Inlägg från: pickolina78 |Visa alla inlägg
  • pickolina78

Bröstförstoring 11

Om det trycker mot ärren så testa detta: Tejpa ärren som vanligt. Vik/rulla sedan ihop lite gasbinda eller liknande och lägg över ärret och tejpa sedan fast så den sitter kvar. Det blir sååå mjukt och skönt och man slipper problem med att kanten på sportbehån eller den vanliga behån skaver..

• pickolina78

Ett annat råd, om ni missat det. Byt enbart tejpen när den måste bytas, dvs ej varje dag eller efter varje dusch osv. Så sällan som möjligt helt enkelt. Pilla inte på ärren/såren alls, dvs ingen rengöring eller smörjning osv. Dessa saker minskar ev. irritation som kan uppstå och ger därav även finare ärr.

Jag som är väldigt allergisk har testat båda varianterna och jag har klarat att tejpa 3-6mån utan problem.. Men när jag byter tejpen för ofta, gör rent osv så är det totalkört. Många andra jag känner och som skrivit i dessa trådar kan intyga detta fenomen.

• pickolina78

Gällande behås för övrigt så rekommenderar olika kirurger olika saker samt att det även kan skilja sig beroende på typ av implantat osv. Så där finns det egentligen inget "rätt" svar.

• pickolina78

gabbe - Det skiljer sig lite i storlek mellan DD och E. Jag bryr mig inte om vad alla okunniga expediter säger om saken. *asg* Andra här i trådarna som anv dom storlekarna säger alla samma sak och vissa butiker förstår faktiskt skillnaden.. DD är en mellanstorlek, mellan D och E. Minns att Swing brukar förklara skillnaden väldigt bra.. Jaga rätt på henne! *asg*

• pickolina78

Sirili - Det där är vad alla tabeller brukar skriva och vad expediterna oftast säger.. Vilket jag tvärt nekar till, det stämmer ej!

Nu har jag ännu större bröst idag men på den tiden då jag hade just dom storlekarna, dvs D-DD-E så kom jag underfund med att dom är väldigt olika. DD är inte alls motssvarande E i svenska storlekar som alla påstår.

Jag brukade bara handla i vissa butiker, där dom förstod skillnaden och tog in sina behås i både DD och E och jag kan lova dig att dom inte alls är likvärdiga. Från början kunde jag bara ha DD men efter ett par kilos viktuppgång kunde jag tvärtom bara ha E. Gudskelov att det finns vissa få butiker som förstått skillnaden.

Jag tror dock att det där börjar sprida sig nu då även vanligare butiker/kedjor har börjat ta in storleken DD, samtidigt som dom även har D och E. I samma modell menar jag ju så klart.

• pickolina78

Förresten, i en av dom gamla trådarna handlade en tjej lite från nätbitiken figleaves. När hon handlade efter deras storlekstabell (standard) fick hon skicka tillbaka allt och beställa den storlek hon har här i Sverige istället.

• pickolina78

Sirili - Ja det är väl en sk "minimizer" tror jag.. Jag har oxå en från Triumph, fast av modellen comfort minimizer. Den kanske är ännu mer "förminskande" eftersom den tom heter minimizer.. Haha.. Jag vet inte.. Båda dom är av en sådan modell som jag tycker blir snyggast under kläderna i alla fall. Om man inte har urringat och vill ha en större klyfta då förstås..

trolldan - Du behöver nog inte oroa dig så mycket. Det kommer inte att bli så jätte stor storlekskillnad mellan 280 och 310. Jag menar, det skiiljer ju inte alls mycket.

• pickolina78

gabbe - När jag op mig var jag 163cm och vägde 50-52kg. Jag hade innan op storlek 75C, jag la in 270 och hamnade på 75DD.

Det låter rätt stort men det såg absolut inte stort ut. Det passade väldigt bra och jag fick många komplimanger för det.. Att dom inte var för stora alltså. Däremot är det svårare med kläder och behås.

Jag opererade mig -00 och då var det bara enstaka specialaffärer som sålde min storlek. Nu blir större storlekar allt vanligare.. Man kan tom handla på vanliga butiker så som Lindex (där handlade jag min senaste bh, i storlek F har jag för mig). Fast det är bara vissa modeller som säljs i större storlekar. Så det är ju absolut knepigare än om man har en B-kupa.

