• Thyell

Etts tort roblem!!

Har nu efter 2 års tjat börjat att lessna, ska äntligen ta saken i egna händer. Jag tänker fria till min sambo 2008, eftersom det är skott år. Men till det stora problemet, hur gör man för att få rätt storlek på mannens ring??
    Är det någon som har något bra förslag, på hur man kan få fram finger måttet utan att det verkar för misstänktsamt. Guldsmeden sa att man kan ta en ring och sedan förstor/förminska i efterhand. Men man vill ju gärna att det ska var nästan perfekt från första början.Eller??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 13:06
    Ett stort problem

• Svar på tråden Etts tort roblem!!
  • september2008

kanske be någon kompis att lura din blivande med att säga att hon(kompisen) ska överraska sin kille med en ring och behöver någon med samma hand storlek. Kanske han gå på det.
    Men för detta behövs det en kompis med en kille som har typ samma storlek så han inte blir misstänksam.

lycka till

p.s. fungerar det inte får du väl ta ett snöre runt hans finger när han sover hahaha

• Äntligen är det min tur

KAn du inte bara köpa nån billig ring att ha under frieriet då??? O sen gå tillsammans o köpa den "riktiga" ringen...

• Sarah81

Det finns ju något som kallas friar smycket ,det kan ju vara en ide och sen går ni och väljer ringar gemensamt sen...

• lilltjejan

du behöver ju faktist inte ha en ring över huvetaget..... ja såg at det va någon som köpt ett sånt här smycke det tyckte ja va sött, borde väll funka å ge till en kille me..

silverskrinet.dinstudio.se/gallery2_27.html

är ju många som friar utan ring så man sedan kan gå gemensamt å kolla på ringar, på så sätt vet man ju ochså att båda vill ha dom ringar man köper...

lycka till

• Bäste vän

Ja annars kan du köpa en lite billig ring nu.. "julklapp"
    SÅ FÅR DU SER OM DEN DU TROR PASSAR.. ANNARS FÅR HAN FÖLJA ME O BYTA SIN "julklapp".. Så kan de ju mäta fingret så blir de inte misstänkt..samt hans ringstl!! bEHÖVER INTE KÖPA EN DYR RING!!
    Ja tänkte fria till honom OM inte han friar men väntar in i de sista!!!
    Kram o lycka till

• Thyell

Hej allesammans!!
    Tack för alla bra tips, frierismycket var ju lite sött, något att tänka på. Inerst inne så hoppas jag att han ska fria, det är ju drömmen.

• Mubii

Jag och C var inne i nån butik där de hade herringar... jag ställde mig och tittade lite och sen plockade jag upp en (rätt stor, 69 har jag för mig) och visade att jag kunde få in två av mina fingrar i den. Då var han naturligtvis tvungen att prova den för att se hur mycket större finger än mig han har... den var liiiite för stor, så nu vet jag och han fattade ingenting!

Svar på tråden Etts tort roblem!!