på

• silvera

Vi beställde våra inbjudningskort, tackkort och festprograms-fodral, från Spira-kortdesign.

www.spira-kortdesign.se/broellopskort/inbjudningskort/villha_inbj_exkl.html

Dessa kort valde vi, med vinrött sidenband. Vi lät också Spira trycka adresserna utanpå, då jag har en hemsk handstil...

De har fina kort i lila också, och i grönt, och allt däri mellan! Du kan tala med dem om hur du vill ha korten också. Kanske lila text i ett gränt kort?

• 26maj2007

Vi gjorde våra i datorn. hade färgtema vitt, cream, grönt och guld

köpte pärlemopapper som finns i fler olika färger bla vit, cream, grönt + några färger till.

vi hade cream papper.

vi utforam vår inbjudan m.m i datorn. valde grön text hitta en vit ros. när vi skrev ut detta blev rosen som en vattenstempel på det fina pappret och texten blev lite olivgrön som vi ville. sen satte vi guldband om. alltså inget svårt.

har tyvärr inga bilder på det utskrivet men där finns bild på grejorna som vi gjort i datorn på vår hemsida under trycksaker.

Lycka till!!

• Kirsto

Jag har egentligen två tips.
    1)Du kan antingen hitta någon duktig vän som är pysselgalen som gör korten åt dig eller anlita en firma/amatör som gör kort.

2) Ljunggrens pappershandel i Stockholm gör gärna kort i samråd med er. De brukar bli kanonfina (kan tex prägla ert monogram eller en bild, blir väldigt "rent" i designen) men kostar en slant. Plus att det såklart underlättar om ni bor i Stockholm...

• Fröken Figo

Ljunggrens papper har jättefint papper.

Det är så snyggt att man inte behöver göra så mkt med det. Du kan köpa där och göra enkel design själv. De har en massa jättesnygga exempel i butiken.

lycka till!

• Fejs

Jag delar gärna med mig inbjudan som jag gjort o datorn, det är dock grått och lite rosa...

• Ernhake

www.ceciny.com/collections.php&subcollection=luxe&design=tricia_david
    Där finns många snygga inbjudningar som man kan få inspiration av. Vill man kan man kontakta tryckeri/pr-firmor som kan hjälpa en med layout, typsnitt, färg osv.

• Sara Cervall

Är det någon mer som har bra inspirationssidor?

Svar på tråden Stilrena kort