• 16 aug

Ni som önskar pengar till resa..

Vi ska önska oss pengar till resa, för dom som vill ge något, vi är glada bara dom kommer

Men "ska" man skriva med kontonr på inbjudan? Ska skriva rim, kontonr under?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 21:41
    annars tänkte vi att våra föräldrar som är värdpar, kan ta emot.. men det blir så krångligt...

• Svar på tråden Ni som önskar pengar till resa..
  • PennyJenny

Vi gjorde så att vi hade ett infoblad med inbjudan och där skrev vi att vi redan har fullt bohag och att den bästa preseneten var att de kom på bröllopet (innebar extra kostnader för många med resa och boende) men om de ville ge något så var ett bidrag till resan uppskattat och att de skulle kontakta min pappa. Vi skrev inte ut kontonr eller något sånt där. Sedan har mina föräldrar bara lämnat en lista med alla som gav ett bidrag så vi vet inte vem som la hur mycket och det känns bra, jag ville inte att våra gäster skulle känna det som någon betalning och den känslan tror jag försvinner lite när man bara får en klumpsumma och en lista på bidragsgivare.

• stenbruden

VI tänkte göra en kul grej av det på bröllopet.. Men då räknar vi inte med ngt till resan utan till fickpengar..

Vi tänkte ställa en ful liten resväska med en springa i på festen. Och skriva en kul grej i inbjudan att vi inte önskar oss presenter men vill ma gärna ge oss något kan man lägga ett bidrag till vår reskassa på festen..

Sen när vi ska åka från festen tar vi vår lilla resväska med oss.. Vi kommer att åka på resan ett par dagar efter bröllopet och ingen kommer nog att hinna träffa oss där emellan.

Vi tänkte att alla kan lägga så mycket som dom vill, ingen ser eller dömer. Vill man lägga i kuvert så kan man ju givetvis göra det också.

• bella1

Vi funderade också på att önska pengar i stället för saker har ju redan allt. Men ja undrar hur man ska skriva det. Har någon ett bra förslag.

• stenbruden

Man MÅSTE ju inte använda ev pengar till resan om man nu inte ska åka direkt..

Svar på tråden Ni som önskar pengar till resa..