• Jiel o Deps

Arrangera förlovning hemma

Nu har sambon och jag äntligen bestämt oss för hur vi ska förlova oss. Det blir en middag ute på stan, lite mysigt och så. Sedan kommer vi hem och äter en romantisk efterrätt, kanske på golvet i vardagsrummet, framför soffan där vi lagt ut madrasser, filtar, kuddar mm (kanske låter lustigt, men vi har gjort så tidigare och det är himla mysigt).

Men vad kan man hitta på mer? När är bästa tillfället att byta ringar?
    Vi har tänkt att köpa lite blommor och sätta upp en massa ljus som enda ljuskällan.
    Men har ni några mer tips på hur men kan förvandla lägenheten till en romantisk oas där vi bara kan ro om varandra?
    Tyvärr har vi inget badkar som annars kunde vara trevligt.

• Svar på tråden Arrangera förlovning hemma
  • Ickaflicka

Jag tycker det verkar perfekt, bara ett tips!

Stäng av alla telefoner!

Lycka till!

• MissLovely

Ja det låter verkligen heeeelt underbart!!

Du kan väl bränna en CD som innehållet lugna låtar som kanske betyder nått för just er.

• Jiel o Deps

Det låter bra, men vill ju inte bli störda. Några låtar som man kan ha i bakgrunden ska jag nog kunna hitta.

Tack!

Ingen annan som har några tips/erfarenheter?

• Jejo86

Hejhej.

Det låter verkligen super mysigt, levande ljus är alltid bra för att komma i romantisk stämning =)

Vi har planerat att vi ska förlova oss på fredag 2/11-2007 hemma hos mina föräldrar då vi är hemma över Halloween.
    De har nyss satt in ett bubbelbadkar som vi tänkte utnyttja och ha som ett litet "hemmaspa" med champagne och massage =), men jag behöver också lite fler tips på vad man kan göra.
    Ingen vet något om våra planer då vi tänker överraska dom med att ställa en tårta på bordet med ett tryck på två ringar och fredagens datum på efter vårt lilla spa =).

Istället för att öppna en ny tråd tänkte jag att vi kan ge varandra förslag här =).

• Jiel o Deps

Jejo86

Menar du tips till "hemmaspat" eller övrigt?
    Om du menar till badet så är det väldigt trevligt med väldoftande badbomber eller oljor. Kanske lite rosblad på vattnet. Romantisk musik i bakgrunden. Som aptitretare till tårtan kan man ha "fingergott", som jordgubbar, chokladbitar eller en kombination.

Utöver det så är jag ett lika stort frågetecken som du. Önskar att jag också hade tillgång till ett bubbelbadkar... =( ;)

• AnnaochHenrik

Bubbelbadkar är trevligt, men jag vet av egen erfarenhet att de kan låta en hel del! Vi bytte ringar först och slog på bubblorna sen, det dånade helt enkelt för mycket för att det skulle vara romantiskt att göra det under tiden som karet var igång!

Svar på tråden Arrangera förlovning hemma