• Oktoberfest

Var framkalla bilder?

Hej!
    Nu har vi har fått våra bröllopsbilder digitalt. Jättekul!

Jag skulle vilja framkalla våra bilder på lite exklusivare fotopapper än de vanliga man får när man framkallar bilder. Lite mer kornig yta på bilden som man får från riktiga fotografer, om ni förstår hur jag menar. (Jag tänker inte på Canvasduk.) Går det att göra hos de vanliga fotofirmorna på nätet och vad heter det i sådant fall?

Sen undrar jag om någon har framkallat såna där fotoböcker nånstans. Det vore ett kul minne från bröllopet. Är det bra och vart gjorde du det?

Hoppas jag inte är alltför luddig.

Kram

• Svar på tråden Var framkalla bilder?
  • september2008

hej
    jag har framkallat fotobok från www.myphotobook.se
    om du beställer innan ett visst datum så kan du få 150 kr i rabatt. Jag vet koden men ej i huvudet. Ska kolla upp och återkomma när jag hittar den.
    I alla fall. Jag blev nöjd. Men jag har inte heller beställt från någon annat ställe så jag har inget att jämföra med.

jag återkommer

• catte

kolla på crimson - de e duktiga. Jag har valt matt yta på mina vilket gör att de ser mer "lyxiga" ut..... lycka till med valet!

• jennysnartfru

Jag använder Proprint. De är jättebra, snabba och duktiga. Blir fina bilder.
    Tar ca 1 arbetsdag att få hem dom.

• mazaba

Jag har alltd beställt matta bilder (blir snyggare) Från föredetta fotolabo ni heter de ifolor, både billigt po snabb leverans. har inte provat fotoboken men en "pekbok" den var i bra kvalite.

• Oktoberfest

Tack för svaren.

Ja, det måste vara matt yta jag menar. Jag gick till en vanlig fotofirma på lunchrasten och fick se pappersprov så det verkar vara det jag är ute efter.
    Men det verkar inte så vanligt att kunna beställa på matt papper verkar det som

• mazaba

inte många som har det med ifolor har det därför jag beställer där, kostar inget extra.

• Äntligen är det min tur

Hör efter på fotofirmorna om det finns fine art eller akvarell papper. SKITSNYGGT o riva kanterna o sätta upp med distanser i ensnugg ram.

• Oktoberfest

Äntligen.
    Har du något bildexempel på hur det ser ut. Låter ju ganska trevligt.

• Äntligen är det min tur

Nja, det kan va lite svårt så här. Man måste se live... Men kolla med dom...

• Höstbrud-07

Vi beställde våra tackkort från Crimson och är helt nöjda, vi kommer beställa resten av korten därifrån också och göra förstoringar.

Svar på tråden Var framkalla bilder?