• Melis

    Hur lång till innan måste man skicka in hindersprövningen?

    Namn måste man inte byta direkt.... jag ringde och frågade skatteverket...de sa att man kan gifta sig och vänta med att byta namn, en gång är det gratis att byta namn sen kostar det.
    Vilket betyder att det är ingen bråska för de som inte riktigt vet vad de vill heta.

  • Melis

    Nopp beror inte på... att man ska byta namn kvittar om det är partners eller något annat, kostar inget, för att det är ju själva faktumet att man ska byta namn. Alltså ingen bråska och kostar inget....

  • Melis

    okej...men jag ringde och frågade om man kan byta i efterhand och vad det kostar...inget om det är första gången.... Är det ett namn som inte finns så måste man skaffa ett patent så att ingen annan ska kunna heta det...men heter du andersson och blivande olsson så kostar det inget att båda byter till svensson... Det kostar endast om det är ett påhittat namn, väljer man ett namn som inte är gemensammt men finns så kostar det inget...

  • Melis

    ja ja...det finns säkert allt möjligt...men anledningen till att jag vet är att min kompis bytte sitt namn och fick veta detta, dessutom har jag ringt för att fråga hur lång tid man har på sig att byta... men men...bästa är att ringa själv då alla situationer är olika...

Svar på tråden Hur lång till innan måste man skicka in hindersprövningen?