• Fru Brorsson

Sluta med p-piller

Vilka positiva effekter har ni märkt av sen ni slutat med p-piller?

Jag är 25 och har ätit oavbrutet i 10 år. Känns inte bra att trycka i sej massa hormoner. Har dessutom fått sämre syn sen jag började med yasmin för ca 1,5 år den.

Hur funkar det med kondom för er och era män! ;)

• Svar på tråden Sluta med p-piller
  • tjotjo

Jag har ätit minipiller i 5 års tid. Slutade för 1½ år sen och vilken uppsving, mycket mera lust, vilket jag inte haft tidigare. Tyvärr fick jag istället väldiga smärtor vid ägglossning så jag började i somras igen, men jag har nu bestämt mig för att sluta då lusten försvunnit igen. Hellre ont i magen emellanåt än inte ha ngn lust till min karl.

Apropå kondom så har vi alltid använt det ändå, (jag glömmer pillret ibland :))och jag tycker inte att det är några problem överhuvudtaget. Jag märker den inte och det blir dessutom inte lika kladdigt vilket är en STOR fördel.

• jenba

oj vad nojig jag blev nu... :S tänk om jag bllir snällare om jag inte äter p-piller.

det kanske är därför jag blir lätt grinig och sur??? trodde det var för att jag var hungrig....

hmmmmm

• jenba

oj vad nojig jag blev nu... :S tänk om jag bllir snällare om jag inte äter p-piller.

det kanske är därför jag blir lätt grinig och sur??? trodde det var för att jag var hungrig....

hmmmmm

• jenba

men ingen av er äter fortfarande p-piller och bara har haft positiva följder av att sluta????

• jenba

kan man få sämre syn av alla p-piller? jag som trodde att yasmin var den bästa sorten? den är ju för det första mycke dyrare än den andra.....

• Liinda_e

när jag slutade med pillrena var det som att vakna ur ett drogrus lr nått...som om jag gått i en dimma i flera år och inte varir mej själv...
    min syster sa samma sak

• jenba

oj då! det låter ju verkligen inte bra.... vad har du istället för p-pillren nu då?

• Liinda_e

inget!
    funkar bra det med
    slutade för 6år sedan

Svar på tråden Sluta med p-piller