Nya o.b fleur = mer ludd?
Alla tamponger luddar ju lite. Dessutom är bomullen behandlad med ämnen som tas upp av kroppen har jag läst.
Alla tamponger luddar ju lite. Dessutom är bomullen behandlad med ämnen som tas upp av kroppen har jag läst.
Den här vill jag gärna slå ett slag för.
Den är toppen.
www.activebabycare.com/se/keeper.html
Här finns lite info på engelska oxå.
www.keeper.com/index.html
www.thekeeperinc.com/
Man tar ut den och tömmer ur blodet. Ev sköljer man den och sedan sätter man in den igen. När mensen är slut så tvättar man den med tvål, torkar den och förvarar den i en liten luftig tygpåse till nästa gång.
Eftersom den inte suger åt sig något sekret från slidväggen så känns den aldrig torr att ta ut och det gör inget om det är i slutet när man blöder lite.
Det är inte ett dugg äckligt eller ohygieniskt.
Cookie Dough--->Det vore roligt att höra vad du tycker.
Det låter ju som mycket pengar och det var svårt att få in den rätt i början.
Men nu skulle jag inte klara mig utan den.
Och alla ni tjejer som håller fast vid tampongerna. Varför provar ni inte Apotekets?? Dom finns ju både med och utan ludd. De luddfria finns dessutom i 100-pack mycket billigare än något annat märke.
Jo, keepern läcker i början innan man lärt sig att sätta in den rätt. Men då kan man ha en tunn binda eller ett trosskydd.
Om man har riklig mens så kan det komma lite utanför när man tagit ut för att tömma och sedan satt in den igen.
Men jag tycker att tamponger läcker mer och skulle inte våga använda sådana utan trosskydd heller.
Varför skulle det vara mer ohygieniskt än tampong? Man kan ju faktiskt tömma den lika ofta som man skulle ha bytt en tampong.
Jag visade den för barnmorskan och gyn.
Dom blev mycket intresserade och tyckte att det verkade vara en himla bra grej.
Keepern samlar inte bakterier. Den är gjord av naturgummi och suger inte åt sig något.
Eftersom man tvättar händerna innan man tar yt den så blir det ingen skillnad mot tampong.
För ingen byter väl tampong utan att tvätta händerna både före och efter?
Jag har haft min keeper i snart 1,5 år och jag har mindre mensvärk nu än när jag använde tampong. Men det kan jag inte riktigt förklara. Det står däremot att läsa om på en av länkarna i mitt första inlägg.
Men hallå tjejer....hur för ni egentligen in en ny tampong??
Ni oroar er för bakterier på keepern som man sköljer eller bara tömmer. Så från den kommer inga bakterier.
Men ni sticker in fingrar i underlivet, som ni tagit i dörrhandtag med och skakat hand med människor och gud vet allt.
Skicka några av apotekets tamponger till Ob och be dom jämföra...
Hm...kan ju avslöja att jag var grinfärdig min första mens med keepern och kände mig urusel som inte fick dit den rätt. Men med dom garantierna som man får så gav jag den en mensperiod till och då gick det jättebra.
Tänk på att den är av naturgummi och kan skadas om man tex använder vagitorer mot svamp.
Keepern bassar både dom som blöder mycket och de som blöder pyttelite.