Vågar vi strunta i familjen och gifta oss i hemlighet?
Det bara snurrar!
Vi vill verkligen gifta oss, har varit tillsammans sedan snart 7 år och förlovade i 5.
Kruxet är hans familj, hans föräldrar skilde sig mycket tidigt men har knappt pratat med varandra på över 20 år, spänt läge dom emellan med andra ord.
Sedan jag var 17 år har hans mamma med jämna mellanrum påpekat hur hemskt det skulle vara om vi gifte oss utan att hon fick veta något, hon vill inte bli "bestulen" på ett bröllop. Det låter väl kanske inte så hemskt, men utan att gå in på detaljer har kvinnan som så gärna vill ge skenet av en "kärleksfull mor" ALDRIG bjudit oss på middag. Inte en enda gång. Samtidigt bodde jag och min sambo hemma hos mina föräldrar under hela gymnasietiden och ytterligare ett år innan vi flyttade ihop... Hon kan aldrig säga något positivt om oss, vårt hem eller något annat, allt tycks kretsa kring henne.
Jag är i grunden kluven till hur jag vill ha mitt bröllop, men jag vet att det aldrig kan bli den där perfekta dagen om min svärmor finns med i bilden.
Vad göra? Usch, det låter verkligen som dagens i-landsproblem men detta har plågat mig länge. Behöver dessutom idéer för vad man skulle kunna göra om man väljer att gifta sig i hemlighet.