• Sosofofia

Varför bryr jag mig?!?

Jag frågade min storebror redan för ca 6-7 veckor sedan om han ville vara toastmaster på vårat bröllop men han visste inte... Frågade igen för ca 1 vecka sedan men då tyckte han att jag skulle sluta tjata!?!
    Vi ska iof inte gifta oss förrens 26/7 men JAG VILL VETA SÅ JAG KAN PLANERA...

Vi har skickat ut "spara datumet-kort" eftersom det inte är helt klart med lokal för middagen men det är ju i semestertider så vi ville inte att gästerna ska boka in något annat...

Talade med bror i förrgår morse och då talade han glatt om att han ska på Iron Maiden i göteborg 26/7...
    Jag:-Va?!? Vi ska ju gifta oss då...
    Bror:-Jaha va det dååååååå?
    Jag u har ju för guds skull fått "spara datumet"!
    Bror:-Ja, men det står ju hemma på kaminen... Tycker du att jag ska ta med kaminen överallt eller?
    Jag:-Nej, men du kan väl lägga den dagen på minnet... Det är ju min största dag...
    Bror:-Ja, just det DIN största dag... Inte MIN!
    Jag:-Gör hur f*n du vill men jag vill jättegärna att du kommer...
    Bror:-Ja, vi får se om det går att lösa...

Syskonkärlek???? Känns inte så iallafall...

• Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?
  • Jonna83

nej men fy...va ledsen jag skulle ha blivit.. Men det låter ju som att ni verkligen borde se er om efter en annan toastmaster..Tyvärr!

• Sosofofia

Jag har redan fixat en ny Toastmadam!

Jonna83 skrev 2007-11-14 11:47:24 följande:
    nej men fy...va ledsen jag skulle ha blivit.. Men det låter ju som att ni verkligen borde se er om efter en annan toastmaster..Tyvärr!
  • Jonna83

va bra, får hoppas din bror tar sitt förnuft till fånga då!

• Lilla My

Stackarn, han kommer ångra sig senare.

• J A G

Inte snällt :/ Iron Maiden kommer väl igen men det gör inte ditt bröllop (förhoppningsvis)

• Bauti

Det är tura att dom är våra syskon iallafall. Annars hade man sagt upp bekantskapen för länge sedan.

• Bäste vän

Ja de kommer han att göra.. Kanske inte nu men den dagen då han själv står där...! Ja de blir inte lätt men hoppas han tar sitt förnuft till fånga...! Kram på dig!

• lanovia 08

Fy vad tråkigt! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga. Tyvärr inser inte alltid alla hur stort det är att gifta sig och att man vill att ens närmaste skall vara närvarande och glada.

Hade det varit en kompis hade jag sagt skit i henne/honom. men syskon kan man inte bara skita i. Du får väl försöka förklara för honom igen att du verkligen vill ha honom där.

• Sosofofia
    Helt riktigt! Undrar bara varför jag fortfarande blir ledsen... Han har ju sårat mig i 33 års tid så jag borde ju vara van.. Faktiskt i EXAKT 33 år i dag tror ni att han har kommit ihåg att gratta??? nej just det
    Bauti skrev 2007-11-14 12:11:28 följande:
    Det är tura att dom är våra syskon iallafall. Annars hade man sagt upp bekantskapen för länge sedan.
Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?