• jimbolina

Tärnans klänning.

Hej. Hur ska ni göra med era tärnor och deras klänningar? När jag varit tärna så har jag fått betala klänningen själv. Vilket jag inte haft något emot. Nu när jag ska gifta mig så har mina täror hittat klänningar som är såååå vackra , men på tok för dyra. 3500kr. De vill inte betala den summan. Jag vill gärna hjälpa dem med en slant till deras klänningar. Känner mig lite kluven då jag var tärna på min bästis bröllop och inte hjälpte hon oss med några kronor. Inte för att pengarna spelar någon roll. Jag betalar gärna allt för dem. Hur ska ni göra?

• Svar på tråden Tärnans klänning.
  • Godisråttan

Jag köper klänning till min tärna och toastmadame. Hittat superfina och prisvärda på Cubus, guld champagne knälånga, 399:-st

• Tess 08

Om våran budget klarade av den utgifter skulle jag med glädje betala klänningarna!
    Men våran budget klarar nog inte 2 klänningar a` 3500kr
    då får det bli något billigare!
    //Tess

• Visa08

Jag kommer betala klänningarna, vi ska beställa från Kina och de kommer kosta runt 700:-. Vill de ha dyrare får de lägga till pengar

• Akvavit

Men dina tärnor kan ju inte begära att du ska betala hur mycket som helst? Antingen betalar du, och då får de acceptera att du sätter en budget som de får hålla sig till, eller så betalar de själva. Om du har en budget och de hittar något dyrare är det väl ganska naturligt att de betalar överskott själva.

3500 kr för tärnklänning låter jättedyrt tycker jag, särskilt om det är flera tärnor.

• johansdotter

Jag köpte klänningar till mina tärnor...men då fick jag också välja. Självklart var dom med och provade och gillade dom med...men nääää...tror inte dom ens skulle komma på tanken att kräva en klänning för över 3000!
    Det är juh för övrigt mer än jag betalat för min brudklänning =)
    Jag köpte den från kina...så vart billig.
    Jag kan varm rekommendera er att gå till så kallade "syrianbutiker" där hittade vi våra. Dom kostade bara 600 st och var lika fina som dom i bröllopsbutiken för 1500st.

• Akvavit

Jag ska ge min tärna hennes klänning, och kan nog tänka mig att lägga ca 1500 kr, plus/minus litegrann. Vill hon ha något dyrare har jag inga problem att säga att i så fall får hon betala mellanskillnaden själv.

• Mitziemoe

Jag känner igen det där... Har lite problem jag me... Vi hade hittat en klänning till min tärna som både hon och jag tyckte om den skulle kosta typ 1400 och jag sa att det va helt ok. Men nu så vill hon prova lite flera... Självklart sa jag... men hon kommer ju aldrig med förslag på när vi ska åka och prova... Och våran budget är inte sån att vi kan betala hur mkt som helst för hennes klänning tyvärr.

Hur många tärnor ska du ha?

• Ickaflicka

När jag var tärna i somras betalade jag min klänning (2500) själv! Jag tror att jag ska ge min tärna en klänning, men budgeten ligger i så fall på max 1000 kr. alternativt ska jag bjuda henne på boendet (övernattningsbröllop) som då motsvarar 1100 (för sambon också). Jag tycker att dina tärnor begär för mycket!

• johansdotter

Kan bara hålla med...tycker det är väl magstarkt att kräva klänning för 3500...
    Jag hade snarare tvärtom problem...min syster va manisk på att den inte skulle bli dyr. =)

• linda2008

Min tärna kommer att använda sin systers balklänning, kommer inte att kosta någonting.

• jimbolina

Hej Tjejer. Tack för alla era svar. Vi har varit ute och provat flera olika klänningar. I olika prisklasser dessutom. Ingen slår denna för 3500kr. Typiskt! När jag var tärna åt min bästis som nu är min tärna så betalade vi för våra klänningar. Jag vill gärna betala en del utav deras klänningar oavsätt vad de kostar. Vill bara inte trampa henne på tårna. Klänningen som vi alla blivit förälskade i är endast till för bröllop bal m.m Så det är inte helt lätt att använda den igen. De tror att de själva ska stå för klänningarna. Jag ska ha 3st tärnor. Trevlig helg!

• tattar-Emma

Det låter sjukt, varför ska de ha så speciella kläder? När jag har varit har jag haft samma som jag skulle ha haft som gäst, nån snygg klänning som passat in på nivån.

• jimbolina

Sjukt är kanske inte rätt ord för att sammanfatta min fråga till er. Det är en långklänning vi pratar om... Alla klänningar i denna butik(Kphm) kostar däromkring .Det är ju inte ofta man har äran att klä upp sig så där jätte mycket. Jag känner själv att ingen kan vara för uppklädd på mitt bröllop. Jag har varit på flera sommarbröllop där gästerna kommit i jeanskjol. De bröllopsklänningar som jag provat ligger runt 10.000kr. Min fråga är bara hur ni andra gjort med era tärnor?

Godisråttan. Var hittar jag Cubus? Någon annan som vet någon sida på nätet som har fina tärn klänningar?
    Må gott!

Svar på tråden Tärnans klänning.