Sedan kan jag säga att det är svårt med kläder. Kläder är sydda för tjejer med mindre bröst. Jag hade tom problemen redan innan operationen, då jag alltså "bara" hade en C-kupa. Så det får du vara beredd på. Att knäppa skjortor, jackor, kavajer och västar.... *asg*

Hur som.. 250-350 brukar oftast ge en ökning på typ 2 behåstorlekar. Give or take! Det är ju väldigt individuellt så det går ju inte att svara på exakt men på ett ungefär skulle jag tippa på i alla fall... Du kan ju typ hamna på allt mellan C till E.. Fast troligare D-DD-E skulle jag tippa på.. Där kanske skillnaden mellan 280-310-350 ligger. Fast det är bara rena soekulationer från min sida nu så ta det inte på alltför stort allvar.. I´m bored!

• pickolina78

Sirili - FUSK! Haha.. Nä, skämt åsido. Blir lite avis. Jag har aldrig kunnat knäppa skjortor, västar, kavajer eller jackor.. Nu är det lättare än förr då många skjortor och västar är i strechiga material men oftast går det ändå inte eller så ser det ut som att knapparna ska ploppa loss vilken sekund som helst.. Men så har jag alltid upplevt det. Innan implantaten, med implantaten och nu efter implantaten. Men det är uppenbarligen väldigt olika det där.. Samma sak med tyngden, jag upplevde mina implantat rätt så tunga.

• pickolina78

Gällande Triumphs minimizers..

Dom är jättesköna men inte direkt förminskande. Däremot så är min PrimaDonna minimizer faktiskt lite förminskande.. Jag tycker att det är ganska skönt med en behå som gör klyftan lite mindre. Vill inte känna mig som en bystdrottning "all the time"..

Båda är i vilket fall sköna och snygga under kläderna..

• pickolina78

Sirili - Ja det där verkar vara väldigt olika.. Jag har som sagt alltid haft dom "problemen", så det beror kanske på hur jag är byggd rent generellt. Jag vet inte.. Men jag har alltid fått ha västar, skjortor, jackor och dylikt uppknäppta över bysten. Tröjor har jag fått göra tvärtom med, sy in dom i midjan.. Hmm, samma sak med byxor när jag tänker efter.. Jag är nog lite för timglasformad för kläder helt enkelt.. En tjejkompis som har en rakare kropp kan sätta på sig vad som helst och allt passar. Blir lite avis ibland! I-landsproblem!.. Trodde att dom flesta som op till lite större bröst fick samma problem men ack så fel man kan ha..

Jappz, båda är byglisar.. Jag tycker att dom är supersköna och ger en väldigt snygg form. Båda mina är helkupor och utan sömmar, vilket gör att dom blir snygga under tycker jag. Den förminskande effekten får man pga att dom trycker isär brösten lite vilket gör att det blir mindre put och mindre klyfta. Det ger en illusion av lite-lite mindre byst. Diskretare framförallt. Det gillar jag skarpt för jag får världens klyfta även när jag inte använder push-up och det vill jag inte alltid ha. Jag använder nästan bara sådana behås numera..

• pickolina78

Sirili - Ja, proportioner.. Min kompis och jag har samma klädstorlek och är lika korta/långa men kläder är som gjorda för hennes proportioner..

Ja min historia är lite förvirrande..

Jag var 163cm, vägde 50-52kg och hade C75. Med implantat så fick jag DD75. Jag tog ut implantaten efter 3år och har nu naturliga bröst igen.. Fast då jag även gått upp i vikt så har mina naturliga bröst ironiskt nog hamnat på F75.

• pickolina78
    Sirili skrev 2007-11-21 07:34:28 följande:
    Oj, det va ju en lite annorlunda "bröstutveckling" iaf! Kanske en sen pubertet? Men då kan jag förstå att du kan ha svårt att hitta kläder - särskilt överdelar då, som passar när du är så kort med. Kanske tror klädtillverkarna att man för den skull har liten byst?.. Verkar ju så i ditt fall ändå.**Kramis**
    Ja det är lite flummigt.. Fast å andra sidan så väger jag 20kg mer nu så det är väl egentligen inte så konstigt som det låter.. Fast smal som mullig så har jag alltid upplevt dom problemen. Mindre nu dock, när midjan inte är lika smal.. Hmm, kanske är midjan som är boven och inte brösten. Hahaha.. Tacka vet jag strechmodet i vilket fall! *kram*
  • pickolina78

www.figleaves.se har garanterat din storlek!

gabbe skrev 2007-11-27 14:21:44 följande:
    Hej allihop.Hade ni några bra bh-länkar?Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :( Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...
  • pickolina78

gabbe - Min erfarenhet av behås både i svenska specialbutiker och på utländska nätsidor är att man "översätter" rakt, dvs 70E-32E 70DD-32DD.

