• Strange Princess

Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!

Hej!

Kalla mig gärna stockholms störta cyniker..MEN hur kan man någonsin lita på någon kille till en milda grad så man väljer att gifta sig med honom?
    Jag tror aldrig ens jag skulle klara att "binda upp mig".
    Killar ÄR och förblir ett släkte för sig. De kommer alltid få dig att må dåligt, varför ska man utsätta sig för det?
    Visst finns det väl kilalr som blir vrålkära..men hur långe är de det? Sen är det vi girls som lagt ner vår själ i det hela som får ta smällen när han inte pallar mer..
    Känns just nu som jag helre är själv efter all playes jag stött på än någonsin binder upp mig. Jag kan inte bli kär i nördiga killar som avgudar mig och resten är liksom inget att hänga i julgranen..Har jag fel? Motb´visa mig gärna då!
    Efter mitt senaste strul är jag mer än någonsin övertygad att aldrig ha en kille..vilken makalös player.
    Just nu finner jag inte ord..men det är häpmnandsväckande..man slutar aldrig förvånas!
    Såå..min fråga till er är..Hur vågar ni satsa? hur vågar ni gifta er/förlova er? Man hör ju tom. skräckhistorier med brudgummar som har sex med tärnan på bölloppet..VAD är killars problem eg? Någon som har ett bra svar på det! Kram!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 20:43
    Tack för alla svar! Låter ju underbart för er som har det bra i era äktenskap/relationer!
    Jag är inte precis glad att jag är en cyniker men självklart har mina erfarenheter format mig.
    Jag har träffat såå många genom åren, jag har fått lyssna till så många killars deppiga berättelser om sina ex/nuvarande flickvänner etc. och jag har alltid känt "Wow..jag är såå glad att jag inte är hon". Den senaste killen jag datade gjorde JAG klart för redan på andra daten när han verkade kär att jag inte ville ha ett förhållande..Självklart formade DET resten av vår relation eftersom JAG då hamnade i player-facket istället för flickvänne-facket..om man säger så;)!
    När vi träffades senast hade han dock inte varit hemma på 3 veckor berättade han(vilket väl i klartext innebar att han datade någon som ville vara mer seriös) MEN ändå kontakatde han MIG...Jag förstår ju att han också har relations-problem, men tänk om jag var HON som han bott hos i tre veckor och så fort hon vänder ryggen till/jobbbar/åker bort vill han träffa MIG.
    Då kände jag mig åtminstone glad att jag inte valt att ivolvera mig seriöst med honom, för hade han gjort så mot mig och jag var helt seriös hade jag gråtit floder..Detta är inte den första kille jag möter som beter sig såhär!
    När jag var ute förra helgen frågade en kille min kompis jätte myckett om mig, och tyckte jag var sååå söt etc. Hon svarade: "Hmm..hon är nog inte intresserad." ,för hon visste att han inte var min "typ".Då svarade han henne: "men jag är ju gift sedan 7 år, jag ville bara ha lite kul med henne för hon är så söt!"
    Hmm..gör det att man längtar än mer efter att involvera sig..neeejj...inte direkt.
    Men jag ska ta åt mig av vad ni skriver, självklart, TACK, men frågan är om jag någonsin helhjärtat kommer lita på någon efter alla erfarenheter jag har av killar!
    Ingen mer super-snygg kille för mig iaf, och ingen med uppblåst ego, och ingen som måste ha bekräftelse för att överleva och ingen som har haft en dålig uppväxt...och måste hävda sig..hmm..Var hittar man honom som inte har dessa egenskaper?
    Kram!

• Svar på tråden Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!
  • Linda och Hannes

Äntligen dax! skrev 2007-10-31 11:27:10 följande:

Klart man vågar gifta sig... Man kan ju alltid skilja sig om det skulle skita sig... Det jag personligen anser vara ett mkt allvarligare sätt att binda sig på - som folk gör till höger och vänster - är att skaffa barn... Det kan man inte ångra... :P
    Jag tycker nog att gifta sig är ett rätt allvarligt sätt att binda sig på oxå.
    Och jag håller definitivt med dig om att vissa människor inte borde få skaffa barn. Precis som att man skaffar körkort eller vapenlicens borde man få gå kurser och göra tester för att se om personen i fråga klarar av att ta hand om ett eller flera barn.
    Ursch...
  • Joji

Troll-P skrev 2007-10-31 10:11:35 följande:

Oj... Min sambo är min bäste vän. Utan honom skulle jag inte vara en hel människa - han får mig att må bra ända ut i tårna! Och det är ömsesidigt. När jag frågar varför han älskar mig så svarar han: du är så rolig att vara med, du får mig att skratta När vi träffades var allt självklart. Allt flöt bara på. Att vi ska spendera livet ihop är inget stort beslut vi fattat - alternativet att inte vara tillsammans har inte funnits med på kartan. Vår relation bygger på ömsesidig RESPEKT. Och KOMMUNIKATION. Ingenting är givet och man måste uppskatta det man har. Naturligtvis kommer vi stöta på problem, men eftersom vi pratar med varandra och vet att livet är går upp och ner kommer vi förhoppningsvis kunna hantera det också. Vi är otroligt lyckligt lottade. Det är definivt inte alla som har sån tur - men jag hoppas och önskar att du också får möjligheten att uppleva den kärlek som blir större ju mer man ger bort.
    Oj, precis detta kunde jag skrivit!!
  • felines

Min erfarenhet är att vettiga killar inte hittas i ute-livs sammanhang. Skolan har för min del alltid varit en guldgruva och vänners vänner. Sedan tror jag nät-dejting är värt att testa.

