• Lady o Lufsen
    Äldre 15 Nov 18:33
    4773 visningar
    21 svar
    21
    4773

    Det måste nog vara...

    ...en generationsfråga!??

    Själv tillhör jag kategorin som inte finner någon som helst tillfredsställelse att vare sig provocera eller bli provocerad, jag ogillar när människor tenderar att gadda ihop sig och vara ironiserande mot andras tycke, smak, ordval eller känslor

    Och sen har jag ju ett ännu större problem...Jag gillar verkligen inte pop-corn! Jag gillar inte cirkus heller, om jag ska vara ärlig...och det har ju blivit lite av BT´s innegrej- "Ta med dig pop-corn till den här tråden... Hahahahhhaaaa"

    Är jag för gammal, lider jag brist på humor, har jag fixat för många vuxenpoäng eller vad beror det på, tror ni??

  • Svar på tråden Det måste nog vara...
  • Liinda­_e
    Äldre 15 Nov 18:58
    #11

    ok

  • silver­a
    Äldre 15 Nov 19:09
    #12

    Lady...

    Jag håller med du, som man säger i Norrland...

    Visst är det något som har ändrats här på BT.
    Jag själv är inte inne här så ofta längre, just pga det.
    Men men...

    Hoppas du hade det bra i London! Läste någonstans att du hade shoppat julkort där, och de har ju så mycket att välja på!

    Om jag inte hade väntat på kattungar (kom i går, tre små sötnosar!) så hade jag hälsat på min man i Haag, Holland, för att kolla in deras julgrejer... Älskar julen!

    Jag började med en jultråd förut, men sedan försvann vårt internet någonstans, så jag blev glad när jag sedan såg att du hade startat en jultråd!
    Ska bara ta mig i kragen och skriva något där, när jag inte bläddrar i alla tidningar som handlar om julen...

    Kram /Silvera

  • silver­a
    Äldre 15 Nov 19:20
    #13

    Ber om ursäkt... kom ju på att det jag skrev blev ganska OT i din tråd... Sorry...

  • Liinda­_e
    Äldre 15 Nov 19:24
    #14

    nu föll det min humor i smaken *fniss*

    Lady o Lufsen skrev 2007-11-15 18:56:59 följande:


    Mer intresserade och aktiva svar- ibland undrar jag hur många som läser frågan över huvud taget och ofta så glöms TS bort för att två eller flera har "träffats" och drar ursprungsdiskussionen ur led...Eller så fylls sida upp och sida ner med "sidospår"...Märker själv att jag inte riktigt får ner mina tankar eller känslor nu men jag återkommer när jag kan ge en mer korrekt beskrivning...
    [/citat]
    silvera skrev 2007-11-15 19:09:52 följande:
    [citat]
    Lady...Jag håller med du, som man säger i Norrland... Visst är det något som har ändrats här på BT.Jag själv är inte inne här så ofta längre, just pga det.Men men...Hoppas du hade det bra i London! Läste någonstans att du hade shoppat julkort där, och de har ju så mycket att välja på! Om jag inte hade väntat på kattungar (kom i går, tre små sötnosar!) så hade jag hälsat på min man i Haag, Holland, för att kolla in deras julgrejer... Älskar julen!Jag började med en jultråd förut, men sedan försvann vårt internet någonstans, så jag blev glad när jag sedan såg att du hade startat en jultråd!Ska bara ta mig i kragen och skriva något där, när jag inte bläddrar i alla tidningar som handlar om julen... Kram /Silvera
    [/citat]
    silvera skrev 2007-11-15 19:20:51 följande:
    [citat]
    Ber om ursäkt... kom ju på att det jag skrev blev ganska OT i din tråd... Sorry...
  • GME76 080802
    Äldre 15 Nov 19:31
    #15

    Popcornen brukar väl komma fram först när diskussionen spårat ur eller inte kommer ngn vart längre .
    Hänger inte här så hardcore så jag är inte så insatt i alla trådar men tycker nog jag kunnat få den informationen jag sökt.

  • Ickafl­icka
    Äldre 16 Nov 11:19
    #16

    kan man inte blanda humor och allvar? Det tycker jag är viktigt i alla aspekter av livet! Fast det är klart, kapningar av trådar är ju inte schysst om TS verkligen ställt en allvarlig fråga! Är lösningen fler renodlade "allvarstrådar" och "tramstrådar", eller bara mer popcorn?

  • Lady o Lufsen
    Äldre 16 Nov 11:22
    #17

    Det vore ju ingen dum idé...att ha allvarstrådar och tramstrådar!
    ...och renodlade pop-corn trådar

  • mooogn
    Äldre 16 Nov 11:22
    #18

    Kanske alternativet "Sandlådan" och "Lektrådar" borde införas även här precis som på systersajten FL?

  • Ickafl­icka
    Äldre 16 Nov 11:23
    #19

    Är det kanske den "ironiska generationen" som "förstör" allt, haha! Vi kan bara inte låta bli!

  • johans­dotter
    Äldre 16 Nov 11:27
    #20

    Jag e rädd för att jag definitivt hör till den ironiska generationen. O.o
    Men måste faktiskt säga att generellt så brukar man på en gång se om det är seriöst eller inte...

  • Lady o Lufsen
    Äldre 16 Nov 11:30
    #21

    ...själv tycker jag att man kan behöva avvakta rätt länge innan man kan bedöma seriositeten...
    Visst har det hänt att man redan i trådstarten kan ha undrat men att det sedan visat sig vara seriöst- då får man ju sig en tankeställare hur snabb man är på att dömma!! ingen god egenskap!

Svar på tråden Det måste nog vara...