Inlägg från: 071020 |Visa alla inlägg
  • 071020

    2008-08-02 någon mer?

    Vi har med bestämt oss preliminärt för den 2 augusti 2008 :)

  • 071020

    Vi har hunnit så långt som att kyrkan och lokalen är preleminärbokade. Jag vill gärna kolla på lokalen innan vi spikar helt och det ska vi göra under veckan. Sen har jag köpt in grejer till inbjudningskorten, gjort en budget och hittat den klänning jag vill ha på nätet :D.

    Ni då?

  • 071020

    Himlan - Ja, du har kommit långt före mig ju :) Men jag förstår att du vill vara ute i god tid när du missar en hel del av planeringen.

    Jag ska med beställa från Milly Bridal. Vilken klänning har du fallit för?

    Vi ska skicka ut våra om 1,5 vecka eftersom det är i semestertider vi gifter oss. Skönt för dem som vill kunna komma att kunna beställa resor osv innan nyår. Dessutom tänkte vi snåla lite och skicka julkorten ihop med inbjudningarna ;)

    Angelflikkan - Jag ska scrappa ihop mina inbjudningar. Vi ska ha vita dubbla kort och kuvert. I botten på kuvertet fäster jag silvertråd, över det fäster jag en röd kartongbit med en mindre vit ovanpå. Sen ska jag stämpla med en hjärtstämel i silver på den yttersta vita delen. Sen skriver jag med silver inne i kortet. Rött har vi valt i samma färg som buketten ska gå i.

  • 071020

    Vad fint kortet blev Himlan!

    Klänningen var jättefin! Skulle absolut kunnat tänka mig den med, men jag har fastnat totalt för Dion - klänningen.

  • 071020

    Jag ska fixa en provinbjudan till helgen. Har så mycket med skolan nu så man knappt hinner. Har dock köpt in allt.

    Vi kommer bli minst 68 pers om alla tackar ja. Så det blir rätt stort, med mycket vänner.
    Ni då?

    Ja, jag fastnade för ryggen :) Fast jag måste gå ner ca 20 kg innan maj om jag ska känna mig bekväm i en bröllopsklänning, men jag jobbar på det ;)

    Blommor har jag bestämt mig för. Jag vill ha röda långskaftade stora rosor. Min mormor hade det i buketten när hon och morfar gifte sig, min mamma i sin bukett när hon och pappa gifte sig. Så det känns bra att fortsätta "traditionen".
    Har ni bestämt något?

  • 071020

    Klart ni får se inbjudan sen :). Jag är bra sugen på att sätta mig redan ikväll, men jag har så mycket annat att göra som måste gå före tyvärr.

    Angelflikkan - Ja, jag har kämpat med vikten sedan dottern föddes i oktober -06. Gick upp alldeles för mycket under graviditeten och trots att jag redan gått ner ca 30 kg har jag 20 kvar till normalvikt.

    Låter jättehärligt att bo utomlands under vintern, fast jag skulle nog sakna jultiden i Sverige! Skönt att hon är florist med, både billigare och lättare att få det man vill ha kan jag tänka mig!

    Himlan - Hoppas cambridge funkar! Jag har precis börjat med stegräknare och hoppas kunna komma igång med träningen när min envisa förkylning går över.

    Låter bra med planering i förväg om man ska åka bort. Jag har också funderat på att sy löpare till dukningen. Hur har du tänkt att era ska vara?

    Jag pluggar 125% och jobbar halvtid, så jag har fullt upp mest hela tiden.

  • 071020

    Buketten var jättefin!

    Jag vet inte riktigt hur jag orkar ;) Men jag måste om vi ska ha råd att gifta oss :) Dock pluggar jag på distans så jag kan ju jobba utan att jag missar lektioner, men det blir en hel del pluggande på kvällarna efter dottern somnat, tur att hon somnar redan vid 18 :)

    Dukarna låter jättefina! du får fota och visa när de är klara! :)

  • 071020

    Hej på er.

    Hur går det med planerandet?

    För oss går det framåt, dock har vi bytt kyrka och jag är inte längre så förtjust i klänningen jag tittat på =/ Men men. Snart kan jag börja med inbjudningarna, julkorten som ska skickas samtidigt är färdig-scrappade(förutom kortet på dottern) och kuverten är stämplade med adresser påskrivna. Sen på lördag kommer en av tärnorna över och så ska vi scrappa inbjudningar :)

  • 071020

    Vitt dubbelvikt A6-kort. Ett silversnöre runt om, sen en vit mindre rektangulär pappskiva fäst på en lite större rektangulär röd pappskiva. På den minsta vita ska det vara en stämpel med två hjärtan. Inuti ska vi ha en ficka för infoblad på vänster sida och inbjudningstexten på höger sida. Kommer göra iaf ett på lördag så kan fota och visa då :)

Svar på tråden 2008-08-02 någon mer?