Förlovad och snopen
Hej..
Jag vet att mitt problem verkligen kommer att framstå som ett i-landsproblem och många kommer dessutom att anse att jag är för ung att känna som jag gör.
Jag och min kille förlovade oss i midsommar, min stora "förlovningsdröm" har alltid varit det klassika (han går ner på knä, friar, fin ring, solnedgång, en överaskning). Nu blev det dessvärre inte så, men det var fortfarande romantiskt. Jag har alltid haft den "amerikanska synen" på hur en förlovning ska gå till, dvs. även gifta sig inom snar framtid. Min kille höll inte med utan tyckte att det räckte med ringbyte. och jag gav efter.. Jag känner verkligen att jag gått miste om något värdefullt och stort. Jag känner verkligen att det inte är någon mening att han friar senare, jag vet ju att han vill gifta sig med mig i framtiden.
Han har gång på gång sagt att han inte vill gifta sig inom de närmsta tiden och jag känner att förlovningen var för ingenting på något sätt. Det är knappt så att jag känner mig förlovad! Varför vill han inte ha mig som hans hustru? Jag vet att jag bara är 20 men jag kan lova att i själ och hjärta är jag många år äldre. Våran situation är lite annorlunda dessutom, för just nu bor vi inte ihop då jag pluggar på annan ort. Jag har dock vi upprepade tillfällen sagt till honom att jag inte ser det som ett problem att flytta till honom och pendla den sträckan och att jag även skulle kunna skjuta upp på studierna.
Det känns som om jag gjort så mycket för honom när det kommer till vårat förhållande (ta mig inte fel, han har varit där för mig, absolut!). Av diverse religösa och kulturella skäl vill inte min familj ha med mig att göra nå mer efter hann och jag fann varandra, så jag valde helt enkelt honom framför allt annat.
Det gör mig på något sätt extra ledsen när han inte känner som jag gör. Jag blir så ledsen och känner mig så otroligtoduglig...
Förlåt för allt svammlande och eventuella otydligheter.. Är det bara jag som är fånig? Jag skulle bara behöva en liteknuff, lite hjälp...