Kan man ha svart festblåsa på nyårsbröllop?
Vi ska på bröllop på nyår. Köpte nyligen en jättefin kläninng, men den är svart. Kan man ha svart på bröllop?. Det syns ju tydligt att det är en "fest"-klänning, en perfekt nyårsklänning!
Vi ska på bröllop på nyår. Köpte nyligen en jättefin kläninng, men den är svart. Kan man ha svart på bröllop?. Det syns ju tydligt att det är en "fest"-klänning, en perfekt nyårsklänning!
Klart man kan! Se till att ha en kuvertväska och en sjal/jacka i en färg så ska du se att ingen höjer ett ögonbryn. Och gifter man sig mitt i vintern så kommer folk troligen ha mörka kläder på sig
Jag tycker det verkar jättepiffigt!
JAPP! Absolut. På vintern, men inte på sommaren.
Ja, ha någon färgklick på någon accessoar så blir det juh superfint. =)
Jag gifter mig på nyår & mina tärnor bär långa svarta klänningar, ursnyggt!
Vet att även många av gästerna kommer att välja svart... Tycker att det känns helt okej eftersom det som sagt är nyår!
Svart klanning pa brollop kan vara kansligt oavsett om det ar vinter eller sommar. Jag tycker att du skall kolla med brudparet forst.
Brudpar (framförallt blivande brudar...) kan vara lite känsliga. Har paret någon klädkod?
Vi själva skrev helt fräckt ut "nyårsklädd" som klädkod och på hemsidan utvecklar vi det genom att påpeka att svart INTE är en bannlyst färg på bröllopet!