• pickolina78
    gabbe skrev 2007-11-29 22:13:40 följande:
    Tack för hjälpen!
    Det var så lite så. Hoppas du hittar något som passar.
  • pickolina78
    gabbe skrev 2007-12-07 18:38:02 följande:
    Hejsan.Är det någon som har tips om någon annan tejp?Är lite överkänslig....
    Hur använder du tejpen? Irritation kommer ofta av hur man använder tejpen.

Jag är själv överkänslig/allergisk mot allt vad plåster och tejp heter. Jag klarar dock att tejpa utan större problem om jag sköter det rätt. Det betyder ju självklart inte att det fungerar för alla men man minskar i alla fall risken för problem, det är säkert.

Byt tejpen så sällan som möjligt. Pilla inte med ärren eller huden runtom, dvs gör inte rent, smörj inte in, försök inte få bort kvarblivet gammalt lim etc. Låt tejpen sitta till den nästan lossnar, dra bort den och sätt på ny. INGET pillande! Jätte viktigt.

Sedan får du testa dig fram vilken tejp som passar dig bäst. Det säljs ju olika. M3 och Scanpore tex.
  • pickolina78
    gabbe skrev 2007-12-14 12:35:33 följande:
    Vad kan eg. hända om man använder bygelbh för tidigt? Och när är det inte för tidigt längre? Jag saknar mina bygelbhåar jättemycket!! :)
    Svårt att svara på det där. Kirurgerna verkar rekommendera så olika saker. Både beroende på implantat och beroende på vad dom själva tror på.. Jag anv bygel-bh direkt efter operationen när jag op mig. Jag hade anatomiska geléhallon över muskeln. Om det är bra eller dåligt beror på vilken kirurg du frågar.. Tyvärr!
  • pickolina78
    gabbe skrev 2007-12-14 23:18:11 följande:
    Ok. Vad har du ditt snitt nånstans då? Kan bygeln påverka ärret?
    Jag har snitten under brösten. Jag fick lite problem i kanterna av ärren, men det berodde snarare på att trådknutarna satt mot där och skavde och för att jag bytte tejpen för ofta. Mot resten av snitten var det aldrig några problem.

Andra gången jag opererades så använde dom sig av en annan typ av tråd, som inte hade stora skavande knutar vid ändarna samt att jag fick lära mig att man skulle byta tejpen så sällan som möjligt. Bla för att förhindra irritation. Den gången valde jag dock att använda sportbehå en längre tid efteråt. Fast det var egentligen av andra skäl och inte alls relaterat till ärren. Sedan gick jag över till bygelbehås igen, utan några problem.
  • pickolina78

Bygelbehå efter operation

Mina sillisar blev väldigt naturliga trots att jag använde bygelbehå. Jag hade oxå anatomiska geléhallon, men framför muskeln. Tur eller skicklighet vet jag inte..

Sedan kan jag även säga att byglarna inte alls skavde på mig och det kändes absolut inte obehagligt på något sätt. En behå som sitter bra sitter ju där den sitter så att säga och då ska det inte bli något skav.

Behå utan byglar skulle jag aldrig ens tänka tanken på att bära. Däremot sporttopp. Dom skaver dock precis lika mycket tycker jag.. Efter andra operationen så fortsatte jag därför att tejpa så som kirurgen tejpat. Dels för att minska skav och dels för att ge stöd åt brösten. Tejpningen var som sådan: Tejp över ärret i vanlig ordning. Sedan lite ihopvikt gasbinda, som tejpades fast med samma tejp. Det syntes knappt men gav en väldigt mjuk och skön känsla. Så det är ett tips.

Svar på tråden Bröstförstoring 11