• lillan31

...jag har verkligen träffat många idioter och varit i några destruktiva relationer....Men tänk om jag från det skulle ha dragit slutsatsen att alla män är idioter och att jag ska leva ensam; Hemska tankte; då hade jag ju aldrig träffat min blivande!!!!

Och jag litar på honom på alla sätt, och är inte orolig för att bli sviken eller bli lämnad. För om det händer, så vet jag att jag överlever....om man inte vågar så vinner man inget. Det vore orättvist av mig att dömma ut alla män, inklusive min blivande, pga de idioter till män jag valde en gång i tiden.

• Ernhake

älskarlivet

Det är inte alls det jag menar. Men du valde att vara tillsammans med honom, du valde att stanna kvar och du valde att stanna hemma. Sen beror detta på hur man mår och hur ens självkänsla är. Jag har själv levt i destruktiva förhållanden men då mådde jag inte bra som person. Nu när jag mår bra skulle jag aldrig låta någon behandla mig så. Precis som du tog lärdom av ditt X och kommer aldrig hamna i samma situation har jag tagit lärdom av mina erfarenheter. Älskar man sig själv så kommer andra oxå att älska dig.

• älskarlivet

Ernhake:

Man väljer inte att stanna kvar.. Kärleken gör att man gör det, för man tror hela tiden det ska bli bättre!!! Det tog mig lång tid att lämna eftersom jag hela tiden trodde han skulel ändras och jag var så kär.. Jag valde inte heller att stanna hemma, utan fick dåligt samvete varje gång jag var iväg, eftersom jag visste att han inte skulle höra av sig och när vi rpatade sa han bara "varför ska jag höra av mig,d et är du som valt att vara borta"...

Jag mådde bra som person innan jag träffade mitt ex, men han bröt ner mig totalt..

Det som gör mig mest förbannad är när sådana man trodde var ens vänner säger "det där skulle ALDRIG hända mig"...

• MissLovely
    älskarlivet skrev 2007-11-01 13:46:39 följande:
    Ernhake:Man väljer inte att stanna kvar.. Kärleken gör att man gör det, för man tror hela tiden det ska bli bättre!!! Det tog mig lång tid att lämna eftersom jag hela tiden trodde han skulel ändras och jag var så kär.. Jag valde inte heller att stanna hemma, utan fick dåligt samvete varje gång jag var iväg, eftersom jag visste att han inte skulle höra av sig och när vi rpatade sa han bara "varför ska jag höra av mig,d et är du som valt att vara borta"...Jag mådde bra som person innan jag träffade mitt ex, men han bröt ner mig totalt..Det som gör mig mest förbannad är när sådana man trodde var ens vänner säger "det där skulle ALDRIG hända mig"...
    Jag var kanske inte i samma situation som du, men jag var tillsammans med en kille som var helt underbar i början. Men efter ett bra tag visade det sig att han hade ljugit om massa saker (sin bakgrund och mycket annat) så jag gjorde slut med honom. Det var väldigt svårt att göra det, men jag var stark just då. Men helvetet slutade inte där, utan han började hota mig och min familj. Klart man är rädd då och undviker att gå ut.

Sånt kan hända vem som helst. Mina vänner sa till en början att allt var mitt fel, men sen när dom fick höra hoten själva fattade dom och hjälpte mig.

En person kan bryta ner en totalt som du säger. Men det gäller att inte dra alla över en kam utan fortsätta sitt liv Det är först då man är stark!!
  • älskarlivet

MissLovely:

Håller med dig! Jag hade väldigt svårt när jag träffade min nuvarande kille, att våga lita på honom.. Jag berättade för honom allt som hänt, så att han skulle veta varför jag ibland betedde mig som jag gjorde.. Det dröjde många månader innan vi blev ett par, men jag tror jag behövde den "invänjningsperioden"...

• MissLovely

Det är väldigt viktigt med "invänjningsperioden". Att du litar på honom nu är det viktigaste och det bästa du kan ha gjort. Det kallas riktig kärlek hehehe.

STARKA ÄR VI!!!

• oss två

Allt beror väl på vad man hittar för killar..hittar man den rätta så är det inga problem å känna att man kan lita på han

Svar på tråden Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!